Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که راهبرد مقابله مشترک ایران و هند با تروریسم در حال شکل گیری است گفت که وضعیت پاکستان به گونه‌ای است که عملاً در انزوای امنیتی قرار گرفته است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح همکاری مشترک ایران و هند برای مقابله با تروریسم گفت: اخیراً دو اقدام در منطقه بر خلاف همه موافقت‌نامه‌های امنیتی در هند و ایران رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو انفجار شبیه هم که باعث کشته شدن ۴۴ سرباز هندی و شهادت ۲۷ پاسدار ایرانی شد. این کار سامان امنیتی منطقه را دچار نوسان کرد و باعث شد که ایران احساس مواجه با تهدید مشترک داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون ایران و هند از لحاظ عقیدتی برای مقابله با تروریسم نظر مشترکی داشتند که این موضوع در حال تبدیل شدن به عملیات مشترک است البته تفاوت هایی در حوزه‌ی سیاسی وجود دارد. در حال حاضر سیاست‌مداران ایران و هند اعلام همسویی سیاسی برای مقابله با تروریسم کرده اند که اگر این کار صورت گیرد مثلث راهبردی مقابله مشترک ایران و هند با تروریسم شکل گرفته و پاکستان در انزوا قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که پاکستان با بیشتر کشورهای همسایه اش مشکل دارد گفت: پاکستان ۱۵۰ هزار نیرو را در مرز خود با افغانستان مستقر کرده که این تعداد نیروها در مرز ایران به چند هزار نفر هم نمی‌رسد. شرایط پاکستان به گونه‌ای است که عملاً در انزوای امنیتی قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که باید مسئولان بدون هیچ شائبه‌ای موضوع همکاری با هند علیه ترویست‌ها را در دستور کار قرار دهند به ویژه این که همکاری ایران و هند برای مقابله با تروریسم همکاری علیه ترویست سلفی است که سابقه تلفات گیری از میان همه کشورها حتی کشورهای اروپایی را دارد.

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع امکان همسویی و راهبرد ایران و هند نزدیک می‌شود و حتی می‌تواند این همکاری با روسیه و حتی کشورهای آسیای مرکزی هم گسترش پیدا کند چون آمریکا داعش را در مرزهای سوریه با محوریت داعش چچنی مستقل کرده است و متأسفانه در این شرایط اقدامات حمایتی از تروریسم علاوه بر آمریکا مرتجعین عرب و رژیم صهیونیستی به پاکستان هم رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند ايران پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات دو سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن دو سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسئولیت وزارت صمت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات در شهر ابوظبی آغاز کرد که آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده و این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه طرف اماراتی ضمن اعلام تمایل دولت امارات متحده عربی به توسعه روابط با ایران نکاتی درباره میزان حجم تجارت و مبادلات بین تهران و ابوظبی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا