Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دنیامالی، عضو سابق شورای شهر گفت: در دوسال آخر دولت دهم و دوسال اول دولت یازدهم بحران های اقتصادی سنگینی در مدیریت شهری وجود داشت و پروژه های موردنیاز شهر با مدیریت تمهیدات مالی انجام پذیرفت.

احمد دنیامالی، عضو سابق شورای شهر در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه باید بر سر شاخص های ارزیابی بدهی های شهرداری به جمع بندی مشترک رسید گفت: زمان شورای چهارم در دولت برای توسعه حمل و نقل مترو در شهر تهران 2 میلیارد دلار فاینانس تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان قیمت دلار 800 تومان بود خب بخشی از آن مصوبه توسط مدیریت شهری وقت استفاده شد مابقی در حساب های فی مابین معطل ماند. یک مرحله قیمت دلار 4 هزار تومان شد خب همان بدهکاری قبلی 5 برابر شد. الان که دلار 12 هزار تومان شده باز هم معادل ریالی آن بدهی چندین برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه تصویر درستی از بدهی های شهداری ارائه نشده است گفت: اینکه شهرداری به طور مثال هزار میلیارد تسهیلات دریافت کرده و ما به ازای آن پروژه ای اجرایی تعریف شده است که اگر همین الان آن پروژه ارزیابی شود شاید 4 برابر آن هزینه صرف شده، ارزش افزوده ایجاد کرده باشد. اگر این نگاه جامع در مورد بدهی های شهرداری وجود نداشته باشد تصویر درستی ارائه نخواهد شد. بایستی درباره تسهیلات دریافتی شهرداری که تبدیل به ارزش افزوده شده و به نوعی ایجاد دارایی کرده است تغییر نگرش داده شود.

دنیامالی افزود: معمولا عدد قرارداد پروژه هایی که در حوزه زیربنایی شهری و حمل و نقل بسته می شود قابل توجه است. برای همین عمده بدهی های مدیریت شهری، تسهیلات بانکی است که در پروژه های زیربنایی هزینه شده و ارزش افزوده ایجاد کرده است. عددی هم که الان توسط دوستان شورای شهر اعلام شده، حال شده بدهی های سنواتی شهرداری در قالب تسهیلات دریافتی و پروژه های نیمه تمام است.

عضو سابق شورای شهر تهران  دوره چهارم را دوره بحران های اقتصادی نامید و گفت: در دوسال آخر دولت دهم و دوسال اول دولت یازدهم بحران های اقتصادی سنگینی در مدیریت شهری وجود داشت و پروژه های موردنیاز شهر با یک مدیریت تمهیدات مالی انجام شد. برای همین در اعلام این میزان بدهی باید شرایط زمان و مکان تعریف پروژه ها و وضعیت اقتصادی موجود درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بحث های رسانه ای این موضوعات شفاف نخواهد شد گفت: به گفته اعضای شورای پنجم در شهرداری 50 هزار میلیارد بدهی وجود دارد؛ می بایست ارزیابی بشود که این میزان بدهی چقدر ارزش افزوده ایجاد کرده است.  به نظر من ارزش افزوده زیادی توسط شهرداری در مقابل این بدهی ها ایجاد شده است و اصلا قابل قیاس نیست. هرمجموعه ای هم که بتواند در شرایط مختلف با استفاده از منابع بانکی ارزش افزوده ایجاد کند قابل تقدیر است.

معاون پیشین شهرداری تهران درباره عملکرد شورای پنجم در توسعه امور زیربنایی گفت: ما داریم از مردم عوارض دریافت می‌کنیم و بایستی برای اینکه شهر را اداره کنیم پیگیر موضوعات جاری و توسعه ای آن باشیم. هدف توسعه مترو درآمدزایی نیست ،چون حمل و نقل عمومی است. وظیفه شهرداری این است که حمل و نقل ارزان در اختیار شهروندان قرار بدهد تا مردم از وسایط نقلیه شخصی استفاده نکنند. برای همین نمی توان گفت سرمایه گذاری بر روی امور زیربنایی اقتصادی نیست. از آن طرف هم چون از مردم هزینه واقعی را دریافت نمی کنیم و نمی توان هم گرفت، نمی شود شهر را تعطیل کرد. بالاخره برای یک شهر بزرگی برای تهران باید منابع لازم را تامین کرد.

وی با بیان اینکه هر بخش بادی سهم خود را در توسعه شهر تهران بپردازد گفت: اینکه در حقوق و عوارض به مردم فشار بیاوریم و بخواهیم فقط از آنها دریافت کنیم درست نیست. در حوزه شهری نیاز به اقدامات جدی و اساسی داریم و اقداماتی که تا حالا انجام شده باید استمرار پیدا کند. طبیعتا نمی شود اینها را متوقف کرد. باید شهر را با هر شرایطی مدیریت و تدبیر کرد.هرچند شهرداری الان بخش قابل توجهی از درآمدهای خودش از محل وصول عوارض ساخت و سازها را به دلیل رکود در صنعت ساختمان ازدست داده است اما این منابع را می توان از تسهیلات و اعتبارات بانکی تامین کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند

شهردار ارومیه با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، گفت: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر از کارگران تلاشگری که در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ارومیه به عنوان بازوان اجرایی در کنار مجموعه ستادی؛ رفاه شهروندی را رقم زده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، افزود: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

شهردار ارومیه اعتلا و پیشرفت هر جامعه‌ای را از قِبل دستان پُرتوان قشر کارگر عنوان کرد و گفت: توسعه شهر ارومیه نیز در گرو تلاش‌های کارگران زحمت‌کش مدیریت شهری است.

مهدی‌زاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بودجه سال‌جاری همچنین ظرفیت‌های قوانین بالادستی قدردان زحمات کارگران مدیریت شهری خواهیم بود.

در ادامه مراسم گرامیداشت از کارگران نمونه سازمان‌های خدمات‌رسان و دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شده و در پایان این جشن نیز به قید قرعه به ۵۰ نفر از کارگران خدوم شهرداری ارومیه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا شد.

کد خبر 750228

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • شهر و حیات مدنی
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی