Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@09:17:31 GMT

قلق زندگی و خطر هله هوله های قر و قاطی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۰۳۲۷

قلق زندگی و خطر هله هوله های قر و قاطی

رکنا، محصل / من از روز اول دوستش نداشتم ،لیاقت زندگی ندارد و اصلا نمی دانم با کدام عقل به او جواب بله گفتم. بعد از ازدواج خیلی سعی کردم تغییرش بدهم ولی... .

جایی که می رویم نگاهش به این طرف و آن طرف می چرخد وبعد گیر می دهد که باید حدومرزها را رعایت کنم .

اعصابم را خرد کرده است واگر به خودم باشد یک لحظه امان نمی دهم و طلاقم را می گیرم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پدرم از شوهرم دفاع می کند و می گوید من مقصرم و باید بروم زندگی کنم.

زن جوان دل پردردی از زندگی سرد و بی روح خود دارد و سردرگم و حیران شده است.

اما شوهر او هم دل پردردی دارد. می گوید بارها و بارها به خاطر نوع لباس پوشیدن و حرکات و رفتار همسرم به او تذکر داده ام که کمی بیشتر رعایت کند . از هردری وارد شده ام تا بلکه به خواسته و نظر من هم توجه داشته باشد ولی او ... .

پدر این زن جوان هم حرف هایی دارد. محکم و جدی پشت سر دامادش ایستاده ومی گوید :دخترم بلد نیست چجوری زندگی کند ،احترام خانواده شوهرش را نگه نمی دارد و ... .

مرد میان سال که دغدغه دارد معتقد است دامادش هم راه و رسم زن داری بلد نیست و می خواهد با لج و لج بازی شریک زندگی اش را سر راه بیاورد.

حکایت این زندگی های آشفته مانند افرادی است که هله هوله های قروقاطی را می خورند و پرخوری می کنند و بعد هم دنبال قرص معده می گردند و حال جسمی شان به هم می ریزد.

آ نچه پدر این زن جوان از دختر و دامادش می گوید حرف حساب است.

اگر این زوج جوان راه بلد مسیر زندگی خود بودند دچار خیلی از مشکلات نمی شدند. آنها حتی بعد از رویارویی با اختلاف نیز به فکر نیفتادند که باید راه حل منطقی و درستی برای مدیریت زندگی خودپیدا کنند.

مرد جوان در تعریف و تمجید از خود می گفت در کارهایش بسیار منظم و مقید است . او مثال می زد که لباس بدون اتو نمی پوشد و خودروی خود را همیشه به کارواش می برد و ... .

همه این کارها خوب و پسندیده است . اما چرا او زندگی اش را نظافت نکرد و راهی برای اتو پوش کردن آن نیافت.

برای نظافت و تمیزی بنای زندگی نمی توان از تهدید و خشونت و خط و نشان و لج بازی و ناسازگاری نتیجه گرفت.

هرکاری قاعده و قانون خودش رادارد و باید قلق مختص پیشبرد کار را پیدا کرد. این یک اصل مهم و اساسی است.

اگر چه ریشه یابی این گونه مشکلات و مسائل در زندگی یک زوج جوان نیاز به مطالعه و بررسی کارشناسی دقیق دارد و به قول معروف نمی توان یک تنه به قاضی رفت اما آنچه در نگاه اول به نظر می رسد این که هرکس باید داشته ها ،امکانات و توانمندی های خود را بشناسد و قدرشناس نعمت های خدا باشد تا شرایط زندگی اش را مطلوب و شایسته مدیریت کند.

گاهی افراد آن قدر مشغول خودشان می شوند که فقط می خواهند دنیا و زندگی شان را از دید خودشان ببینند و حس کنند.

آ نها اگر بتوانند لحظه ای بیاندیشند و از دریچه دید اطرافیان خود (همسر،پدر،مادروفرزند) بنگرند بهتر خواهند توانست شنونده خوبی بوده و شرایط را درک کنند.

در این صورت حرف ها ،گفته ها و خواسته ها و نظرات شان برای حل اختلاف ها و رفع نقص ها و ضعف ها بهتر شنیده و پسندیده خواهد شد.

باید نعمت ها و داشته ها و توانمندی های خود را پاس بداریم ومراقب باشیم به خاطر برداشت های غلط از خود دچار غرور و خودبرتربینی نشویم.

حضرت علی (ع)در نهج البلاغه تاکید می کنند :

چه بسیارند کسانی که به سبب نعمتی که به آنها داده شده در غفلت فرو می روند و به سبب پرده پوشی خدا بر آنها مغرور می گردند و بر اثر تعریف و تمجید از آ نان ،فریب می خورند و خداوند هیچ کس را به چیزی مانند مهلت دادن و (ادامه نعمت ها و ترک عقوبت) آزمایش نکرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: قانون قاضی قانون قاضی ازدواج خطر احترام زندگی من عکس فیلم مرد زن جوان تهران دستگیر دختران پسر عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن، زندگی، آزادی به سبک آمریکایی‌ها + فیلم

آمریکایی‌ها، حقوق بشر و آزادی را خفه می‌کنند و برای کشورهای دیگر نسخه آزادی بیان و زن زندگی آزادی می‌پیچند در حالیکه خود ناقض اصلی این ادعا هستند. آن‌ها خودشان خودشان را می‌بلعند، مثل ماری در آستانه‌ی مرگ... .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • معلمان شمع فروزان راه زندگی
  • زن، زندگی، آزادی به سبک آمریکایی‌ها + فیلم
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • چالش حل یک معما در خیابان + فیلم
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند