Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@22:24:29 GMT

مسابقات قرآن؛ میدان نمایش دستاوردهای معنوی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۷۸۹۰

مسابقات قرآن؛ میدان نمایش دستاوردهای معنوی

ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، اظهار کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک کشور مستقل و اسلامی در جهان معرفی شده است.
وی افزود: در این دنیای هزار چهره که مستکبران قصد خارج کردنم مردم دنیا از اصول اسلامی را دارند، جوانان بیش از همه در معرض خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: جوانان به علت شادی و هیجانی که در وجود خود دارند، بیشتر از سایر گروه‌ها در معرض نگاه و تهدیدهای دشمنان قرار دارند چراکه دشمنان می‌دالنند اگر جوانان را از ایران اسلامی دور کنند، فکر، اندیشه، علم و اسلام را از ایران گرفته‌اند.
نبی‌زاده بیان کرد: جوانان مسلمان با الگوگیری از جوانان و آداب زندگی و اجتماعی غیراسلامی و غربی هرچه بیشتر در خطر از بین رفتن سلامت روحی، اعتقادی و هویتی هستند.
وی افزود: قران دربرگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و برای تمام زندگی انسان‌ها در تمامی ابعاد برنامه دارد و به استوارترین راه‌ها هدایت می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرماید: «کسی که قرآن بخواند، در حالی که جوان و مؤمن است، قرآن با گوشت و خون او مخلوط شده و با فرشتگان بزرگوار و نیکو صفت همنشین می‌شود».
نبی‌زاده بیان کرد: اگر یک جوان با قرآن مانوس شود، می‌تواند از مفاهیم آن بهره جسته و آن را در زندگی خود به کار بندد و این گونه تا پایان عمر در مسیر قرآن قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اگر جوان در این سن در مسیر مفاهیم قرآنی قرار گیرد کمتر پیش می‌آید که در سال‌های آینده از آن دور شود، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم مرتبه به جوان اشاره شده است که تمامی آن‌ها کلمه «فتی» و مشتقات آن به معنی جوانمرد به کار رفته است و این به معنای رعایت اصول جوانمردی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: جوانی که زندگی خود را در مسیر دستورات قرآن قرار می‌دهد، به زندگی سعادتمندانه دست می‌یابد چراکه قرآن به راه راست هدایت می‌کند.
نبی‌زاده ادامه داد: جوانی که با اصول قرآنی مانوس باشد، خشم خود را کنترل کرده، حجب و حیا پیشه می‌کند، به وسوسه‌های دنیایی دل نمی‌بندد، اعتماد به نفسش افزایش یافته، هم‌نشینان خوبی را برمی‌گزیند و در راه سعادت قدم برمی‌دارد.


تاثیر قرآن بر انسجام خانواده
وی افزود: یکی از نقش‌های مهم قرآن تأثیر آن در خانواده است چراکه جوان در پرتو آموزه‌های قرآن یاد می‌گیرد در خانواده با هر کسی نسبت به جایگاه آن رفتار خاصی داشته باشد و احترام والدین و دیگر اعضای خانواده را رعایت کند و همین احترام پیش زمینه یک زندگی سعادتمندانه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: فرهنگ منحط غربی سعی کرده در دل جوانان این سرزمین ریشه دوانده و با فیلم‌ها و موسیقی‌هایی نامناسب آنان را به کارهایی وادارد که نتیجه‌اش دوری از اسلام، قرآن و خانواده و درنتیجه تباهی است.
نبی‌زاده ادامه داد: قرآن کریم در مقابل این فرهنگ نادرست زندگی جوانانی چون حضرت یوسف(ع) و حضرت ابراهیبم(ع) را روایت می‌کند که جوان می‌تواند با نزدیک شدن به ویژگی‌های اخلاقی و ایمانی این بزرگواران راه سعادت را بپیماید.
وی اظهار کرد: گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان جوانان براساس اهمیت موضوع جوان و ارتباط با قرآن و معارف قرآنی موضوع بسیارمهمی است که همه ارگان‌ها در جامعه عهده‌دار این مسئولیت بزرگ هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از راه‌های پرورش حس معرفتی جوان نسبت به خود، خداوند و جهان هستی، برگزاری مسابقات قرآنی است که طی آن جوان خود را محک زده و پس از شرکت در مسابقات و چشیدن طعم شیرین آن، به قرآن تمسک جسته و هر روز مفاهیم بیشتری از آن را درک می‌کند.
نبی‌زاده تصریح کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود، تلاشی در این راستا است.
وی افزود: مرحله کتبی این آزمون ۹ اسفندماه جاری و مرحله شفاهی برای افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند در بازه زمانی یک هفته از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفندماه، آزمون کتبی در ۹ اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی زیر ۱۲ سال و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی نیز از ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.
زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی قرآن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس