Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، حمید حاج اسماعیلی درباره تعیین دستمزد کارگران براس سال آینده اظهار کرد: امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و شرایط اقتصادی سخت‌تر شده و تورم افزایش یافته است.

 

وی افزود: در گذشته شورای عالی کار از طرف دولت و کارفرمایان آمادگی داشت که به اندازه تورم دستمزد را افزایش دهد، با وجود اینکه اینکار صورت می‌گرفت و طی چند سال اخیر بیشتر از نرخ تورم دستمزد افزایش یافت اما، موجب افزایش قدرت خرید کارگران نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس اقتصادی گفت: تفاوتی که امسال وجود دارد این است که نرخ تورم افزایش یافته و به دلیل مشکلات اقتصادیامکان اینکه به اندازه تورم هم دستمزد افزایش یابد امکانپذیر نیست.

 

حاج اسماعیلی ادامه داد: امسال نیازمند تدبیر بیشتر از سوی دولت و همراهی کارفرمایان برای دفاع از کارگران است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای کارمندان در سال آینده را در نظر گرفته در حوزه کارگری نیز باید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد دستمزد نقدی کارگران افزایش یابد.

 

این کارشناس اقتصادی افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده اگر بخواهیم فقط تورم را ملاک شرایط اقتصادی بدانیم اشتباه است به دلیل اینکه هر ساله به اندازه تورم دستمزد را افزایش دادیم، اما منجر به افزایش قدرت خرید کارگران نشد.

 

حاج اسماعیلی تصریح کرد: بنابراین امسال دولت باید تدبیر چند جانبه را برای کارگران در نظر بگیرد و در کنار آن حمایت از کارفرمایان نیز می‌تواند در راستای کمک به کارگران باشد.

 

وی گفت: انتظار این است که دولت در عین حال که اولویت را باید به کارگران بدهد حتما باید حمایت از بنگاه‌ها را نیز مدنظر قرار دهد.

 

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: پیش بینی این است که در شورای عالی کار افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی دستمزد کارگران تصویب شود.

میزان

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سال ۹۸ افزایش پیش بینی کارگران دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی از تحویل دادخواست ابطال دستمزد غیرقانونی به دیوان عدالت خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و وفق مواد ۱ و ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم