Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@22:39:32 GMT

بازداشت خلبان هواپیمای هندی در خاک پاکستان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۹۷۸۱

ارتش پاکستان روز چهارشنبه ضمن تایید سرنگونی دو فروند جنگنده هند که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، اعلام کرد یک خلبان هندی نیز در خاک پاکستان بازداشت شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از سرلشکر 'آصف غفور' گزارش دادند یک خلبان هندی بازداشت و عملیات جستجو برای شناسایی دو خلبان دیگر هندی در منطقه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ارتش پاکستان گفت نیروی هوایی این کشور صبح امروز دو فروند جنگنده هندی که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، را شناسایی کرده و در اقدام فوری آن را سرنگون کرد.

سرلشکر آصف غفور افزود لاشه یک هواپیما در منطقه مرزی کشمیر در خاک پاکستان سقوط کرده و لاشه جنگنده هندی دیگر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند سقوط کرده است.

وی افزود نیروهای امنیتی پاکستان در محل سقوط جنگنده هندی، یکی از خلبانان را بازداشت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز لحظاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در محدوده خاک پاکستان براساس حق دفاع از کشور، دو فروند جنگنده هند را سرنگون کرده است.

'محمد فیصل' افزود پاکستان هرگز خواهان تشدید تنش ها با هند نیست اما اگر وضعیت درگیری بر پاکستان تحمیل شود ما همیشه برای پاسخ به آن آماده هستیم.

سخنگوی ارتش پاکستان روز گذشته در واکنش به حمله هواییهند گفته بود که هند اکنون باید منتظر پاسخ متقابل پاکستان باشد، پاسخ ما غافلگیرانه و مختلف خواهد بود.

یک مقام هندی از آماده باش کامل فرماندهی نیروی دریایی کشورش در غرب هند به منظور حفظ آمادگی برای مقابله با شرایط غیرعادی خبر داد.

در همین حال روزنامه «اکونومیک تایمز» هند روز چهارشنبه به نقل از این مقام هندی که از وی نام نبرده است نوشت، در پی حملات هوایی هند به پایگاه های تروریست ها در خاک پاکستان، فرماندهی نیروی دریایی غربی و پلیس گجرات ، هم مرز با پاکستان، در آماده باش و آمادگی کامل قرار گرفتند.

رسانه های هندی دیروز سه شنبه به نقل از مقامات این کشور نوشتند، در حمله جنگنده های نیروی هوایی این کشور به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان بین 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند.

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد، جنگنده های هندی در نیمه شب دوشنبه حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.

با تشدید تنش ها میان دو کشور همسایه هند و پاکستان ، کاردار هند در اسلام آباد از سوی وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد و ارتش این کشور نیز هند را به پاسخ متقابل و غافلگیرانه تهدید کرد.

این نخستین بار از سال 1971 میلادی تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل مرز کشمیر عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پاکستان هند سرنگونی هواپیما بازداشت خلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، نیروی هوایی آمریکا در مقر Eglin طیف پهپادهای B-۷۰ را نمایش داد و توانایی هایش برای طراحی، سرهم بندی و استفاده از هواپیماهای خودرانی که در ۲۴ ساعت با چاپ سه بعدی ساخته شده اند را به رخ کشید.

به طور دقیق تر حدود ۲۲.۵ ساعت طول می کشد تا ۶ هواپیما از جمله یک سیستم نجات پرسنل ۳.۶ کیلوگرمی را قبل از پرتاب سرهم بندی کرد. این روش نوآورانه طی ماموریت «بلوهورایزن» توسط مرکز استراتژی و تکنولوژی نیروی هوایی توسط یافته که استراتژی های خارق العاده ای برای تامین نیازهای تاکتیکی فراهم می کند.

این پروژه توسط ۳ نفر اجرا شده است. محققان روی توسعه سریع هواپیماهای بی سرنشین کوچک، فناوری هایشان و همچنین محموله هایی برای نیازها و محیط های مختلف تمرکز کرده بودند.

کلنل داستین توماس یکی از اعضای تیم در این باره می گوید: هواپیماهای بی سرنشین کوچک به جنگ افزارهای جدیدی تبدیل می شوند. با این وجود نیروی هوایی نمی تواند به سرعت این هواپیماها را تغییر دهد یا به سرعت از آنها برای تامین نیازهای خاص یک ماموریت استفاده کند. پروژه ما برای تغییر این روند اجرا شد.

برای انجام این پروژه شرکت Black Phoenix باTitan Dynamics( یک شرکت کوچک هوافضا) که برای طراحی سریع هواپیماهای کوچک و بی سرنشین ارزان مشهور است، همکاری کرد.

محققان از نرم‌افزار طراحی خودکار Titan برای تولید سریع بدنه پهپاد آیرودینامیک با در نظر گرفتن وزن، قدرت، ابعاد و بار در کمتر از ۱۰ دقیقه استفاده کردند. در مرحله بعد کد این طراحی به پرینترهای سه بعدی داده شد تا تجهیزات یک هواپیمای سبک وزن بی سرنشین را تولید کند.

پس از تکمیل چاپ تمام قطعات، محققان هواپیمای بی سرنشین را براساس نیازهای ماموریت شخصی سازی کردند.

کد خبر 6096834 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر