Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب طیب اردوغان تأکید کرد که تنها هدف کنونی ترکیه اخراج گروه‌های تروریستی از منبج و آزادسازی این منطقه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: تنها هدف کنونی ما اخراج گروه‌های تروریستی از منبج است. آمریکا نیز طبق وعده‌ خود تسلیحات تروریست‌ها را پس خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان همچنین درباره ایجاد منطقه امن در سوریه گفت: کنترل منطقه‌ای را که تهدیدی برای ترکیه است، نمی‌توان به دیگران سپرد. ما در آنجا حضور خواهیم داشت. مردم سوریه به ترکیه بسیار اعتماد دارند و قبایل این کشور نیز بر لزوم انجام عملیات در منبج تأکید می‌کنند.

او درباره موضع اخیر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در قبال شبه‌نظامیان کرد در سوریه تصریح کرد: قضاوت او اشتباه است. طرح چنین اظهاراتی با توجه به چندین بار تذکر ما، اشتباه است.

رئییس‌جمهوری ترکیه درخصوص مواضع اخیر غرب نیز اظهار داشت: اتحادیه اروپا جذابیت خود برای عضویت کشورها را از دست داده است. می‌گویند «مجازات اعدام ممنوع است» ولی از سوی دیگر با کسی که ۴۲ شهروند مصر را اعدام کرده است، عکس یادگاری می‌گیرند.

او همچنین درباره هشدار ایالات متحده آمریکا به آنکارا جهت اعمال تحریم علیه ترکیه در صورت خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه نیز تاکید کرد: در این زمینه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست انتخابات محلی حزب عدالت و توسعه در شهر «گیره‌سون» در واکنش به نشست مشترک اخیر اتحادیه اروپا-عرب در شهر شرم‌الشیخ مصر گفت: اتحادیه اروپا صادق نیست. رخداد اخیر دقیقا بیانگر عدم صداقت‌ آنها نسبت به ترکیه است.

وی در ادامه تأکید کرد: تاریخ درباره آن‌ها با توجه به عملی که انجام می‌دهند، قضاوت خواهد کرد. آیا می‌توان درباره نوع دموکراسی کشورهای اروپایی که دعوت سیسی به‌ عنوان قاتل ۹ جوان مصری را پذیرفتند، سخن گفت؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا رجب طیب اردوغان منبج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت