Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:12:46 GMT

قرآن تربیت و تزکیه را مقدم بر تعلیم می‌داند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۷۵۲۱

قرآن تربیت و تزکیه را مقدم بر تعلیم می‌داند

به گزارش ایکنا از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، روز گذشته، ۷ اسفندماه‌ ضمن صدور پیامی به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی اظهار کرد: خداوند متعال با بیان اهداف بعثت پیامبران، تربیت و تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نظام آموزش و پرورش نیز مانند بسیاری از ارکان جامعه نیازمند بازنگری و تحول اساسی بود تا بتوانند بار سنگین رسالت خود را در تربیت میلیون‌ها نفر کودک، نوجوان و جوان، مطابق اهداف و آرمان‌های انقلاب و تعلیمات اسلام عزیز و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله¬ای که بار‌ها در قرآن¬کریم مورد تأکید قرار گرفته و خداوند متعال با بیان اهداف بعثت پیامبران، تربیت و تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. وجود چنین بینش و نگرش عمیقی در فرهنگ اسلامی ایجاب کرد تا شهیدان «رجایی» و «باهنر» با اتکا به مفاهیم بلند و عمیق آیات روح بخش قرآنی و آرمان‌های امام راحل(ره) و اهداف انقلاب اسلامی «امور تربیتی» را در درون آموزش و پرورش پایه گذاری کنند.
انتظار می‌رود با عنایت به نگاه فاخر مقام معظم رهبری مدظله العالی نسبت به «امور تربیتی» و مبانی تعلیم و تربیت دینی و با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی و آئین نامه اجرایی آن، سیاست‌های کارآمد دولت تدبیر و امید و برنامه¬های تحول آفرین و اثربخش وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۷، که مزین به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» است، زمینه‌های لازم برای ترسیم وتبیین جایگاه «تربیت» و «امور تربیتی» و بزرگداشت مطلوب و متفاوت سالروز تاسیس نهاد امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی فراهم نمایند. تا همه قلب‌ها برای تربیت بتپد و همه معلمان مدرسه بازوانی برای کار سترگ و گران بار تربیت باشند و در یک کلام همه خود را «مربی امور تربیتی» و «مسئول تربیت صحیح دانش آموزان» بدانند تا فرزندان پهن دشت ایران زمین، با عنایت خداوند متعال و در اثر آموزش‌های این مربیان خود را برای حضور در جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی-ایرانی مهیا نمایند.
مجموعه امورتربیتی، که اکنون بیش از سه دهه از تاسیس آن می¬گذرد در پرتو عنایات و رهنمود‌های حکیمانه¬ی مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه و تلاش‌های دولت تدبیر و امید، فرصتی برای نقش آفرینی فعال¬تر فرهنگی و تربیتی در اختیار دارد تا از طریق هم افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر تحول بنیادین را به زیور فضائل اخلاقی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، عدالت گستری، اتحاد و همدلی و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ و ارزش¬های اسلامی و قرآنی بیاراید و جان دانش آموزان و آینده سازان تمدن نوین اسلامی مان را سیراب سازد.
در این راستا و در این ایام پر برکت برخود فرض می‌دانم تا از تلاش‌های مجدانه همه همکارانم بخصوص مربیان عزیز پرورشی و همه دست اندرکاران عرصه تزکیه و تعلیم تشکر کنم و برای همکاران شریف حوزه¬ی راهبردی تعلیم و تربیت، موفقیت و پیشرفت روز افزون در دستیابی به قله¬های رفیع دانایی و عرصه‌های نوین دانش از درگاه خداوند منان مسالت می‌نمایم.
احمد ناصری
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل»
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اردبیل تزکیه تربیت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت گرامی‌داشت روز معلم در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: معلم در حقیقت یک معمار است؛ معماری که آینده فرد و کشور خود را می‌سازد.

وی با بیان اینکه معلم پیشتاز است، ادامه داد: معلم کسی است که خدا بر معلم خیر و نیکی‌ها درود می‌فرستد، زیرا معلم چراغ و نور به جهل و نادانی می‌افکند. معلم خوب کسی است که بداند چه گوهر و ظرفیتی در دستان خود دارد و آن استعداد را شکوفا کند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

معلم گوهر را در مسیر سعادت پرورش می‌دهد

صحرایی با اشاره به اینکه معلم باید گوهرشناس باشد، ابراز کرد: معلم باید استعداد گوهر در دستان خود را شناسایی کند و گوهر را در مسیر استعداد خود پرورش دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه در برابر معلمان مسئول هستند، اضافه کرد: تمام آحاد یک جامعه به معلم بدهکارند. اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ما به معلم خود احترام بگذارند، اول اولیا و دیگر اعضای جامعه باید به معلمان احترام بگذارند. معلم میان‌دار نظام تعلیم و تربیت، آینده‌ساز و معمار هویت کشور است.

وی افزود: هر کسی که دانش‌آموزان و کشور خود را دوست داشته باشد و خواهان سربلندی و عزت کشور خود باشد، باید به معلم احترام بگذارد. جهل اساس هر شری است و معلم تاریکی و جهل را از بین می‌برد؛ بنابراین معتقدم معلمان گوهرتراش هستند. گوهر وجود انسان را تحویل می‌گیرند و به سمت سعادتش سوق می‌دهند.

معلم کلاس اول در شناسایی آینده کشور تاثیرگذار است

صحرایی ادامه داد: رفتن مدرسه نوعی آزادی از ندانستن به سمت دانستن برای ما به‌ویژه در مناطقی که دانش‌آموزان دو زبانه هستند، محسوب می‌شد. ما در مدرسه وارد دنیای دیگری شدیم. معلم کلاس اول خوب به یاد دارم که بسیار در شناسایی آینده کشور تاثیرگذار بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در زمان تحصیل در خطر موشک‌ها و بمب‌ها بعثی بودیم، اضافه کرد: معلم کسی است آینده هر کشور به دست او ساخته می‌شود و من بهترین معلم را در زمان آموزش خود شهیدئ حسن باقری می‌دانم.

وی با بیان اینکه معلم کلیدی‌ترین عنصر نظام آموزشی است، ابراز کرد: هیچ تحولی در هیچ نظام آموزشی و ساحتی بدون وجود معلمان رخ نمی‌دهد؛ بنابراین نقطه کانونی نظام تعلیم و تربیت معلم است.

معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است

صحرایی با بیان اینکه مسئله و راهکار حل مسئله در دستان معلم است، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدفم این است که مقام و منزلت معلم را به جامعه نشان دهم و برای ارتقای آن بکوشم. هر خوبی برای آینده کشور می‌خواهید، باید آن را در معلمان آن کشور جسجو کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش آیینه است؛ آیینه‌ای است که آینده را نشان می‌دهد و هر کسی می‌خواهد آینده کشور را ببیند، تنها کافی است که به مدرسه برود و این موضوع نه پول می‌خواهد، نه نیازی به تحقیق و پژوهش دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدرسه پدران، مادران و مهندسان آینده در کشور هستند، خاطرنشان کرد: آن کسی که افسر ارشد تحول است، معلم نامیده می‌شود. معلم میان‌دار، علم‌دار نظام تعلیم و تربیت است و با هیچ کسی نمی‌توان آن را مقایسه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است