Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-رييس شوراي شهرستان قرچک گفت: بانوان کارآفرين قرچک در سالم سازي جامعه نقش مهمي ايفا مي کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا از قرچک، زليخا جباري به مناسبت ميلاد با سعادت حضر زهرا(س) در جمع بانوان فعال شهرستان ورامين طي سخناني اظهار داشت: در جامعه اسلامي زن جايگاه ويژه اي دارد و به عنوان هسته خانواده محسوب مي شود چنانچه که با تربيت يک زن در جوامع اقتصادي اجتماعي و کارآفريني مي بينيم که بانواني تربيت مي شوند که جامعه سالم تري داشته باشيم لذا بانوان کارآفرين قرچک در سالم سازي جامعه نقش مهمي ايفا مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جباري با اشاره به نقش و جايگاه زن در نظام جمهوري اسلامي ايران، گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي پررنگ و تأثيرگذار بوده است.
رييس شوراي شهرستان قرچک با تأکيد بر اينکه غربي‌ها مدعي هستند که زنان نيمي از جامعه هستند، گفت: نظر اسلام بسيار فراتر از اين نظر است، اسلام نه‌تنها زنان را نيمي از جامعه مي‌داند بلکه نيمه ديگر را زنان تربيت مي‌کنند و در فرهنگ غربي زن جدا خانواده است ولي در جوامع اسلامي داراي جايگاه بالايي اين و به عنوان شيرازه خانواده به حساب مي آيد و اسلام زن را جايگاه هاي مختلف اجتماعي فرهنگي و اقتصادي ديده است چنانچه در فرهنگ ايران باستان بررسي کنيم پي مي بريم که کرامت بالايي براي زن قايل شده اند.
وي با اشاره به مقام شامخ حضرت زهرا(س) ايشان را يک الگوي قرآني دانست و افزود: زنان و بانوان ما بايد در همسرداري و فرزندپروري حضرت فاطمه (س) را الگوي خود قرار دهند؛ چراکه در طول تاريخ بشريت، الگويي به جامعيت، شايستگي و پاکي ايشان وجود ندارد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانوان کارآفرين قرچک سالم سازي جامعه نقش مهمي ايفا مي کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ، اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان در عرصه‌های مدیریتی ضروری به نظر می رسد.

خلیل‌احمد سلامی امروز شنبه در اولین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشرهای مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.

وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.

سلامی همچنین از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیئت اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.

زهرا ابراهیمی گفت: طی سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.

وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته های بانوان دستگاههای اجرایی از جمله برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

در پایان این نشست از بانوان نماینده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همچنین مشاور امور بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم