Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-08@21:04:30 GMT

مردم به مسئولان بی اعتماد شده اند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۷۷۵۰

مردم به مسئولان بی اعتماد شده اند

شهاب نادری با اشاره به اینکه باید شاهرگ‌های اصلی و بی‌نظمی در بازار‌های مختلف شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، گفت: دولت باید سامانه مردمی افشای مفاسد اقتصادی را سریعتر راه اندازی کند چرا که مردم بی اعتماد شده اند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: شهاب نادری با اشاره به پیش بینی دولت برای راه‌اندازی سامانه ای برای اعلام مفاسد اقتصادی از سوی مردم، گفت: امروز مردم به مسئولان به دلیل وجود مفاسد اقتصادی در کشور بی اعتماد شده اند، لذا سامانه ای که دولت برای اعلام مفاسد پیشنهاد کرده باید هرچه سریعتر راه اندازی شود تا مردم مفاسد اقتصادی را گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سامانه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید حق کشف برای مردم در نظر گرفته شود، افزود: این سامانه باید با بررسی دقیق موارد ارجاعی در خصوص مفاسد اقتصادی را مورد بررسی قرار دهد تا در این حوزه ضعیف کشی صورت نگیرد.

باید شاهرگ های اصلی و بی‌نظمی در بازارهای مختلف شناسایی و با آنها برخورد شود

وی با تاکید بر اینکه باید شاهرگ های اصلی و بی‌نظمی در بازارهای مختلف شناسایی و با آنها برخورد شود، ادامه داد: مفاسد اقتصادی با استفاده از رانت به مردم فشار وارد می‌کند و به اعتماد عمومی آسیب می رسانند، لذا در نظر گرفتن حق کشف اقدام خوبی بوده که با اجرای آن مردم برای اعلام مفاسد  انگیزه پیدا می کنند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز کسانی که باید مالیات پرداخت کنند فرار کرده و از برخی که مستحق پرداخت مالیات نیستند مالیات دریافت می شود که باید افرادی که فرار مالیاتی داشته اند، شناسایی شوند.

مردم تاثیر ارزهای دولتی را در زندگی خود احساس نمی کنند

وی با بیان اینکه مردم تاثیر ارزهای دولتی که برای کالاهای اساسی تخصیص یافته را در زندگی خود احساس نمی کنند، افزود:  تخصیص ارز دولتی باید شرایط بازار کالاهای اساسی را بهبود می بخشد، اما تخصیص ارز ارزان به جای ارزانی کالاها برای مردم گرانی به همراه داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش نظارت بهترین راهکار مقابله با فساد و خشکاندن گلوگاه های فساد است، تصریح کرد: اگر نظارت های مستمر همگانی در کشور تقویت شود، ریشه های فساد و قاچاق کالا خشکانده می شود.

 

خانه ملت

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Cjs برچسب ها: مفاسد اقتصادی ، برخورد با مفسدین اقتصادی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مفاسد اقتصادی برخورد با مفسدین اقتصادی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی، ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلم در شهرستان فهرج گفت: آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش نقش‌های مختلف مهمترین رسالت معلمان است.

وی با اشاره به اینکه توجه به شورای آموزش و پرورش، شورای دانشگاه و شورای حوزه ضرورتی انکار ناپذیر در راستای توسعه و پیشرفت کشور است افزود: شورای آموزش و پرورش مهمترین شورای در هر استان و شهرستانی است.

وی افزود: از نظر کیفی نیز آموزش و پرورش تأثیر گذار ترین دستگاه اجرایی کشور است، زیرا هیچ فردی در جامعه وجود ندارد که بدون تعلیم و تربیت رشد کرده و تعالی یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: مقبول‌ترین گروه اجتماعی فرهنگیان هستند و در بین ادارات و دستگاه‌های دولتی مدارس علیرغم همه کمبودها، به انتخاب مردم در زمینه انجام تعهدات در رأس قرار دارند.

رضا رضایی، تکریم مقام معلم را از وظایف اصلی افراد جامعه برشمرد و گفت: منزلت و ارتقا جایگاه معلم باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند اهداف مهم تعلیم و تربیت را محقق سازد، تصریح کرد: همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا دستگاه تعلیم و تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی را پرورش دهد.

رضایی، با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان در حوزه‌های مختلف گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد و خوشبختانه بودجه آموزش و پرورش به ۱۳ درصد از بودجه کل دولت افزایش یافته است.

کد خبر 6099571

دیگر خبرها

  • شناسایی رسوب ۲۵ همت در سپرده دستگاه‌ها با حساب واحد خزانه
  • عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه
  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است
  • فرار به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند