Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان استان مازندران در جلسه علنی امروز پارلمان به انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی اعتراض کردند. ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 8 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره 15 لایحه بودجه سال 1398، علی ادیانی، نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، پیشنهادی درباره  ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین نشست گروه کاری سطح بالا درباره مسائل خزر در باکو پایان یافت

 

علی مطهری، که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت اجازه طرح پیشنهاد به وی نداد و گفت: پیشنهاد شما ماهیت بودجه‌ای ندارد. به دنبال این موضوع نمایندگان استان مازندران با حضور در کنار جایگاه هیت رئیسه به این موضوع اعتراض کردند.

با درخواست علی مطهری نمایندگان حاضر نشدند تا به جایگاه‌های خود بازگردند و و در نهایت مطهری اعلام کرد: پیشنهاد آقای ادیانی نوعی قانون‌گذاری دائمی است. پیشنهاد بودجه‌ای نباید اینگونه باشد. به عنوان مثال وی می‌توانست بگوید ردیف‌های انتقال آب خزر به فلات مرکزی صرف محل‌هایی دیگر شود، اما اینگونه که وی مطرح کردند که انتقال آب ممنوع است تصمیمی است که شورای عالی آب می‌گیرد و اصلاً ماهیت بودجه‌ای ندارند.

در ادامه نمایندگان مازندران جایگاه هیئت رئیسه را ترک کرده و قصد ترک جلسه علنی را داشتند. چند عضو هیئت رئیسه تلاش کردند تا مانع آنها شوند. سپس با رایزنی چند تن از اعضای هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان به جایگاه خود بازگشتند.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، اعلام کرد: در جنجالی که دوستان شمالی ایجاد کردند ممکن است اسائه ادبی به آقای دامادی نماینده ساری شده باشد که من عذرخواهی می‌کنم ولی شما نیز گاهی مانند دیوار دور ما را می‌گیرید. از سوی دیگر حذف تبصره‌های انتقال آب خزر در ردیف‌های بودجه قابل طرح است.

در ادامه مجدداً نمایندگان مازندران در جلوی درب خروجی تجمع کرده و خواهان خروج از جلسه علنی بودند.

علی مطهری خطاب به آنها گفت: علت بی‌نظمی شما چیست؟ همان طوری که گفتم شما این پیشنهاد را می‌توانید پس از پایان بررسی تبصره‌ها مطرح کنید ولی پیشنهاد آقای ادیانی قابل طرح نیست.

انتهای پیام/

R1373/P1360/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳