Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ذخایر کشف شده گاز طبیعی در این میدان بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب و ذخایر زمین شناسی اثبات شده نفت هم بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب است.

یانگ هوا، رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت دریایی چین گفت: کشف میدان نفتی ۱۹-۶ بو جونگ وضعیت جدیدی در اکتشاف گاز طبیعی در حوضه های نفت خیز ایجاد کرده است.

او با اشاره به اینکه این کشف بزرگ‌ترین کشف میدان نفت و گاز طبیعی در چین در ۵۰ سال گذشته است افزود: وسعت این میدان کشف شده ۱۵ هزار برابر استادیوم ملی فوتبال پکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت دریایی چین تصریح کرد: میدان نفتی بوهایی در ناحیه بیرونی منطقه پکن - تیانجین - هبی واقع شده است و ساخت و ساز در آن آغاز شده است.

یانگ با اشاره به نزدیکی میدان نفتی کشف شده به منطقه پکن - تیانجین - هبی تاکید کرد پس از بهره برداری، گاز طبیعی این میدان می تواند به طور مستقیم از طریق لوله های موجود به بازار مصرف منتقل شود.

همزمان با افزایش رشد اقتصادی چین، این کشور به بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی جهان تبدیل شده است چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی وارد کرده است.

موسسه تحقیقات فناوری و اقتصاد شرکت ملی نفت چین اعلام کرده است که واردات نفت و گاز طبیعی این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش خواهد یافت.

مصرف گاز طبیعی این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۸.۱ درصد افزایش یافته و به ۲۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

چین سال ۲۰۱۷ میلادی هم ۲۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که ۱۷ درصد بیش از سال ۲۰۱۶ میلادی بوده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی همچنین چین ۳۹۶ میلیون تن نفت وارد کرد که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰.۸ درصد بیشتر شده است، این کشور با پیشی گرفتن از آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا در حال حاضر است.

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟