Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@21:45:28 GMT

راز تناسب اندام با نوشیدن چای های گیاهی پر خاصیت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۴۰۴۵

راز تناسب اندام با نوشیدن چای های گیاهی پر خاصیت

رکنا: از دست دادن وزن یک فرآیند ظریف و پیچیده است و باید تحت کنترل انجام شود. امروزه بسیاری از رژیم‌ها و تمرینات ورزشی وجود دارد که هدف آن کمک به همه در دستیابی به اهداف تناسب اندام است. اما شاید لذت بخش‌ترین و طبیعی‌ترین آن‌ها رژیم غذایی چای باشد.

همه می‌دانند که این نوشیدنی برایشان خوب است و جامعه پزشکی هم از این موضوع حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان داده این نوشیدنی گرم و دلپذیر برای مقابله با استرس و بیماری‌های قلبی موثر است و علاوه بر آن برای سلامتی کلی بدن انسان مناسب است به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

این نوشیدنی به کسانی که وزن زیادی داشتند کمک کرده که به صورت ارگانیک وزنشان را کاهش دهند و آن‌ها را شاد و سلامت نگه داشت. روی بعضی از آن‌ها بیشتر تاثیر داشته است و امروزه مخلوط‌های تازه‌ای به وجود آمده و برای همین منظور روانه بازار شده است.

در اینجا ما 5 نوع از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. چای سبز

چای سبز نه تنها محبوب‌ترین نوع شناخته شده برای انسان است، بلکه به عنوان یکی از راه‌های کارآمد برای کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است افرادی که این نوشیدنی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند حدود 2 کیلوگرم بیشتر از افرادی که فقط گاهی از آن استفاده می‌کنند وزن خود را از دست می‌دهند. اگرچه اعداد ممکن است خیلی چشم‌گیر باشند. ۲ کیلوگرم وزن زیادی برای از دست دادن است مخصوصا برای کسانی که با وزنشان مشکل دارند. با استفاده از این نوشیدنی به طرز شگفت‌آوری چربی‌های بدنتان را از دست می‌دهید و به علت داشتن مقدار زیاد کاتچین که یک آنتی اکسیدان است متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و باعث کاهش وزن شما می‌شود.

۲. چای سیاه

چای سیاه همانطور که از نامش معلوم است دارای رنگ تیره است و تحت عمل اکسیداسیون روی برگ‌های آن به دست می‌آید. برخلاف برگ‌های دیگری که بعد از یک مدت کوتاه اکسید می‌شوند اما چای سیاه فرآیند طولانی‌تری دارد.

انواع مختلفی از این نوع نوشیدنی در جهان وجود دارد اما تاثیر همه‌ آن‌ها بر بدن تقریبا یکسان است.

این نوع چای نیز مانند چای سبز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد به افراد کمک می‌کند تا به تناسب اندام برسند. آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی داغ فلاونو نام دارد و دقیقا مانند کاتچین موجود در مورد قبل عمل می‌کند و متابولیسم بدنتان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که چربی‌های بدن با سرعت بیشتری از بین روند.

۳. چای سفید

بر خلاف چای سبز یا چای سیاه که خشک و اکسید شده هستند چای سفید از گیاهان جوانی که تازه تولید می‌شوند برداشت می‌شود و به همین دلیل طعم و رنگ متفاوتی دارد. این نیز مانند چای سبز حاوی آنتی اکسیدان کاتچین است و به لاغر شدن شخص کمک می‌کند اما کمی ملایم‌تر از آن به از بین بردن چربی‌های بدن می‌پردازد به همین دلیل مناسب رژیم‌های غذایی سبک‌تر می‌باشد.

۴. چای اولانگ

این مورد به علت فرآیند اکسیداسیون متوسط جایگاهی ما بین چای سبز و سیاه دارد. طعم میوه‌ای و خاصی که دارد آن را به یک نوشیدنی داغ فوق‌العاده تبدیل کرده است و یک نوشیدنی سالم برای صبحانه یا شام است. اولانگ متابولیسم بدن شما را تحریک می‌کند و به کاهش وزن کمک می‌کند. اما برای استفاده از آن باید آن را با یک رژیم غذایی مناسب جفت کنید و علاوه بر آن تمرینات ورزشی نیز داشته باشید.

۵. چای پونه

اگرچه از لحاظ فنی مانند چای سیاه به حساب می‌آید اما این نوشیدنی مستحق آن است که در دسته خاص خود قرار گیرد زیرا آن تخمیر شده است. این کار به آن عطر و طعم خاکستری می‌دهد که باعث می‌شود آن را با هر ناهار خوشمزه‌ای میل کنید و منافع کاهش وزن فوق‌العاده‌ای نیز به همراه دارد. در حالی که خواص چربی سوزی در دیگر موارد در مواد آنتی اکسیدانی موجود در ترکیب آنها قرار دارد اما این نمونه در واقع با کاهش قند خون و تری گلیسیرید کار می‌کند. هرچند باید مطالعات بیشتری انجام شود تا مشخص شود این نوشیدنی چقدر برای چربی سوزی مفید است اما در نتایج اولیه خوب ظاهر شد.

منبعبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی سلامتی سلامت بازار پزشکی سلامتی سلامت بازار چای رژیم غذایی وزن ظریف رژیم عکس مرد فیلم زن جوان تهران دستگیر دختران یک زن همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک با طعم سبزیجات

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: تونی استانژه، رئیس کمیته برگزارکننده المپیک، در مراسم بدرقه مشعل، شعله آن را در فانوسی به کشتی سه دکله «بلم» حمل کرد و این یعنی در چشم بر هم زدنی، رقابت‌های ورزشکاران جهان، بدون در نظرگرفتن فرهنگ‌ها و ملیت‌ها، آغاز می‌شود و کلی هیجان و زیبایی برای جهانیان به ارمغان می‌آورند.

بیش‌تر بخوانید: برج ایفل بر سینه قهرمانان المپیک

اما برگزارکنندگان و حامیان المپیک امسال، رویکردی جدید را به جهان اعلام کرده‌اند که مورد توجه دوستداران محیط‌زیست قرار گرفت؛ آنها اعلام کرده‌اند که در تلاشند با ارائه غذاهای گیاهی بیشتر در طول ۱۷روز مسابقات، نقش مؤثری در کاهش گازهای گلخانه‌ای و تولید دی‌اکسید کربن داشته باشند.

یک سوم، سبزیجات!

فرانسه، کشور کافه‌های بی‌نظیر و رستوران‌های رنگارنگ، بیشترین مصرف گوشت گاو و گوساله را در اروپا دارد، اما حالا حامیان المپیک فرانسه، تصمیم گرفته‌اند منوی غذای ورزشکاران، داوران و تماشاگران را به ویترینی از غذاهای گیاهی تغییر دهند. برای اولین‌بار، یک شرکت طبخ غذاهای گیاهی، در گروه حامیان المپیک قرار گرفته و جورجینا گرنون، مدیرعامل آن اعلام کرده که می‌خواهد کلوچه تخم‌مرغی، فلافل نخود و چغندر، کرپ سبزیجات و دیگر غذاهای گیاهی را جایگزین استیک و پیتزای گوشت کند. او می‌گوید: «ما در فرانسه هستیم؛ پس غذا مهم است، اما راه‌های دیگری هم برای پختن غذا، حتی فست‌فودهای خوشمزه وجود دارد؛ فست‌فودهایی مثل فروش سوسیس و همبرگر گیاهی در ورزشگاه‌ها!»

برگزارکنندگان این رویداد تاریخی، تخمین می‌زنند که قرار است حدود ۱۳میلیون غذا در روزهای برگزاری بازی‌ها سرو شود و این یعنی، فرانسه در آن روزها، به بزرگ‌ترین رستوران ۲۴ساعته جهان تبدیل خواهد شد.

البته حدود ۱۵هزار ورزشکاری که در مسابقات شرکت می‌کنند، به گوشت، مرغ و ماهی هم دسترسی دارند، اما گرنون می‌گوید: بیش‌ از یک سوم غذاها، گیاهی پخته می‌شوند.

شارل ژیلوی هم، سرآشپز رستوران‌های دهکده المپیک است. او می‌گوید: قرار است به‌خاطر احترام به محیط‌زیست و برای اولین‌بار، به‌جای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، قاشق‌ها و بشقاب‌های قابل شست‌وشو در اختیار ورزشکاران قرار گیرد. او به ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توصیه می‌کند حتما عدسی معروفش را در پیاله‌های قابل شست‌وشو امتحان کنند؛ غذایی خوشمزه و مقوی که با طرز پختی منحصربه‌فرد و با استفاده از دال عدس، سبزی‌های معطر و تازه فرانسوی، زعفران و همراه با یک تکه نان ذرت، سرو می‌شود.

میوه‌های محلی

اتفاق باشکوه دیگری که قرار است در المپیک امسال رخ دهد، این است که فرانسه در روزهای المپیک، قرار است به بزرگ‌ترین سالادبار میوه و سبزیجات جهان تبدیل شود؛ اما مسئولان این کشور، می‌خواهند میوه‌ها و سبزیجات مورد نیاز ورزشکاران را تا جایی که می‌توانند از کشاورزان داخلی تأمین کنند تا لازم نباشد برای حمل‌ونقل آنها، دست به دامن هواپیماهایی با سوخت‌های فسیلی شد.

کد خبر 848119 برچسب‌ها گوشت سبزی ویژه ورزشی غذا و گردشگری محیط زیست جهان المپیک ورزش فرانسه

دیگر خبرها

  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه