Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال وبختیاری در آیین تجلیل از همسران و مادران شهدای استان افزود: مادران و همسران شهدا در سالهای مختلف ایثارگرانه به تربیت نسل بزرگی از جوان انقلاب اسلامی اقدام کردند.
اقبال عباسی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس و پس از آن و در زمان کنونی در دفاع از میهن و حرم آل الله ، همراهی و همدلی و تربیت مادران است که جوانان را به سمت مبارزه با کفر سوق می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، اگر همدلی و همراهی بین مادران و فرزندان و همسران شهدا نبود هیچ جبر و زوری نمی توانست جوانان را برای حفظ دین و کشور راهی میدان جنگ کند.
عباسی اظهار داشت: جایگاه زن در جامعه و خانواده تعیین کننده و مهم است و یک مادر در خانه نقش همسری، مادری و مدیریت خانه و از همه مهمتر شراکت در تصمیم گیری و برنامه ریزی را دارد.
وی گفت : اگر در زندگی مشترک از زن برای تصمیم گیری و برنامه ریزی استفاده نشود نقش زن در زندگی خنثی خواهد بود و این امر خلاف دستورات دینی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری برگزاری آیین تکریم خانواده شهدا را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار وشهادت در بین نسل جدید عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت : زنان به خصوص همسران و مادران شهدا در دوران دفاع مقدس ، نقش ارزشمندی داشتند به گونه ای که دوشادوش مردان با دشمنان مبارزه می کردند.
فریبرز نجفی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مادران و همسران شهدا با صبر و استقامت پایداری انقلاب را حفظ کردند.
وی گفت:به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تاکنون 450 هزار اثر از شهدای استان جمع آوری شده است.
نجفی افزود : این آثار ، منبع معنوی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آرمانهای شهدا برای نسل های آینده است.
به گفته وی، در طول دوران دفاع و مقدس 2هزار و 434شهید از استان چهارمحال وبختیاری تقدیم انقلاب شده است که 75 درصد والدین این شهدا در قید حیات نیستند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 5 مادر که دارای سه فرزند شهید و تعدادی از مادران شهدا، همسر و خواهر یا فرزند شهید نیز تجلیل شد.
7360/2097
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف انقلاب خانواده دین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد و خاطره شهدا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری