Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@23:42:29 GMT

موضوع انتقال آب خزر حاشیه ساز شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۴۹۳۰

خرداد: نمایندگان سه استان شمالی کشور در اعتراض به عدم بررسی پیشنهاد آنها مبنی بر ممنوعیت انتقال آب خزر به فلات مرکزی کشور در صحن علنی تجمع کردند.
به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان سه استان شمالی کشور در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال 98، به عدم بررسی پیشنهادشان مبنی بر ممنوعیت مطالعه اجرای انتقال آب به فلات مرکزی در سال 98 اعتراض کرده و در محل هیات رئیسه تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر،  پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک بند به تبصره 15 لایحه بودجه سال 98 را مطرح کرد.
در پیشنهاد ادیانی آمده بود؛ مطالعه و اجرای انتقال آب بین حوزه ای و سرشاخه های آبی دریای خزر و سه استان شمالی کشور به فلات مرکزی در سال 98 بنا به ملاحظات امنیتی سیاسی ، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی ممنوع است.
این پیشنهاد ادیانی با اصرار نمایندگان مجدد مطرح شد که علی مطهری به عنوان رئیس جلسه در این زمینه گفت: پیشنهادی که شما مطرح می کنید مربوط به قانونگذاری دائمی بوده و بودجه ای نیست.
نایب رئیس مجلس بیان کرد: موضوع انتقال آب مسئله ای است که شورای عالی انتقال آب باید در مورد آن تصمیم گیری کند و ما نمی توانیم در بودجه مطالعه در این زمینه را ممنوع کنیم ، به همین دلیل این موضوع قابل طرح نیست.
سپس نمایندگان سه استان شمالی کشور در مقابل درب خروج صحن علنی مجلس تجمع کردند و علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه را برای گفت وگو به هیات رئیسه فرستادند.
علی مطهری خطاب به نمایندگان معترض سه استان شمالی کشور که همچنان به تجمع اعتراضی خود در صحن ادامه می دادند، گفت: شما می توانید پیشنهادات خود را در قالب حذف ردیف هایی که برای انتقال آب دیده شده، بعد از اتمام بررسی تبصره ها و زمانی که به ردیف ها رسیدگی می کنیم، مطرح کنید. برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، آب خزر ، سیدعلی ادیانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آب خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی