Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:09:29 GMT

فرشی که بهداد لاهوتی در گالری هدایت پهن کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۴۱۷۲

فرشی که بهداد لاهوتی در گالری هدایت پهن کرد

«دستگاه» عنوان هفتمین نمایشگاه انفرادی «بهداد لاهوتی» است که تا ۱۸ اسفندماه درگالری هدایت برپاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، «بهداد لاهوتی» درباره «دستگاه» گفت:ايده نمايشگاه «دستگاه» در امتداد اثر«صلح براى همسايه» كه در بينال مجسمه سازی پنجم نمايش داده شد، شكل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن اثر متشکل از ٣٦٥ قطعه از اعضای  بدن انسان بود كه با باند گچى ساخته شده بود و پوسته يك كره دو مترى را پر مي كرد.

 

او افزود: اتفاقات، تفكرات و حواشى زندگی خودم و جامعه معمولاً موضوعات كارى من هستند و دوست دارم آثارم برای مخاطب سوال بوجود آورند و آن ها را به تفكر وا دارد. بی شک اتفاقاتی که در جهان و خاورميانه رخ می دهد؛ جنگ ها، اخبار و اتفاقاتی که در زندگی خانواده و دوستانم رخ می دهد من را متاثر می کنند و این موضوع به نوعی هنگام خلق اثر ذهن مرا درگیر خود می کنند.

 

او درباره ايده فرش گفت: از حدود يك سال قبل در فكر خلق این اثر بودم. من آدم تجربه گراىی هستم وهنگام خلق اثرم همواره متاثر از تفکرات و اتفاقات متعددی هستم. فرش جنگ، تنها برای خاورمیانه پهن نشده است و همه مردم دنيا تنها یک قدم با این فرش فاصله دارند.

 

این مجسمه ساز ادامه داد: انسان امروزی جنگ را هرلحظه تجربه می کند او در حالی که روی مبل راحتی خانه اش نشسته و پایش را روی پایش انداخته با روشن کردن پیچ تلویزیون، فجایعی را ببیند که کیلومترها با او فاصله دارد و گاه حتی با جای متاثر شدن از تماشای صحنه جنگ لذت می برد و رسانه ها با انسان امروزی کاری کرده اند که نسبت به وقوع جنگ ها و فجایعی که به بار می آورند بی تفاوت شده اند.

 

لاهوتی درباره چگونگی اجرای ایستالیشن «دستگاه» گفت: این اثر از 1397 قطعه پرینت سه بعدی از دست و پای زنان که قربانیان اصلی جنگ ها هستند، تشکیل شده است. قطعه هایی که پس از انفجار کنار همدیگر گذاشته شده اند. این قطعات به شکل فرشی درابعاد 6 در4 مترمربع چیدمان شده وچیدمان این پروژه 12 روز طول کشیده است.

 

 او افزود: پروژه دستگاه متشکل از یک چیدمان به همراه صدا و متن کناری است. صدای این اثر حاصل شمارش رج ها و برخورد قطعات در هنگام نصب به همراه صداى ماشين فرش بافى است. متن مانند فرش و صدا گذارى هويتى مستقل دارند وهر يك تلاش مي كنند تا ابعاد مختلفى از اثر را براى مخاطب به نمایش بگذارند.

 

در کنار نمایشگاه دستگاه، گالری هدایت تعدادی از مجسمه های اخیر و پیشین بهداد لاهوتی را در بخش دیگر گالری به نمایش گذاشته است.

 

بهداد لاهوتى متولد ١٣٥٥ تهران است. او عضو هيات مديره انجمن هنرمندان مجسمه ايران دوره ششم و هشتم بوده است. او عضویت در شوراى سياست گذارى و دبير اجرايى بينال هفتم مجسمه سازى تهران ١٣٩٦ وعضو شوراى سياست گذارى وانتخاب آثار سمپوزیوم هشتم تهران ١٣٩٥، دبيرسمپوزیوم پديده مشهد ١٣٩٣، عضو شوراى دبيران بينال ششم مجسمه سازى تهران ١٣٩١ ودبير اكسپوى مجسمه ١٣٩٠  را در کارنامه کاری خود دارد وتاکنون شش نمایشگاه انفرادی در گالری های آران، ابن سینا و سروبرپا کرده است و آثارش را تاکنون در بیش از 50 نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است.

 

نمایشگاه «دستگاه» تا 18 اسفندماه در گالری هدایت واقع در خیابان نجات اللهی کوچه ششم پلاک 15 میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری همه روز جز سه شنبه ها از ساعت 15 تا 19 میزبان علاقه مندان است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استعفای ظریف شبستان خبرگزاری محمد جواد ظریف ظریف حضرت زهرا س استان بوشهر بیانیه گام دوم انقلاب مجلس نمایشگاه دستگاه بهداد لاهوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!

آفتاب‌‌نیوز :

حسین مهکام که اسفند سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته ساخت و به تازگی پروانه نمایش آن را گرفته است. «عینک قرمز» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده و جزئیات دقیقی از این فیلم منتشر نشده است.

در برخی خبر‌ها حامد بهداد به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، با این تاکید که «عینک قرمز» یکی از کمدی‌های تولیدی این روز‌های سینما است. مهکام پیش‌تر بجز «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز ساخته بود.

علاه براین فیلم، «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان نیز پروانه نمایش گرفته است تا فهرست کمدی‌های اماده اکران تکمیل‌تر شود. پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر