Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان، در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی خوزستان در هتل پارس اهواز که امروز چهارشنبه هشتم اسفندماه برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین بانک ذخیره خون بند ناف در خاورمیانه متعلق به ایران است و بیش از ۱۱۰ هزار نمونه خون بند ناف در این بانک ذخیره و نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مرتضی ضرابی، اظهار کرد: پس از گذشت بیش از یک دهه فعالیت بند ناف رویان در کشور، اولین نشست خبری این شرکت را در اهواز برگزار کردیم تا مردم را در جریان آخرین دستاوردهای سلول‌های بنیادی، درمانی و اقدامات انجام‌شده قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بحث سلول‌های بنیادی در سال‌های گذشته داغ شده است، تصریح کرد: در مواردی که با بیماری‌های صعب‌العلاج مواجه هستیم با استفاده از سلول‌های بنیادی بند ناف می‌توانیم امید تازه و افقی روشن را به فرا روی بیماران قرار دهیم.

ضرابی گفت: شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان از مجموعه شرکت‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی است که با هدف جمع‌آوری و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی پایه‌ریزی شده است.

وی افزود: این شرکت در سال ۱۳۸۴ راه‌اندازی گردید و یک سال بعد مجوز آن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد‌.

مدیرعامل شرکت رویان ضمن زنده نگاه‌داشتن یاد کاظم آشتیانی، بنیان‌گذار فقید پژوهشگاه رویان، بیان کرد: در حال حاضر در ۳۱ استان کشور دفتر نمایندگی داشته و علاوه بر آن، ۲ دفتر در شهر مسقط کشور عمان و شهر اربیل اقلیم کردستان عراق فعال است.

ضرابی ضمن اشاره به اینکه رویان در درمان ناباروری پیشتاز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۴۲ کشور دنیا برای درمان ناباروری به ایران سفر کرده و سالانه ۳ هزار بیمار به این تعداد افزوده می‌شود که موفقیت بزرگی برای این شرکت است.

وی بزرگ‌ترین بانک ذخیره خون بند ناف در خاورمیانه را متعلق به ایران دانست و خاطرنشان کرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه سلول‌های بنیادی است و بیش از ۱۱۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک ذخیره‌سازی رویان نگهداری می‌شود که ۵۴ درصد نمونه‌ها از نوزادان پسر و ۴۶ درصد آن مربوط به نوزادان دختر است.

وی ۱۴ درصد از نمونه‌های ذخیره‌شده را حاصل زایمان‌های سزارین و ۸۶ درصد را مربوط به زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: حجم خونی که در بند ناف وجود دارد ۸۰ تا ۲۰۰ سی‌سی می‌تواند باشد که زمان طلایی ذخیره‌سازی آن ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از زایمان است و خون‌گیری در زایمان‌های طبیعی، راحت‌تر است.

ضرابی در خصوص چگونگی نگهداری نمونه‌ها تأکید کرد: محل نگهداری آن‌ها به نیروی برق هیچ ربطی نداشته و برودت آن‌ها به‌وسیله نیتروژن مایع تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان، ضمن اشاره به اینکه ۱۴۰۰ پزشک در سراسر کشور با بانک خون همکاری می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ بیمارستان امکان جمع‌آوری خون بند ناف را دارند. همچنین حدود سی پیوند برای بیماران خونی با استفاده از نمونه‌های بانک خون بند ناف صورت گرفته که عموماً ۷۰ درصد پیوندها موفقیت‌آمیز است.

وی افزود: در سال جاری از حدود ۱۵۰ بیمار سرطانی نمونه‌گیری و ذخیره‌سازی به عمل آمده و ۴۵ عمل پیوند برای آن‌ها با نمونه‌های خودشان انجام شده است.

ضرابی ضمن اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدامات تحقیقاتی و درمانی در حوزه کودکان فلج مغزی صورت گرفته، اذعان کرد: تا کنون برای ۱۱۰ کودک فلج مغزی در بازه سنی ۴ تا ۱۴ سال اولین تزریق سلول‌های بنیادی انجام‌شده و تزریق‌های دوم و سوم از دی‌ماه به‌صورت هفته‌ای ۸ تزریق آغاز شده است.

وی افزود: تغییرات مشاهده شده بر روی کودکان فلج مغزی پس از تزریق‌های دوم و سوم سلول‌های بنیادی شگفت‌انگیز است.

ضرابی با اشاره به اینکه داوطلبان زیادی برای تزریق در نوبت داریم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هر روز برای حدود ۱۰ بیمار تزریق انجام شود و ظرفیت ما برای سال آینده تکمیل شده است.

وی در خصوص محصولات طرح‌های توسعه‌ای شرکت بن یاخته‌های رویان تشریح کرد: تولید پانسمان‌های بیولوژیک مشتق از پرده آمنیوتیک در درمان سوختگی‌ها و زخم‌های دیابتی و جراحی‌های قرنیه و اطفال، همچنین سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت بند ناف که قابلیت تبدیل به بافت عصبی، غضروف و ماهیچه را دارند و سلول‌های بنیادی مشتق دندان‌های شیری از دیگر محصولات این شرکت است.

ضرابی در پایان با اشاره به وجود نمایندگی مرکز بن‌یاخته‌های رویان در خوزستان، اظهار کرد: تاکنون حدود ۸ هزار نمونه خون بند ناف در استان خوزستان جمع‌آوری‌شده که در بازه زمانی کمتر از ۲۴ ساعت به مرکز ذخیره‌سازی در تهران منتقل می‌شوند. همچنین سال گذشته بخش پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شفا در اهواز فعال و چندین پیوند در استان انجام شده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف پزشک خاورمیانه درمان فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سیفی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست، تدوین نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور است. تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای کمک به تحقق شعار سال، ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه از منافع آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به پیشرو بودن بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن برات، چک، سفته و سامانه توثیق الکترونیک، عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته کامل اسناد تجاری الکترونیکی در اختیار دارد و می‌توانیم در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از این ابزارها، مدل‌هایی ویژه دانش‌بنیان‌ها، طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور رونق مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور جز با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها حل نمی‌شوند لذا تلاش می‌کنیم بانک صادرات ایران در کنار دانش‌بنیان‌ها بتواند در حل مشکلات کشور سهیم باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

در این نشست همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP در حال حاضر ٢.٧ درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به ٧ درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها به بیان انتظارات از نظام بانکی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها پرداخت و تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ١٨ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال ١٤٠٣ و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

مهدی اقبالی راد، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با اشاره به سبقه بیش از ٧٢ سال خدمات بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور، استفاده از ابزارهای اعتباری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار مناسبی در کنار پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری عنوان کرد و بر تداوم حمایت این بانک از صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

معاونان امور شعب، طرح و برنامه، اعتبارات و دستیار مدیرعامل در امور بین‌الملل نیز در این جلسه نسبت به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود اقدام کردند.

کد خبر 6094035

دیگر خبرها

  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟