Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: نهاد خانواده و کودک، مرجع اصلی توسعه آموزش ها در حوزه های مختلف و نیز فرهنگسازی هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری عصر سه شنبه در کنوانسیون حقوق کودک استانداری کرمان و کارگروه بانوان و خانواده استانداری کرمان با حضور معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه اجتماعی و سیاسی، در حوزه های اقتصادی و معیشت است که اگر این مسائل به درستی حل شوند، بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: بسیاری از معضلات و آسیب های موجود در رابطه با کودکان کار و خیابانی و اتباع بیگانه به موضوع اقتصاد و معیشت مرتبط است.
وی عدم اشتغال و بیکاری را نیز از عوامل بروز آسیب های اجتماعی و سایر مسائل دانست و تاکید کرد: استان کرمان به دلیل همسایگی با استان سیستان و بلوچستان در حوزه اتباع بیگانه با مسائل متعددی روبرو است و به عنوان نمونه روزانه یک هزار نفر نیروی انسانی از اتباع بیگانه وارد این استان می شوند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: در استان کرمان به منظور پیگیری جدی تر مسائل حوزه اقتصادی و معیشت و نیز کمک به واحدهای تولیدی استان، معین های اقتصادی فعال شده اند و کارها را به صورت ویژه تری دنبال می کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: برای حل آسیب های اجتماعی در حوزه بین المللی باید به موضوع آموزش و آگاهی بخشی به کودکان توجه ویژه ای صورت گیرد.
فاطمه السادات حسینی افزود: به منظور توسعه آموزش مهارت های اساسی زندگی در استان کرمان، زمینه آموزش به 18 هزار دانش آموز دختر پایه دهم فراهم شده و در کنار آن 0.05 درصد اعتبارات نیز برای آموزش مهارت ها و تحکیم بنیان خانواده اختصاص یافته است.
وی با اشاره به ایجاد زمینه آزادی دو نوجوان در سال گذشته، ادامه داد: در آزادی مددجویان کانون اصلاح و تربیت بر اساس نگاه قرآنی و بین المللی اقدام می شود.
وی بر پیشگیری از ازدواج های زودهنگام در استان کرمان نیز تاکید کرد واظهارداشت : تعداد زیادی از افاغنه در استان کرمان زندکی می کنند و باید برای آنها طرح های جامع و کاملی داشته باشیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به راه اندازی مهدکودک در بند نسوان زندان مرکزی کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این اقدام در حقیقت حرکتی برای دفاع از حقوق کودکان است که با پیگیری اداره کل امور بانوان و با مساعدت ویژه اداره کل زندان ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرائی شده است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در حوزه قضایی مددجویان زندان ها کارهای خوبی انجام شده است، ادامه داد: در حوزه مراقبت های پس از آزادی برای مددجویان زندانها به ویژه مددجویان کانون اصلاح و تربیت باید کارهای بیشتری صورت گیرد.
رمضان امیری افزود: در حال حاضر 5 درصد از زندانیان استان کرمان را زنان تشکیل می دهند که 72 درصد از آنها متاهل و 28 درصد مجرد هستند.
وی خاطرنشان کرد: 96 درصد از زندانیان زن در استان کرمان دارای تحصیلات کمتر از دیپلم و 4 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی هستند.
امیری یادآور شد: 54 درصد از مددجویان کانون اصلاح و تربیت نیز کودکان زیر 18 سال هستند که 74 درصد آنها فاقد سابقه کیفری هستند.
7440/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضائي دادگستري كودك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور و روز خلیج فارس افزود: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند، از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند، ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

اسماعیلی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم، امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

وزیر فرهنگ افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد، در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی افزود: با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه محمدامین محمدی، دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی درباره  اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند