Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس سیاسی گفت: اکنون که دیدند دولت با مشکل مواجه است، با استعفا می‌خواهند پشت مردم را خالی کنند اما با این شیوه قائدتا موفق نخواهند بود و در پیشگاه افکار آیندگان باید پاسخ‌گو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد شبانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص استعفای محمدجواد ظریف اظهار کرد: عملکرد وزارت امور خارجه در پنج سال اخیر به هیچ عنوان عملکرد قابل دفاعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برجام، بندی به پاها بیشتر اضافه کرد

وی با بیان این‌که دولت تمام آبروی خود را پای وزارت خارجه و وزارت خارجه تمام آبروی خود و دولت را پای برجام گذاشت، افزود: جمهوری اسلامی ایران پنج سال درگیر برجام بود و دیدیم که هیچ فایده‌ای نداشت حتی خود دولتمردان نیز متوجه شدند برجام بندی به پاهای آن‌ها بیشتر اضافه کرد.

 

کارشناس سیاسی تصریح کرد: دولتمردان بعد از نرمشی که در برابر غرب داشتند با یک مطلب جدید از سمت آن‌ها مواجه شدند که اگر می‌خواهید به تعهدات برجام عمل کنیم باید اف.ای.تی.اف، سی.اف.تی و پالرمو را نیز قبول کنید و غرب مدام مدعی‌تر می‌شد.

 

جمهموری اسلامی ایران دیگر کوتاه نمی‌آید

 شبانی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از بدقولی غرب در برابر برجام این‌بار دیگر کوتاه نمی‌آید، ادامه داد: وزرات خارجه هیچ برگ برنده‌ای برای ارائه ندارد از طرفی در اوضاع کنونی که باید بیشترین دیپلماسی را داشته باشیم وزارت خارجه ایران هیچ‌گونه دیپلماسی ندارد، با کشورهای همسایه ارتباط چندانی ندارد، با کشورهای محور مقاومت سفرهایی که باید انجام بدهد، نمی‌دهد.

 

ظریف در برابر عملکردش باید پاسخ‌گو باشد

وی بیان کرد: متأسفانه وزارت خارجه کشور اساسا این دیپلماسی را ندارد و اهل مذاکره باکشورهای دیگری جز طرف‌های غربی نیست و  این نشان می‌دهد عملکرد وزارت خارجه بسیار ضعیف و خسارت‌بار بوده است و اکنون آقای ظریف باید در برابر عملکردش پاسخ‌گو باشد.

 

کارشناس سیاسی عنوان کرد: در این پنج سال از خط قرمزهای مقام معظم رهبری عبور کردند، تمام هسته‌ای کشور ایران را پای میز معامله بردند و هر چه توانستند در تضعیف محور مقاومت کوشیدند، سیاست خارجه ایران را در برابر دنیا تضعیف کردند و اکنون می‌گویند می‌خواستیم کاری بکنیم اما نگذاشتند! این‌ها بهانه است و قصد فرار از پاسخ‌گویی را دارند و می‌خواهند از خسارت‌هایی که به ملت ایران وارد کردند فرار کنند.

 

شبانی گفت: اکنون که دیدند دولت با مشکل مواجه است، می‌خواهند پشت مردم را خالی کنند اما با این شیوه قائدتا موفق نخواهند بود و در پیشگاه افکار آیندگان باید پاسخ‌گو باشند.

 

وی متذکر شد: هرچند استعفای ظریف که همزمان با سفر بشار اسد به ایران که سفر بسیار مهمی بود و آن را تحت‌الشعاع قرار داد و سیاست خارجی ایران را برای مدتی دچار تزلزل خواهد کرد اما تاریخ جمهوری اسلامی ایران از این روزها زیاد داشته است و الحمدالله انقلاب به پیش می‌رود و این اتفاقات ترسی در دل مردم ایجاد نمی‌کند.

 

رهبر معظم انقلاب در طول برجام با تمام وجود از تیم مذاکره کننده دفاع کرد

کارشناس سیاسی با بیان این‌که در طول برجام، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام وجود از تیم مذاکره‌کننده دفاع کردند، تصریح کرد: این دفاع از تیم مذاکره‌کننده به حدی شدت پیدا کرد که منتقدان مذاکرات به رهبری انتقاد می‌کنند اما با همه این حمایت‌ها آن‌ها تقصیر را به گردن رهبری می‌اندازند.

 

شبانی مطرح کرد: اگر عدم‌تصویب FATF و موارد دیگر دلیل استعفای آقای ظریف باشد این نشان از روحیه دیکتاتوری می‌دهد چراکه مواردی چون FATF  روند قانونی خود را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی اگه بخواهد با لیبرال‌ها کار و به شیوه سابق عمل کند، آینده روشنی نخواهد داشت و با مشکلات روزافزون مواجهه خواهد شد.

 

دولت تقویت نیروهای مؤمن داخل کشور را در دستور کار قرار دهد

کارشناس سیاسی ادامه داد: دولت باید نگاه به داخل داشته باشد و تقویت نیروهای مؤمن داخل را در دستور کار قرار دهد و از لیبرال‌های فرسوده و مأیوس دوری کند تا ان‌شاء‌الله مشکلات حل شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای ال‌کاپیتانو خالی؛ سرخیو راموس قهرمانی رئال مادرید را تبریک گفت + عکس

راموس به قهرمانی کهکشانی‌ها در لالیگا واکنش نشان داد

طرفداری | با توجه به شکست سنگین بارسلونا برابر ژیرونا و برتری رئال مادرید برابر کادیز، قهرمانی کهکشانی‌ها در فصل ۲۰۲۳/۲۴ لالیگا در فاصله چهار هفته مانده تا پایان فصل، مسجل شد. این سی و ششمین قهرمانی تاریخ لوس بلانکوس در سطح اول فوتبال اسپانیا به حساب می‌آید.

رسمی؛ رئال مادرید برای سی‌وششمین بار قهرمان لالیگا شد

سرخیو راموس، کاپیتان سابق و محبوب رئال مادرید، قهرمانی شماره ۳۶ این تیم در لالیگا را تبریک گفت. ال‌کاپیتانوی رئالی‌ها با انتشار یک استوری در اینستاگرام نوشت:

رئال مادرید؛ به خاطر ادامه تاریخ‌سازی به تو تبریک می‌گویم. ????۳۶???? جای راموس خالی...

سرخیو راموس حدفاصل ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ و به مدت ۱۶ سال، پیراهن رئال مادرید را به تن کرد و در سال‌های پایانی حضورش در این تیم، بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو می‌بست. راموس با ۲۲ جام از جمله ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ کهکشانی‌ها نیز به حساب می‌آید. این مدافع 38 ساله پس از ترک سانتیاگو برنابئو به پاری سن ژرمن ملحق شد و در حال حاضر برای تیم دوران نوجوانی خود سویا به میدان می‌رود.

سرخیو راموس

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • جای ال‌کاپیتانو خالی؛ سرخیو راموس قهرمانی رئال مادرید را تبریک گفت + عکس
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!