Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه موتورسیکلت و واژگونی خودرو دو علت اصلی تلفات جانی در جاده های استان است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 39 درصد تلفات جاده ای در جاده های هرمزگان مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

به گزارش ایرنا، رضا مدرس شامگاه سه شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان هرمزگان اظهار داشت: عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در جاده های استان سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی راننده و عدم توانایی در کنترل خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس آمارها در این بازه زمانی موتورسیکلت نیز علت 38 درصد از تلفات جاده ای در هرمزگان بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی به ویژه واژگونی خودروها تنها نظارت و کنترل کافی نیست بلکه در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی رانندگی در جاده ها وجود دارد.
مدرس تصریح کرد: آشنایی با چگونگی عملکرد دوربین های کنترل ترافیک در جاده ها می تواند در کاهش تصادف های جاده ای نقش داشته باشد ، زیرا به باور بسیاری از رانندگان ، این دوربین ها به منظور ثبت آنی سرعت با عبور از محدوده آنها می باشد که این باور اشتباهی است.
این مقام مسوول ابراز داشت: رانندگان باید در نظر داشته باشند که این دوربین ها میزان سرعت خودرو را با عبور از آنها و رسیدن به دوربین بعدی در مسیر محاسبه می کنند.
مدرس با تاکید بر ایمن سازی راه های پرخطر هرمزگان گفت: باید تمامی مسیرهایی که گره ترافیکی دارند مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت لزوم اصلاح و حتی تغییر مسیر در محور ایجاد شود.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث رانندگي واژگوني خودرو هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته۳۰ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در محور‌های مختلف استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالا‌های جابجا شده شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالا‌های اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان