Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نهال های کشت بافتی مقاوم به خشکی و شوری آب بوده و به دلیل دیرگل بودن سرما کمتر آنها را تهدید می کند.

به گفته وی : استان قزوین دارای ۱۹ نهالستان است که از این تعداد ۲ مورد دانش بنیان بوده و به تولید نهال به روش کشت بافتی مشغول هستند.

اکبری افزود: استان رتبه ششم تولید نهال های مثمر در کشور را به خود اختصاص داده است که این رقم نسبت به مساحت استان قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در این نهالستان ها نهال ها به روش کشت بافتی تولید می شوند که به اصطلاح به آنها نهال های پایه اصلاح شده و یا مقاوم نیز گفته می شود.

اکبری به باغداران توصیه کردنهال های مورد نیاز خود را از واحد های نهال های کشت بافتی و در درجه بعد نهالستان های گواهی شده و لیبل دار را از نهالستان های مجوز دار تهیه کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹ نهالستان دارای مجوز در قزوین، گفت: این نهالستان ها به تولید نهال های مثمر محصولات هسته دار و دانه دار می پردازند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در استان قزوین یک باغ مادری و یک گلخانه قرنطینه نیز وجود دارد که بستر خوبی برای تولید نهال های با کیفیت واستاندارد هستند.

کد خبر 4555175

منبع: مهر

کلیدواژه: توزیع نهال جهاد کشاورزی قزوین علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با بیان اینکه باغداران بخش کدکن برای تحقق پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور در سال جاری ۵۲ هزار نهال غرس کردند گفت: از این میزان، تعداد ۱۹ هزار اصله نهال آلو، ۴۰۰ نهال آلوچه، ۳ هزار بادام، ۲ هزار نهال غیر مثمر توسط شهرداری و دهیاری‌ها، ۵ هزار انگور کاشته شده است و تعداد ۲۲ هزار قلمه انگور نیز جهت کشت در پاییز آماده سازی شده است.

عباس عباسیان افزود: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم نهال‌کاری است از همین رو خواستار مشارکت همه کشاورزان و دستگاه‌ها و نهاد‌ها با این طرح ملی به صورت سالانه هستیم.

وی گفت: در بخش کدکن ۶۰ هکتار باغ میوه‌های دانه دار شامل سیب، گلابی، بِه و ۷۰۰ هکتار باغات میوه‌های هسته دار شامل آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس و زردآلو کشت شده است.

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی