Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره ارائه بسته حمایتی به مددجویان این سازمان گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال یک بسته حمایتی به ارزش ٢٠٠ هزار تومان در اختیار این افراد قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا با بیان اینکه مددجویان سازمان بهزیستی در گذشته برای دریافت سبد کالایی خود در صف می‌ماندند گفت: اما در خال حاضر این سبد کالا تبدیل به مبلغی شده است که روی کارت مددجویان شارژ می شود و آنها با حفظ کرامت می‌توانند به مراکز خرید رسمی مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال یک نوبت سبد حمایتی دیگر در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار بگیرد افزود: سازمان بهزیستی در این حوزه بیشتر نقش مطالبه‌گری دارد و  پرداخت این سبد کالایی بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از قبل به شکل الکترونیکی پرداخت می‌شود اظهار کرد: یک میلیون و پنجاه هزار نفر از افرادی که مستمری می‌گیرند، یارانه به حسابشان واریز می‌شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا تیرماه سال ۹۷، ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشتند که از محل اعتبارات این سازمان مستمری دریافت می کردند تصریح کرد: به همت دولت افراد پشت نوبتی که تقریباً به همین تعداد بودند از تیرماه ۹۷ به بعد وارد مجموعه سازمان بهزیستی شدند تا مستمری دریافت کنند اما این تعداد تنها از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند.


قبادی دانا افزود: این در حالیست که افراد تحت پوشش قبلی هم از محل بهزیستی و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می کنند، به همین دلیل مبالغ دریافتی این دو گروه متفاوت است و به نوعی تبعیض ناخواسته ایجاد شده است که تلاش می‌کنیم تا این یکسان‌سازی که البته همراه با بار مالی خواهد بود، انجام شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مستمری بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ گردیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیازهای اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه 758.8 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 79 درصد از کل مصارف یعنی 599.6 هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار 485 هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال 1402 حدود 23 درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست