Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حمله جنگنده‌های هندی به اردوگاه شبه‌نظامیان در بالاکوت، اتحادیه اروپا خواستار حداکثر خویشتن‌داری از سوی هند و پاکستان شد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های هند از حمله جنگنده‌های این کشور به اردوگاه شبه‌نظامیان در بالاکوت، بخش تحت کنترل پاکستان در کشمیر خبر می‌دهند. در پی این حمله اتحادیه اروپا خواستار حداکثر خویشتن‌داری از سوی هند و پاکستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش آسوشیتدپرس، در پی این حمله، مایا کوچیانچیک، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: ما با هر دو کشور در تماس هستیم و آنچه از نظر ما ضروری است، این است که همگی حداکثر خویشتن‌داری را نشان داده و از تشدید تنش اجتناب کنند.

پس از حمله انتحاری به اتوبوس افسران پلیس هند در منطقه کشمیر، جنگنده‌های ارتش هند به مناطق تحت کنترل پاکستان در کشمیر حمله کردند. رسانه‌های هند روز سه‌شنبه نوشتند که این حمله توسط جنگنده‌های این کشور به «اردوگاهی تروریستی در بالاکوت» (در بخش پاکستانی کشمیر) صورت گرفته است.

ویجی گوکهال، معاون وزارت امورخارجه هند این حمله را «اقدامی پیشگیرانه» خواند که برای جلوگیری از «کشته شدن غیرنظامیان»، تنها اردوگاه نظامی گروه تروریستی «جیش محمد» را هدف قرار داده است. عاصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان هم ورود جنگنده‌های هند به مناطق تحت کنترل پاکستان را تایید کرده است.

مقامات پاکستانی می‌گویند، در اثر این حمله پاکستان متحمل هیچ خسارتی نشده است.

تنش در روابط هند و پاکستان پس از حمله انتحاری به اتوبوس حامل افسران پلیس هندی در ۲۵ بهمن بالا گرفت. در این حمله که گروه جیش محمد مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دست‌کم ۴۰ تن از سربازان هندی کشته شدند. هند پاکستان را به دست داشتن در حمله گروه تروریستی جیش محمد متهم می‌کند. پاکستان اما این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند اتحاديه اروپا پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، یک مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس امروز شنبه یک قاضی دادگاه منطقه ای در ایالت خیبرپختونخواه (KP) واقع در شمال غربی این کشور را ربودند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه زمانی رخ داد که این قاضی پاکستانی از زادگاهش «تانک» (Tank) به سمت منطقه جنوبی «دره اسماعیل خان» (Dera Ismail Khan) در حال حرکت بود.

محمد ابراهیم از سخنگویان پلیس پاکستان در این ارتباط گفت: «شکیرالله مروت» (Shakirullah Marwat) قاضی منطقه ای در وزیرستان جنوبی، در نزدیکی «باگوال» ربوده شد. آدم ربایان راننده وی را آزاد کردند، اما قاضی را با خود بردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که اطلاعاتی از ماهیت آدم ربایان در اختیار ندارد.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت ربایش این قاضی در شمال غرب پاکستان را برعهده نگرفته است.

همچنین سروزیر ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ربودن قاضی این ایالت را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور داد تا برای یافتن این قاضی اقدام فوری به عمل آورند.

کد خبر 6090400

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد