Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:29:07 GMT

۱۱ پرونده تخلف تعزیراتی بزرگ در خراسان شمالی کشف شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۱۵۶۴۸

۱۱ پرونده تخلف تعزیراتی بزرگ در خراسان شمالی کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از لزوم ورود سپاه و بسیج به عرصه نظارت بر قیمت‌ها در بازار خبر داد. ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد سید جواد سیدالموسوی امروز در نشست خبری با حضور اصاحب رسانه و خبر در خصوص تخلفات صنفی، تعزیراتی و گران فروشی حوزه کالا و خدمات اظهار داشت: تاکنون 3760 فقره پرونده رسیدگی شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 25درصدی کشفیات وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد گشت های تعزیرات در شب عید امسال 3 برابر می‌شودطرح نظارت نوروزی تعزیرات در خراسان جنوبی آغاز شدنظارت ویژه تعزیرات بر بازار شب عید آغاز شد

وی افزود: مبلغ محکومیت‌های مرتبط با این حوزه 18میلیارد و 370میلیون ریال بوده بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در ادامه به بیان آمار قاچاق کالا و ارز در استان پرداخت و افزود: در این زمینه 282 فقره پرونده احصا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 117درصد کاهش تخلفات داشته است. این تعداد پرونده منجر به جریمه 12میلیارد ریالی متخلفان شده است.

موسوی از افزایش 4 درصدی پرونده‌های مربوط به تخلفات پزشکی خبرداد و تصریح کرد: 397 فقره پرونده در این زمینه به تعزیرات استان ارسال شده است که محکومیت 1 میلیارد و 438 میلیون ریالی را به دنبال داشته است.

وی در ادامه افزود: به ترتیب عدم درج قیمت، گران فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم بهداشت محیط، عدم ارائه فاکتور به ماموران بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

موسوی پرونده‌های بالای 500 میلیون ریال را پرونده‌های مهم و ملی دانست و در خصوص این پرونده ها در خراسان شمالی گفت: در بحث قاچاق 5 پرونده و کالا و خدمات 6 پرونده مهم ملی که منجر به محکومیت سه میلیارد و چهارصد و بیست و پنج میلیون ریالی بوده است کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از شروع طرح نظارت نوروزی با هدف تسهیل در کسب و کار خبر داد و عنوان داشت: این طرح در دو مرحله است که مرحله اول آن از 7 اسفند تا 28 اسفند و مرحله دوم ان از 28 اسفند تا 16 فرودین ادامه خواهد داشت. تسهیل در بدست آوری راحت پوشاک، شیرینی‌جات و خواروبار از دیگر اهداف این طرح می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجازات نقدی تنها پاسخگوی اصلاح رفتار محتکرین نمی‌شود و باید به مراحل دیگر مجازات اعم از نصب پارچه تخلف و همچنین پلمپ وارد شویم، گفت: متاسفانه کمبود نیرو در سازمان صمت استان این اجازه را نمی‌دهد که مجازات ها به صورت کامل انجام شود و خروجی لازم را داشته باشد.

موسوی تاکید کرد: ورود سپاه و بسیج در تقویت نظارت‌ها به بازار می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از تشکیل کارگروه ویژه در جهت پیدا کردن مشکل اصلی گرانی قیمت مرغ در استان خبر داد و گفت: به دستور دادستانی مرکز استان مقرر شد تا کار گروهی به ریاست بنده تشکیل شده تا منشأ اصلی گرانی قیمت مرغ در استان را کشف کرده و در پی حل آن گام برداریم. نتیجه نهایی این کارگروه تا یک هفته دیگر اعلام خواهد شد. قیمت مصوب مرغ 11500 می‌باشد اما تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نظر دیگری دارند.

وی در پایان افزود: 230 تن برنج احتکار شده در استان در مرحله تجدید نظر حکم دادگاه می‌باشد تا در اسرع وقت وارد بازار شود.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد