Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف، مخالفت رییس جمهور با استعفای ظریف، انتصاب نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، کشف و شناسایی پیکرهای مطهر شهدای مفقود سوریه، حضور ظریف در مراسم استقبال از نخست‌وزیر ارمنستان، ترخیص ۱۵۴ کانتینر گوشت تا عرضه ۶۰ کانتینر گوشت دیگر به بازار، ۵۸۶ میلیارد تومان بدهی حسین هدایتی،ضربه وزارت اطلاعات به باند فساد اقتصادی در گمرک و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هفتم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،‌ حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام شیخ مصطفی محامی را به نمایندگی ولی‌ فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان منصوب کردند.

همچنین روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از کشف و شناسایی پیکرهای مطهر پنج تن از شهدای مفقود سوریه خبر داد و اعلام کرد: با تلاش های شبانه روزی و مستمر گروه تفحص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیکرهای پاک و مطهر پنج تن از شهدای ایرانی که حین ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، کشف و پس از انجام آزمایش های DNA هویت آنان شناسایی شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از برخورد با باند فساد اقتصادی در گمرک خبر داد که دریافت رشوه برای نقض تشریفات قانونی گمرکی ، اظهار غیر واقعی در تعیین ارزش کالاها و تضییع حقوق وعوراض گمرکی از جمله اقدامات این باند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به طور رسمی از "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعد آباد استقبال کرد. ارتقای همکاری های تهران – ایروان در زمینه های مختلف  سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی از جمله محورهای مذاکرات دکتر روحانی و پاشینیان عنوان شده است. در این مراسم، محمد جواد ظریف بعد از نامه مخالفت رییس‌جمهور با استعفایش، حضور یافت.

در ادامه این دیدار ۲ سند همکاری مشترک میان ایران و ارمنستان شامل یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان و سند همکاری فیمابین شورای عالی مناطق آزاد - صنعتی و ویژه اقتصادی ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان دو سندی بود که از سوی مقام های دو کشور امضا شد.

رئیس جمهور کشورمان از مواضع ارمنستان در قبال تحریمهای غیرقانونی ایران تقدیر کرد و تاکید کرد: دو دولت برای توسعه روابط همه جانبه، اراده و انگیزه کافی دارند و در جریان مذاکرات، کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور مامور شدند، همه جزئیات و موارد گفت وگو را در جلسه آتی کمیسیون که تا تابستان تشکیل خواهد شد، تصویب کنند.

نخست وزیر ارمنستان هم با تاکید بر این که ارتباط با ایران برای ارمنستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: ‌دولت ارمنستان این آمادگی را دارد تا در فضای دوستانه به همکاری خود با ایران ادامه دهد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با تمدید مهلت FATF به ایران گفت: رئیس‌جمهور ادعا کرده‌اند که رهبری گفته‌اند با پیوستن ایران به FATF مخالفتی ندارند؛ چه اشکالی دارد ایشان که رئیس جمهور هستند طی مکاتبه‌ای از رهبری بخواهند نظرشان را در موافقت با این لوایح اعلام کنند. چه کسی هست که در مقابل رهبری مخالفت کند؟

سخنگوی وزارت کشور گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ٢ اسفند ماه سال ٩٨ برگزار می‌شود. سیدسلمان سامانی با بیان اینکه مقدمات و فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات سال ٩٨ آغاز شده است، اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی وزارت کشور برای بخشداران، فرمانداران و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده و طبق جدول زمان‌بندی انجام خواهد شد.

رئیس جمهور در نامه ای ضمن مخالفت با استعفای وزیر امور خارجه تصریح کرد: از آنجا که شما را به تعبیر مقام معظم رهبری "امین، غیور ، شجاع و متدین" و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه آمریکا می دانم ، پذیرش استعفای جنابعالی را بر خلاف مصالح کشور می دانم و با آن موافقت نمی کنم."

محمد جواد ظریف هم در اولین پیامش بعد از مخالفت رییس‌جمهور با استعفایش از مردم و مسوولان قدردانی کرد و گفت: امیدوارم وزارت امور خارجه با همکاری و همدلی همگان و درایت، هدایت و نظارت مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری بتواند کلیه مسوولیت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور و سیاست‌های کلی با اقتدار و صلابت به انجام برساند.

واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف

واعظی: دولت از حضور موثر و بانشاط «ظریف» بهره‌مند خواهد بود

نگرانی موگرینی برای استعفای ظریف

واکنش وزیر خارجه فرانسه به خبر استعفای ظریف

واکنش آشنا به اظهارات نتانیاهو درباره استعفای ظریف: روسیاهی به ذغال خواهد ماند

نجفی خوشرودی: از بردباری و وطن‌پرستی «ظریف» تشکر می‌کنم

فلاحت‌پیشه: ماندن «ظریف» باعث وحدت و انسجام بیشتر در سیاست خارجی می‌شود

امیرعبداللهیان: ارتباطی میان استعفای «ظریف» و سفر «اسد» به تهران وجود ندارد

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور: خواب آشفته ذوق‌زده‌ها تعبیر نشد

وقت کار است؛ سنگ اندازی‌ها را فراموش کن

بعد از گذشت دو روز پرماجرا و غافل‌گیر کننده در عرصه سیاست خارجی کشور به خاطر استعفای ظریف و بازگشت مجدد وی به این عرصه که آن هم پس از تماس‌ها، رایزنی‌ها و دادن تضمین‌هایی بوده است، وقت آن رسیده که شأن و اعتبار واقعی وزارت امور خارجه و شخص وزیر خارجه به عنوان بالاترین مقام مسئول در اجرای سیاست خارجی کشور از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و انتصابی کشور، به رسمیت شناخته شده و «سردار دیپلماسی» کشور نیز با فراموش کردن برخی از دلخوری‌ها و سنگ اندازی‌ها، مجددا فعالیت خود را برای دفاع از منافع ملی با قوت بیشتری ادامه دهد.

آنگلا مرکل نخست‌وزیر آلمان که به نمایندگی از اتحادیه اروپا در مذاکرات شرم‌الشیخ شرکت کرده است، ضمن تاکید بر پایبندی اتحادیه اروپا بر توافق هسته‌ای، ادعاهایی علیه ایران مبنی بر داشتن «تمایلات خصومت‌آمیز» مطرح کرد. وی پیش از درخواست از ایران برای همکاری با اتحادیه اروپا در راستای «راه حلی سیاسی» برای بحران حقوق بشر در یمن، ایران را برای آن‌چه «خصومت علیه کشورهای دیگر» خوانده شده، مورد انتقاد قرار داد.

‌دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از ترخیص ۱۵۴ کانتینر گوشت دپو شده از گمرگ شهید رجایی به صورت قطعی خبر داد و اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده ۶۰ کانتینر گوشت دیگر طی هفته آینده به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

امروز همچنین اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۱ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد و نماینده دادستان در این جلسه گفت: حسین هدایتی با تبانی با مدیران بانک ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج نموده است. در نهایت قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده به روز دوشنبه هفته آتی موکول می‌شود.

همچنین دادستان تهران از تشکیل پرونده برای مسئول اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد و گفت: از همه مسئولین دولتی، بخش‌های خصوصی، اتحادیه‌ها به جد می‌خواهیم که از انتشار شایعات و اخبار کذب و مطالبی که اطلاع ندارند خودداری و جلوگیری کنند.

آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره به برخی مسائل و مشکلات اقتصادی، توجه جدی مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم را بویژه در آستانه سال نو خواستار شد. وی همچنین  گفت: دیدار بشار اسد با رهبری، بسیار موفق و شعف‌آفرین بود و اینکه رئیس‌جمهور و ملت سوریه بعد از غلبه بر مشکلات گوناگون، توانستند حقانیت خود را ثابت کنند، جای شکرگزاری دارد.

همچنین پایگاه خبری النشره لبنان با اشاره به اینکه سفر اسد به تهران در راستای جشن گرفتن پیروزی مقاومت بر تروریسم انجام شد، نوشت که این سفر ضربه‌ای دردناک به ائتلاف "آمریکایی- صهیونیستی- عربی" وارد کرد.

*گزارش ایسنا از یازدهمین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل آیت الله جنتی ارمنستان استعفای ظریف امام جمعه زاهدان امضای سند همکاری برگزیده ها بشار اسد حسن روحاني حسین هدایتی رهبری سپاه پاسداران سردار سلیمانی شرم الشیخ شوراي نگهبان غلامرضا مصباحي مقدم فدریکا موگرینی فرانسه فساد اقتصادی گمرك گوشت قرمز مجمع تشخيص مصلحت نظام محمدجواد ظريف منطقه سیستان و بلوچستان وزارت اطلاعات وزارت خارجه ايران وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

کد خبر 849025 منبع: ایسنا برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود
  • پیکر معلم شهید حجت‌اله یوسفیه پس از ۳۹ سال به ایران بازگشت
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه