Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:35:13 GMT

تشریح افق محوری هفته هنرانقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۱۷۵۶

تشریح افق محوری هفته هنرانقلاب اسلامی

به گزارش  خبرگزاری مهر، محمد کرم اللهی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و تبیین گام دوم آن منشوری جامع است که در همه ابعاد اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد، جامعه و... باید مد نظر دست اندرکاران قرار بگیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه همگان را به امید و نگاه خوشبینانه به آینده دعوت کرده و آن را کلید اساسیِ همه‌ی قفل ها می خوانند که بدون آن هیچ گامی نمی توان برداشت و آن را امیدی صادق و متکی به واقعیتهای عینی می خوانند لذا یکی از محورهای فعالیت های استان در هفته هنر انقلاب اسلامی باید هنر امیدآفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: محور دیگر فعالیت های استان در این هفته بیان رویش های انقلاب اسلامی در عرصه هنر و ادبیات است چرا که معظم له در همین بیانیه معتقدند رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌ها است و دست و دل‌های امین و خدمتگزار، بمراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه‌دوختگان است.

وی تصریح کرد: از دیگر نکات محوری مد نظر ما در استان بحث جوان پروری و جوان باوری به نیت نیل به حماسه در گام دوم است چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه متذکر شده اند دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی، در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام می نگرد. و خواستار آن شده اند که جوانان قدر خود را دانسته و با قوّت خداداد، به سوی آینده خیز برداشته و حماسه بیافرینند.

کرم اللهی در ادامه اظهار داشت: از آنجا که ایشان معنویّت و اخلاق را جهت‌دهنده‌ همه‌ حرکت‌ها و فعالیتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه خوانده اند ما نیز بر آنیم در این هفته توجه هنرمندان استان را به ارزش های معنوی مدنظر ایشان نظیر اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در خود و در جامعه است، و ارزش های اخلاق و رعایت فضلیت‌هایی، چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیّات نیکو جلب کنیم.

وی گفت: در این هفته سعی می کنیم ستاینده هنر عدالت محور و فساد ستیز باشیم چرا که مقام معظم رهبری عدالت و مبارزه با فساد رالازم و ملزوم یکدیگر دانسته و عدالت  را در صدر هدف‌های اولیه‌ همه‌ بعثت‌های الهی خوانده اند که در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است لذا به عنوان متولیان هنر انقلاب اسلامی موظفیم عدالت را به عنوان محور هنر ارزشی پاس داشته و مبلغ آن باشیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: عزت ملی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه جدی شود. در این راستا هنر انقلابی باید تحرک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ آمریکا و صهیونیسم؛ شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه‌و گسترش حضور قدرتمندانه‌ سیاسی جمهوری اسلامی در غرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسر جهان سلطه که محورهای مهم پیام معظم له در این بخش هستند با زبان هنر بیان شود.

وی در پایان اظهار داشت: سبک زندگی دیگر محور مهمی است که در این فرصت بایستی مورد توجه هنرمندان علی الخصوص هنرمندان جوان قرار گیرد چنانکه رهبر فرزانه انقلاب نیز در این بیانیه اشاره کرده اند تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده و در جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه برای مقابله با آن نیز چشم امید به جوان‌هاست.

همه ساله ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی و آغاز هفته ای به همین عنوان نامگذاری شده است.

کد خبر 4554102

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فارس هفته هنر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900983

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم