Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@02:24:48 GMT

تهدید داوران تایید شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۲۷۳۹

خرداد: رییس دپارتمان داوری می‌گوید هر داوری عضو کانال تلگرامی خاص باشد، او را رصد خواهند کرد و در صورت عضو بودن با او برخورد می‌کنند.
به گزارش ایسنا، کمیته داوران با ارسال نامه‌ای عجیب و تهدیدآمیز به داوران و ناظران فوتبال از آن‌ها خواست تا از عضویت یک کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی خاص خارج شوند. کانالی که به گفته یکی از پیشکسوتان مطلع فوتبالی تا چندی قبل هم‌سو با کمیته داوران مطالب را منتشر می‌کرده و ادمین آن حتی رابطه خوبی با اصفهانیان و رفعتی داشته است اما حالا به نظر می‌رسد با ریاست کمیته داوران و دپارتمان داوری به مشکل خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به این نامه اظهار کرد: این کانال تلگرامی که مدیر آن یکی از پیشکسوتان داوری است، طی چند روز اخیر در کارهای داوران و کمیته دخالت کرده و به نوعی از آن سو استفاده کرده است. ما هم با ارسال این نامه به همه داوران دستور داده‌ایم تا از آن کانال خارج شوند.
رفعتی ادامه داد: البته این کار در دنیا مرسوم است و فیفا هم گاهی اوقات چنین کاری را انجام می‌دهد. هیچ‌کدام از داوران و ناظران ما حق این را ندارند که در این کانال عضو باشند و اگر ما ببینیم شخصی از این نامه پیروی نکرده است با او برخورد خواهیم کرد.
رئیس دپارتمان داوران در پاسخ به این‌که چگونه از عضویت داوران در این کانال مطلع خواهند شد؟ گفت: به هر حال ما دوستانی داریم که به وسیله آن‌ها می‌توانیم عضو بودن یا نبودن داوران در آن کانال را رصد کنیم.
هم‌چنین چند تن از داوران لیگ هجدهم در گفت‌وگو با ایسنا درباره ابلاغ این نامه گفتند: تاکنون که چنین نامه‌ای دست ما نرسیده است اما اگر برسد از آن اطاعت خواهیم کرد. در زمان جام جهانی، فیفا نیز چنین کاری را انجام داد و پس از این‌که یکی از داوران در صفحه اجتماعی فیسبوک حاشیه ساز شد او را از داوری منع کرد و درجه‌اش را گرفت. برچسب ها: داوران ، رفعتی ، کانال تلگرامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: داوران رفعتی کانال تلگرامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد

به گزارش "ورزش سه"، اسامی داوران قضاوت‌کننده در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی اعلام شد که نام‌های مطرحی برای سوت زدن چیدمان شده‌اند.

کمیته داوران و در رأس آن خداداد افشاریان با توجه به حساسیت بالای هفته‌های پایانی لیگ برتر روی استفاده از داوران کم‌تجربه برای هیچ‌کدام از مسابقات ریسک نکرده‌اند و برای هر 8 بازی این هفته از داوران باتجربه استفاده شده است.

رضا عادل، امیرسامان سلطانی، سیدرضا مهدوی، پیام حیدری، مرتضی منصوریان، یاسر همرنگ، کوپال ناظمی و بیژن حیدری 8 داور وسطی است که در بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر سوت می‌زنند که همگی نام‌های سرشناسی در جامعه داوری محسوب می‌شوند.

جالب اینکه کمیته داوران از برخی داوران سرشناس دیگر مثل علی صفایی، علی اصغر مومنی و... به عنوان داور چهارم برخی بازی‌ها استفاده کرده که این مسئله هم نشان از حساسیت در چیدمان داوران دارد.

اگرچه امکان اینکه قضاوت همه بازی‌های لیگ برتر بی‌اشتباه باشد، وجود ندارد اما می‌تواند اینطور برداشت کرد که کمیته داوران با استفاده از داوران باتجربه و مطرح قصد دارد اشتباهات را در هفته‌های پایانی و مشخصا هفته بیست و پنجم به حداقل برساند.

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد