Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به دستاورد‌های ۴۰ ساله مدیریت جهادی در بخش کشاورزی و تجارت غذای حلال اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی نسبت به اوایل انقلاب بیش از ۶ برابر رشد داشته است که این امر نشان می‌دهد گام‌های مهمی به سمت و سوی کشاورزی علمی و علمی شدن در بخش برداشته شده است که با ادامه این روند ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده یکی از کشور‌های مطرح در بخش کشاورزی در دنیا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشاورزی سنتی پاسخگوی جمعیت کنونی کشور نیست افزود: کشاورزی علمی باید رواج پیدا کند چرا که این کشاورزی تنها پاسخگوی نیاز ما خواهد بود ضمن آن که با توجه به طبیعت و امکاناتی که در دست است بخشی از تولیدات کشاورزی را می‌توان به خارج صادر کرد.

به گفته تقوی، با توجه به امکانات موجود در صورت استفاده از روش‌های علمی قادر هستیم که نیاز ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت را تأمین کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با کار‌های ترویجی و تبلیغی کشاورزان به سمت علمی شدن در مراحل کاشت، داشت و برداشت در حال پیشروی هستند، گفت: در سال‌های اخیر تحولی در بخش ایجاد شد به طوری که ۹ هزار متخصص کشاورزی به عنوان ناظر متولی پهنه‌های کشاورزی شدند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی کمبود آب را یکی از مشکلات کنونی بخش کشاورزی برشمرد و گفت: بر این اساس باید زراعت با روش‌های ارغابی را کنار بگذاریم و از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنیم ضمن آن که محصولاتی که نیاز آبی بالایی دارند را به محصولات کم آب‌بر همچون زعفران تغییر دهیم.

تقوی با انتقاد از این مسئله که ارتباط میان دانشگاه‌ها و مراکز کم است، گفت: هم اکنون در بخش کشاورزی تحصیل‌کرده‌های بیمار متعددی وجود دارد که این امر ناشی از ارتباط کم میان دانشگاه‌ها و مراکز کشاورزی است از این رو انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها متناسب با نیاز نیرو تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه بنده منتقد مدیریت توزیع کالا‌های اساسی هستم بیان کرد: البته بنده مسئولیتی در تنظیم بازار ندارم و نمی‌پذیرم، اما بر اساس آمار و اطلاعات ۱۳۵ درصد بیش از سال گذشته گوشت وارد کشور شده است که با این وجود کمبودی در توزیع وجود ندارد و تنها بحث نوسان قیمت به مدیریت نوسان نرخ ارز، اشکال در سیستم توزیع و نفوذی‌ها بر می‌گردد چرا که آمریکا روی معیشت مردم نفوذ کرده است.

تقوی ادامه داد: در چند روز گذشته ۱۷ هزار تن گوشت که در بندر عباس دپو شده بود کشف و ضبط شد که این امر نشان می‌دهد نفوذی‌هایی همانند سایر بخش‌های اقتصادی همچون طلا و ارز هم در این بخش نفوذ کردند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مردم نگرانی از لحاظ شرعی بودن گوشت‌های وارداتی نداشته باشند گفت: بنده این اطمینان را می‌دهم که هر گوشتی که از طریق سیستم وارد می‌شود تحت نظر ناظران است که ملاک و معیار‌های شرعی را رعایت می‌کنند به گفته وی در کشتارگاه‌های خارج از کشور یک دامپزشک و یک روحانی بر عملیات ذبح نظارت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه در کشتارگاه‌های خارج از کشور پس از کشتار دام سایر آلایش‌های دام نظیر دل و جگر و کله پاچه معدوم می‌شد از این رو سازمان دامپزشکی با رایزنی‌های صورت گرفته قصد دارد که با رعایت مسائل بهداشتی آلایش‌ها را وارد کشور کند ضمن آنکه به سبب مسائل بهداشتی بحث واردات دام زنده مطرح شده است.

نمایشگاه دستاورد ۴۰ سال انقلاب با حضور تشکل‌های جهادی از ۱۲ اسفند آغاز به کار خواهد کرد

تقوی درباره برگزاری نمایشگاه دستاورد ۴۰ ساله انقلاب در حوزه کشاورزی گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه از تمامی تشکل‌های جهادی دعوت شده تا دستاورد‌های خود را به نمایش بگذارند ضمن آنکه در این نمایشگاه عرضه مستقیم کالا جهت تنظیم بازار شب عید انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم ایران در تجارت حلال بسیار ناچیز است گفت: علی رغم آنکه گردش مالی تجارت حلال در دنیا ۴ هزار میلیارد دلار است، اما ایران تنها ۷ دهم درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است که با کشور‌هایی همچون ترکیه و مالزی قابل قیاس نیست.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، تنوع در وظایف، آشفتگی در مسائل قانون و نبود متولی مشخص را دلیل اصلی سهم ناچیز ایران در تجارت حلال در دنیا دانست.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اخبار اقتصادی فرآورده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برقراری ارتباطات مالی شبه سوئیفت با برخی کشورها خبر داد و گفت: با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: 103 کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از 3500 شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم 2500 نفر را پذیرش کنیم.

وی افزود: امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده 5 هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و ... در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

ارتباط شبه سوئیفت با 10 کشور

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به 10 کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم اما به دلیل محرمانگی درباره آنها تبلیغات نمی‌کنیم.

مشوق‌های صادراتی با دستور رئیس جمهور به تجار پرداخت می‌شود

ضیغمی گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره گردش مالی شبه سوئیفت گفت: امکان ارائه اطلاعات آن را نداریم.

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، گفت: قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در سالهای گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور