Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفوی امروز در  آیین افتتاحیه چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی که در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد با اشاره به تصویب قانون اساسی بعد از انقلاب اسلامی و یک دوره بازنگری در این قانون افزود: با توجه به اینکه همواره براساس نیاز روز قوانین جدید باید وضع شود، قانون اساسی کشور ایران این ظرفیت به روزرسانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی در آذر ماه سال ۹۲ توسط  رئیس جمهوری اسلامی گفت : این منشور در ۱۲۰ ماده و در قالب ٢٢ عنوان رونمایی شد که در زمینه های مختلف اجرا می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ادامه ضمن تقدیراز برگزاری این همایش علمی توسط جهاد دانشگاهی استان  افزود: برگزاری همایش های سالانه تبیین حقوق شهروندی زمینه اجرایی شدن این منشور را فراهم می کند.

مصطفوی با اشاره به عناوین و مواد مورد توجه در این منشور گفت:  ‌دراین منشور  ۶ماده به حق حیات  و کیفیت زندگی،‌ ٥ ماده به کرامت و برابری انسانها، ٣ ماده به آزادی و امنیت شهروندی،‌١٠ ماده به رفاه و تامین اجتماعی،۸ ماده به اشتغال و کار شایسته، ٥ ماده به آزادی اندیشه و بیان و ۷  ‌ماده به حریم خصوصی اشاره نموده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حق تشکیل احزاب  و تشکلهای قانونی در منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: ٤٤ حزب شناسنامه دار در استان به فعالیت قانونی می پردازند.

وی با تاکید براینکه لازمه آشنایی مردم با حقوق خود و تبیین وظایف مردم در قبال حاکمیت از طریق برگزاری همایش های این چنینی مهیا می شود گفت: ‌باید مولفه های حقوق شهروندی در سر فصل دروس مدارس گنجانده شود تا فرزندان جامعه از ابتدا با این حقوق آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی مصطفوی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است