Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:27:44 GMT

ایجاد زیرساخت های قضایی ضرورت جوامع توسعه یافته است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۵۳۱۲

ایجاد زیرساخت های قضایی ضرورت جوامع توسعه یافته است

 به گزارش خبرنگار مهر، همایون یوسفی امشب در شست و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و یکصد و نهمین سال تأسیس نهاد وکالت در اهواز اظهار کرد: کانون وکلای ایران یکی از قدیمی ترین نهاد های صنفی در تاریخ ایران است.

وی با اشاره به استقلال کانون وکلا، تصریح کرد: ضرورت استقلال این کانون در طول یکصد سال نه تنها یک ضرورت حرفه ای بلکه یک ضرورت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حفظ استقلال کانون وکلا یکی از ضرورت ها است چون دفاع از حقوق شهروندی بهتر انجام می شود. 

یوسفی بیان کرد: یکی از علل اصلی افزایش آسیب های اجتماعی عدم شناخت مردم نسبت به حقوق قضایی و قانونی خود است.

وی عنوان کرد: کشوری که در مسیر توسعه قدم بر می‌دارد باید زیرساخت های قضایی و وکالت را ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاخص هایی که اکنون در جامعه وکلا و قضاوت شاهد هستیم، حاصل سال ها درگیری های بشری بوده که منجر به تکوین قوانین قضا و وکالت بوده است.

وی با اشاره به عدم شفافیت در برخی گروه های مرجع جامعه یادآور شد: افزایش شفافیت در گروه های مختلف گم است و ورود وکلا در سطح کشور به بهبود فضای شفافیت کمک می کند.

یوسفی یادآور شد: حق داشتن وکیل برخلاف حقوق سیاسی که مخصوص عده خاصی است، یکی از شاخص ترین حقوق عمومی به شمار می رود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش کانون وکلا در دوران پیش از انقلاب برجسته است، گفت: در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کانون وکلا در دفاع از حقوق مردم نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب نیز حضور کانون وکلا پررنگ بوده و از سال ۱۳۷۶ به بعد این کانون در دفاع از حقوق شهروندی عملکرد خوبی داشت.

یوسفی با اشاره به بیکاری وکلا همانند سایر اقشار جامعه گفت: بیکاری زیاد فارغ التحصیبان جوان است و زمینه ورود جوانان در حوزه‌ وکالت باید بیشتر شود زیرا باعث افزایش رقابت و کیفیت می شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بحث رتبه بندی وکلا از همان زمان آغاز کانون باید دوباره اجرا شود. 

کد خبر 4553650

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده مردم اهواز در مجلس همایون یوسفی کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهرهای شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.

در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر هم برای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و برای رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است