Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:23:31 GMT

افزایش ۱۰ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری خارگ

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۰۸۳۸

افزایش ۱۰ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری خارگ

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید صفایی صبح چهارشنبه در نشست بودجه پیشنهادی شهرداری جزیره خارگ در سال ۹۸ اظهار داشت: بودجه سال ۹۸ شهرداری خارگ تقدیم اعضای شورای شهر خارگ شد، بر اساس تعرفه درآمدی افزایش پنج درصد در حوزه مردمی و ۱۰ درصد برای شرکت‌ها در سال آینده در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری خارگ برای سال ۹۸ با عنایت به شرایط خاص ۱۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که ۵۸ درصد جاری و ۴۱ درصد عمرانی است که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۱۰ درصدی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار خارگ تصریح کرد: با تلاش و همت کارکنان شهرداری خارگ بودجه سال ۹۷ این شهرداری بصورت کامل محقق شده است و در سال آینده برنامه‌های بسیار مناسبی برای رفاه پرسنل در نظر خواهیم داشت که انشاءالله با همفکری و همراهی شورای شهر خارگ محقق خواهد شد.

خارگ نیازمند سال اجتماعات

مهدی بخشی رئیس شورای شهر خارگ گفت: در حوزه شهری خارگ یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم بحث برگزاری مراسم و برنامه‌ها است.

وی افزود: راه‌اندازی سالن اجتماعات خارگ یکی از موارد مورد نظر برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر خارگ است که باید شهرداری به موضوع تعریف پروژه سالن اجتماعات خارگ در چند فاز اقدامات لازم را در سال ۹۸ بعمل آورد.

رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: اثر بخشی میزبان بودن اهالی در بحث روحیه و نشاط اجتماعی مطمنا تاثیر گذار خواهد و امیدوار هستیم پروژهای سال ۹۸ شهرداری خارگ شاخص و در حوزه های نشاط اجتماعی باشد.

ایجاد پارک گردشگری

بهروز خواجه نائیب رئیس شورای شهر خارگ در ادامه بیان کرد: در سال ۹۸ بحث رفاه و آسایش اجتماعی در پروژه های مد نظر شهرداری خارگ باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد پارک گردشگری جزیره با قابلیت هایی که مد نظر شورای شهر خارگ است توسط شهرداری خارگ عملیاتی شود.

نائب رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: سال ۹۸ یک سال سخت پیش رو داریم و بودجه با حساسیت بیشتری باید بسته شود، باید ورزشکاران بانوان و آقایان در جزیره حمایت شوند و امیدواریم بودجه حمایتی و در راستای سالم سازی محیط ورزشی را در نظر بگیرم.

رعایت استاندارد در بودجه

یوسف وطن دوست عضو شورای شهر خارگ گفت: خوشحال هستیم که در بودجه پیشنهادی استاندارد رعایت شده است، ولی پروژه های عمرانی تعریف شده رضایت بخش نیست و بودجه و طرح های عمرانی باید براساس نیاز جزیره خارگ باشد.

وی افزود: مشکل دیرینه جزیره خارگ در بحث سالن اجتماعات در سال ۹۸ رفع شود، محدوده شهری نیازمند به یک سالن اجتماعات شکیل است، همچنین پیشنهاد می کنم مبلغ تملک اراضی شهرداری در سال ۹۸ افزایش یابد، پارک های محله ای در محدوده شهری جزیره با محوریت شهرداری خارگ ساماندهی شوند.

عضو شورای شهر خارگ به وضعیت نابه سامان ترافیک در جزیره خارگ تصریح کرد: ایجادپارکینگ در محدوده بازار خارگ نیاز اساسی امروز جزیره است و باید با تدبیر مشکل زمین جهت اختصاص به پروژه های زیر ساختی را با هم افزایی و هم اندیشی بیشتر رفع کنیم.

مبلغ بودجه پائین است

لطف الله‌ علی پور عضو شورای شهر خارگ گفت: مبلغ بودجه پیشنهادی را پایین می دانم و باید براساس واقعیت ها و نیاز موجود بودجه بصورت عملیاتی افزایش داشته باشد.

وی افزود: پروژها الخصوص در حوزه های عمرانی نباید بصورت امانی اجرایی شود و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: سالن اجتماعات، کتابخانه از پروژه های شاخص عمومی و اجتماعی مد نظر در سال ۹۸ است که امیدواریم با تدبیر مجموعه شهرداری عملیاتی شود، یک همایش با محوریت جزیره خارگ بصورت ملی برگزار شود.

تاخیر در ارسال بودجه پیشنهادی

مهدی باقری عضو شورای شهر خارگ در پایان این جلسه اظهار داشت: بودجه پیشنهادی با تاخیر به دست شورا رسیده و همچنین باید پروژه های عمرانی مطرح شده در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ خارگ الویت بندی شود و نیاز امروز جزیره مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: امروز یکی از نیازهای اساسی در حوزه نشاط اجتماعی خارگ بحث پارک گردشگری و شهربازی مسقف است که امیدوار هستیم سال ۹۸ نوید بخش اجرای پروژه های عمرانی فوق در سطح جزیره خارگ باشد.

عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: پروژه کانال دفع آب های سطحی جزیره خارگ وارد فاز سوم خود شده است این پروژه مهم و زیر ساختی باید بصورت کامل و طبق یک برنامه زمان بندی مدون در سال ۹۸ عملیاتی و اجرایی شود، در بحث پارکینگ در محدوده شهری با مشکل مواجه هستیم و باید برای این معضل چاره ای اندیشید.

کد خبر 4554015

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر جزیره خارگ مهدی باقری مهدی بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در اهواز فعال است گفت: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری در اهواز تلاش شد تا سهم بخش عمرانی در بودجه شهرداری اهواز افزایش پیدا کند در حالی که در گذشته بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شد.

وی افزود: این فرآیند و سهم عمرانی در بودجه شهرداری در هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، به نحوی که در سال جاری سهم پروژه‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰ هزار میلیاردی شهرداری اهواز به بیشترین میزان طی سال‌های گذشته رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل، عمران و محیط زیست فعال است با این حال با توجه به ابلاغ بودجه سال جاری انتظار می‌رود این میزان بیشتر شود.

محمودی تاکید کرد: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

کد خبر 750039

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟