Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اسداله فرشاد درباره تاریخچه فولاد ایران به معدن نیوز گفت: در سال ۱۳۴۶ در ۲ بعد صنعت فولاد، یک آغاز داشتیم که یکی در ذوب آهن اصفهان بود که مبتنی بر صنعت کوره بلند و استفاده از زغال‌سنگ به عنوان منبع انرژی و احیای غیر مستقیم آهن، شکل گرفت. در بخش خصوصی نیز در اهواز ۶ کارخانه ذوب، فولاد و نورد که بعدها به نام گروه ملی صنعت فولاد ایران معرفی شدند و به عنوان بخش خصوصی شکل گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان افزود: در ۱۳۵۷ فولاد اهواز کلنگش زده می‌شود و بعد از انقلاب اسلامی ایران پروژه ده‌گانه انقلاب شکل می‌گیرد که در زمره آن‌ها می‌توان به فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، چادرملو گل‌گهر و فولاد آلیاژی ایران اشاره کرد.

وی ادامه داد: با به بهره‌برداری رسیدن فولاد خوزستان و مبارکه ضرورت تامین مواد اولیه به صورت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مطرح شد. لذا ضرورت تامین مواد اولیه منجر شد که توسعه بالادست فولاد یعنی تامین کنسانتره سنگ‌آهن در راس برنامه‌های توسعه زنجیره فولاد قرار بگیرد. بنابراین در این برهه زمانی یعنی از دهه ۶۰ تا ۷۲ که گل‌گهر به بهره‌برداری می‌رسد بحث توسعه بالادست بخش فولاد مطرح می‌شود.

فرشاد عنوان کرد: بعد از آن به دلیل برخورداری ایران از گاز طبیعی اهمیت توسعه صنعت احیای مستقیم در کشور مورد توجه قرار می‌گیرد بنابراین در هر برهه زمانی شما مشاهده می‌کنید که یک بخشی از زنجیره فولاد جلو می‌رود.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با بیان این‌که به دلیل عدم وجود یک نقشه راه مدون نتوانستیم این اقدامات را در یک راستای موازی و متوازن پیش ببریم، افزود: هر بخشی که سودآوری بهتری داشت و به لحاظ صرفه اقتصادی از بازگشت سرمایه مناسبی برخوردار بود، سهام‌گذاران و سرمایه‌گذاران برای توسعه آن بخش اقدام کردند، به همین دلیل با یک عدم توازنی روبه‌رو شدیم.

وی درباره نقش ایمیدرو در تدوین نقشه‌راه و طرح توازن صنعت فولاد بیان کرد: در سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۰ سازمان ایمیدرو به عنوان سیاست‌گذار باعث شد که نقشه‌راه و طرح توازن صنعت فولاد تدوین شود یعنی گام نخست را ایمیدرو در بدو تاسیسش برداشت و متوجه این عدم توازن شد. به مرور به نتیجه رسیدند که برای رسیدن به هدف چشم انداز افق ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد به ۷۵ میلیون تن گندله، ۷۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن خام نیازمندیم.

فرشاد بیان کرد: در یک دهه اخیر همه فعالان متوجه شدند که برای تولید ۱۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن نیازمندیم مطالعات اکتشافی را توسعه دهیم لذا در یک دهه اخیر توجه‌ها معطوف به توسعه معادن شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان باید توجه بعدی را معطوف به زیرساخت‌ها کنیم. برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ گام اساسی توسعه ریلی و صنعت حمل و نقل است. به اعتقادم در زمینه تامین انرژی الکتریکی با مشکل جدی مواجه نیستیم. همچنین شرکت فولاد تکنیک طرح جامع مطالعات فولاد را مجددا مرور کرده است و با نگاهی به آن متوجه می‌شویم باید به بخش‌های جدیدی توجه‌مان را معطوف کنیم.

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب