Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی حاجیان روز چهارشنبه در نشست خبری فرماندهی انتظامی با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: با تمهیدات انجام شده هر فرد ایرانی می تواند از طریق سایت police.ir وارد سامانه شده و اموال مورد نظر خود را جستجو کند.
وی با بیان اینکه هدف این سامانه کشف اموال مسروقه در همه استان ها است، اضافه کرد: مالباختگان می توانند پس از شناسایی مال سرقت شده کد رهگیری دریافت کرده و به پلیس آگاهی همان محل مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ حاجیان به اقدامات شاخص پلیس آگاهی قزوین در انهدام باند سارقان، جاعلان و کلاهبرداران در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: دستگیری و انهدام 20 مورد باند سرقت، چهار مورد باند کلاهبرداری و دستگیری 9نفر جاعل حرفه ای از مهمترین اقدامات این پلیس تخصصی است.
وی با بیان اینکه سرقت های استان در سال جاری 32 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در حوزه جرائم اقتصادی و مبارزه با احتکار 23 مورد به ارزش 280 میلیارد ریال کشف و ضبط داشتیم و همچنین توانستیم طی سال جاری 277 میلیارد و 871 میلیون ریال کالای قاچاق کشف کنیم.
این مسئول انتظامی با بیان اینکه در سال جاری 2 تن و 319 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شد، گفت: در این مدت 13 درصد کشف مواد مخدر در استان افزایش یافته است که بیشتر آنها از نوع جاسازی بود.
حاجیان با اشاره به افزایش 83 درصدی کشف سوخت قاچاق در سال جاری افزود:در این مدت بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که بیشتر از نوع گازوییل بوده است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان در ادامه به اقدامات حوزه پلیس فتا پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری با افزایش 83 درصدی کشف جرائم سایبری در استان روبرو بودیم و البته این نوع جرائم به نسبت سال گذشته 155 درصد افزایش داشته اند.
وی مهمترین جرائم سایبری را فیشینگ (کلاهبرداری با آدرس جعلی از حساب های کاربران)، برداشت‌های غیرمجاز، مزاحمت، کلاهبرداری و نشر اکاذیب عنوان کرد و به مردم توصیه کرد هرگز اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند.
حاجیان به عملکرد سامانه 110 پرداخت و گفت: طی 11 ماهه سال جاری 595 هزار و 988 تماس با سامانه 110 ثبت شده است که از این میان 37 درصد آن اجرایی و عملیاتی، 60 درصد راهنمایی و ارشاد و سه درصد غیرقابل رسیدگی بود.
این مسئول انتظامی در ادامه به سامانه 197 اشاره کرد و گفت: هر 2 هفته یکبار جلسه حضوری مدیران انتظامی با مردم برگزار می شود که در 11 ماهه گذشته 23 جلسه حضوری با مردم برگزار شد و 599 نفر از شهروندان با مسئولان انتظامی دیدار داشتند.
وی ادامه داد: طی همین دوره 17 هزار و 360 تماس با مرکز 197 برقرار شده که 40 درصد اجرایی، 22 درصد راهنمایی و 38 درصد غیرقابل بهره برداری است.
حاجیان با تاکید بر اینکه پلیس راه استان در ارزیابی کشوری رتبه برتر را کسب کرده است، اظهار داشت: در سال جاری علیرغم افزایش تردد نسبت به سال گذشته، هشت درصد تصادفات و سوانح منجر به فوت و 10 درصد سوانح منجر به جرح در استان کاهش یافته است.
وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین تخلفات حوزه پلیس راه سرعت غیرمجاز بوده که برای مقابله با آن پنج درصد اعمال قانون و 6 درصد برخورد با رانندگان متخلف افزایش یافته است.
این مسئول انتظامی با تاکید بر اینکه در سال جاری 31 درصدی تصادفات سطح استان افزایش داشته است، تشریح کرد: در حوزه پلیس راهور سه درصد تصادفات منجر به فوت استان کاهش یافته و بیشترین نوع برخوردها بین موتورسیکلت و خودرو بوده است.
وی با بیان اینکه حوزه معاونت اجتماعی با هدف عدالت ترمیمی فعالیت می کند، اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره به دنبال بازگشت مجرمان به بدنه اجتماعی است و تلاش می کند که برای افراد پرونده قضایی تشکیل نشود.
حاجیان همچنین گفت: در سال جاری هفت هزار و 590 پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها ارجاع شده است و همچنین پنج هزار و 320 نفر به صورت حضوری به دوایر مددکاری مراجعه کرده اند و 81 درصد پرونده ها به مصالحه انجامیده است.
وی در تشریح پرونده ها گفت: بیشتر این پرونده ها شامل مشکلات خانوادگی با حجم 42 درصد است که برای بررسی آنها 30 هزار و 300 ساعت جلسه مشاوره برگزار شد.
حاجیان اظهار داشت : کار جدید در سال جاری،برگزاری گشت انتظامی بزرگراه به صورت 24 ساعته بوده که ماموریت آن برخورد با همه جرائم در طول مسیر آزادراه و بازرسی از خودروهای مشکوک است.
وی ادامه داد: در 11 ماهه گذشته با انجام ماموریت های پلیسی در استان قزوین موفق شدیم تا برای 2 سال متوالی به عنوان یکی از رده های برتر ناجا شناخته شویم.
این مسئول انتظامی به نقش اصحاب رسانه در توسعه احساس نظم و امنیت در جامعه پرداخت و گفت: انعکاس عملکرد پلیس و ایجاد احساس امنیت در جامعه بر عهده رسانه ها بوده که با وجود فضای مجازی و افزایش سرعت انتقال پیام نقش اصحاب رسانه برجسته تر شده است.
سرهنگ حاجیان امنیت را بستر ساز اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: بدون امنیت امکان ادامه حیات برای نسل بشر امکان پذیر نیست که برای تحقق آن نه یک دستگاه بلکه بدنه اجتماعی باید همراه و همگام باشند.
9925* 6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف بزرگراه پلیس راه استان شاخص قانون نظم و امنیت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق

مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: صبح امروز در نخستین برنامه اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین در اقلیم کردستان عراق، دفتر تجاری استان در منطقه اربیل انتخاب و تعیین شد.

وی اضافه کرد: دفتر تجاری اتاق قزوین با بیشترین متراژ ممکن در طبقه بیست و سوم یک برج تجاری ۲۶ طبقه در اربیل عراق با چشم اندازی کم نظیر واقع شده و در آستانه تجهیز امکانات، استقرار نیرو‌های کارشناس و بهره برداری نهایی است.

عبدیان افزود: این دفتر به دنبال برنامه مدون اتاق بازرگانی قزوین در خصوص راه اندازی دفتر تجاری استان در اقلیم کردستان عراق طی سال جاری، راه اندازی شده و پایگاهی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی استان و ایجاد مبادلات تجاری میان استان و اقلیم کردستان خواهد بود.

مذاکرات عقد تفاهم نامه پیرامون کسب استعلامات قانونی و اداری کشور عراق برای ثبت قرارداد یکساله دفتر تجاری اتاق قزوین نیز صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۱۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت