Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه خبری «دِ ورج»، روزنامه واشنگتن پست در یک گزارش جدید نوشت که فرماندهی سایبری ارتش آمریکا در روز برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره (هفتم نوامبر ۲۰۱۸) برای سرکوب یکی از بدنام ترین مراکز عملیات ترولهای اینترنتی روسیه دست به عملیات تهاجمی زده است.

در این گزارش آمده است که هدف اصلی این عملیات تهاجمی، یک آژانس تحقیقاتی اینترنتی بوده که یک شرکت خصوصی وابسته به کرملین است و اغلب برای اجرای عملیاتهای نشر اکاذیب و اخبار جعلی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه به این عملیات تهاجمی مدعی شد که در پی انجام این عملیات، ارتباط اینترنتی این آژانس تحقیقاتی در روز انتخابات بطور کامل قطع شد تا جایی که کارکنان این آژانس از قطع دسترسی به اینترنت شکایت داشتند.

گفتنی است که این عملیات سایبری یکی از تهاجمی ترین عملیاتهای فرماندهی سایبری ارتش آمریکا است که تاکنون بطور علنی اعلام شده است و پرسشهای بسیاری را در مورد مشروعیت عملیاتهایی از این دست مطرح می سازد.

به لحاظ تئوریک، حملات زیربنایی علیه عوامل یک دولت خارجی می تواند واکنشهای دیپلماتیک قابل توجهی در پی داشته باشد و حتی به عنوان «یک اقدام جنگی» درنظر گرفته شود. اما در عمل، اینگونه اقدامات [حملات سایبری] ندرتاً بطور رسمی به فرد، گروه یا دولتی مشخص نسبت داده می شود و بازخورد سیاسی آن عموماً اندک است.

لازم به ذکر است که در ماه ژوئن گذشته، پنتاگون به منظور پوشش عملیاتهای تهاجمی بیشتر، بر اختیارات فرماندهی سایبری ارتش آمریکا افزود که این امر با مأموریت پیشین و پدافندی این مرکز در مغایرت کامل قرار دارد. نکته جالب توجه آن است که این تغییرات درست چندین ماه پیش از این عملیات تهاجمی در روز انتخابات کنگره ۲۰۱۸ اِعمال شد.

کد خبر 4553662

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا حمله سایبری روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، و بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بارش در ساعاتی از ظهر تا اواخر وقت هر روز و در نیمه شمالی از شدت بیشتری برخوردار است  در روز جمعه و در مناطق یاد شده، با رگبار تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌شود.
در روز یکشنبه بطور  موقت از شدت بارش‌ها در سطح استان کاسته می‌شود، اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، دوباره شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق، بویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود.
بر اساس این گزارش دمای روزانه ‏که تا پایان هفته بطور محسوس کاهش می‌یابد در روز‌های شنبه و یکشنبه روندی افزایشی خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است