Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مرکز جامع توانبخشی فاطمه الزهرا شهرستان تفت از واگذاری فعالیت‌های این سازمان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: ۹۲ درصد فعالیت‌های بهزیستی از سوی مردم و بخش خصوصی با هدف مشارکت مردم در امور مربوط به آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای خدمت به مردم است و کار اصلی هم مردم انجام می‌دهند ادامه داد: بهزیستی را کسانی عضو هستند که فرشتگان روی زمین می‌دانیم و وظیفه داریم در راستای خدمت به آن‌ها رفع مانع کنیم نه اینکه مانع تراش باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: باید بتوانیم از ظرفیت خیّران برای انجام امورات و ارائه خدمات بهزیستی بهره ببریم و معتقدیم استفاده از ظرفیت قابل قبول خیرین می‌تواند بهزیستی را در پیشرفت اهدافش کمک کند.

نگهداری شبانه روزی اولویت اول حوزه توانبخشی در سازمان بهزیستی

وی با بیان اینکه مراکز نگهداری شبانه روزی اولویت اول حوزه توانبخشی در سازمان بهزیستی کشور است، اظهار داشت: خدمات تخصصی ارائه شده در بهزیستی بیشتر از مستمری و کمک‌های موردی است و با وجود مراکز توانبخشی، مراقبتی و مراکز روزانه و شبانه برای توانمندسازی اقدام می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به اینکه در این مسیر کاستی‌ها و مشکلاتی نیز داریم عنوان کرد: بودجه سال ۹۷ بهزیستی با ۱۰۰ درصد کسری نوشته شده درحالی که ۴۷۰۰ میلیارد تومان نیاز بوده، اما با ۲۴۰۰ میلیارد تومان نوشته شده و هنوز ۸۰۰ میلیارد آن تخصیص نیافته است.

وی تصریح کرد: در مدت کوتاه تصدی گری در بهزیستی برای پرداخت مستقیم اقدام شده تا شفاف سازی شود و بر اساس تعرفه جدید پرداخت می‌شود که این اعتبار با هدف کمک به مراکز از هشتم اسفند ماه به مراکز واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تشریح رویکرد این سازمان در سطح کشور برای تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها پرداخت و عنوان کرد: استفاده از تجربیات رؤسای سابق بهزیستی مورد توجه قرار گرفته و قطعاً تصمیمات سازمان بهزیستی با نظر و مشورت رؤسای سابق خواهد بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد

 سیدمحمد دریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت مقام معلم مهم و اثرگذار در جامعه اظهار کرد: در راستای قدردانی پزشکان عمومی از معلمان یزدی در هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد مصوب شد که پزشکان عمومی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، به صورت رایگان این قشر فرهنگی جامعه را ویزیت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته و معلمان شاغل با مراجعه به مطب‌های منتخب برای این برنامه به صورت رایگان ویزیت خواهند شد که در ابتدای امر در محل مطب‌ها این امکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد با اشاره به تعداد مراکز منتخب در این طرح در سطح استان یزد بیان کرد: در راستای درمان و مشاوره پزشکی، ۱۰۰ مرکز با حداقل ۱۰۰ پزشک عمومی در چهارشنبه هفته جاری در خدمت معلمان و پیشکسوتان فرهنگی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی