Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

نمایندگان مجلس با اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیاردی برای کمک به هزینه درمان جانبازان، حق بیمه سهم دولت رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری و پوشش بیمه ای قالیبافان و زنان سرپرست خانوار موافقت کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال 98، از بخش مصارف هدفمندی با ردیف 23 در جدول بند (الف) تبصره 14 این لایحه ، موافقت کردند که بر اساس آن اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان برای حق بیمه سهم دولت رانندگان حمل و نقل، کمک به هزینه درمان جانبازان و ایثارگران و پوشش بیمه ای قالیبافان و زنان سرپرست خانوار اختصاص داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ردیف 23 جدول مذکور آمده است؛ اعتباری بالغ بر 21165 میلیارد ریال برای اجرای سایر اهداف مندرج در ماده (39) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، بند (الف) تبصره (18) و ماده (8) قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، حق بیمه سهم دولت اقشار خاص از جمله رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری، تأمین بیست‌درصد (20%) کمک به رزمندگان معسر و کسری هزینه درمان تکمیلی جانبازان و ایثارگران، پوشش بیمه اقشار خاص(قالیبافان، زنان سرپرست خانوار)و افزایش سرمایه ومنابع صندوق کارآفرینی امید و اجرای قانون جامع حمایت از معلولین در نظر گرفته می شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجلس بیمه رانندگان بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان