Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک توسعه تعاون با هدف حمایت و ارائه تسهیلات به تعاونی ها ایجاد شده است و این بانک در راستای وظایف محوله برای حمایت از این بخش از ابتدای سال تاکنون الغ ‌بر ۴۹۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به متقاضیان در بخش مشاغل خانگی تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک دولتی که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف به ایجاد آن شد با دارا بودن ساختاری مانند سایر بانکها، خدمات دهی خود را در تعاونی‌ها متمرکز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک با سایر بانکهای کشور که به صورت سرمایه‌ای و تجاری هستند تفاوت دارد چون یک بانک تجاری بیشتر به دنبال کسب سود و پرداخت تسهیلات با تضمین بازپرداخت بالاتر است. دولت در تلاش است تا از طریق ایجاد یک فرایند منظم و تقویت ایده‌های مردم، جریان اشتغال‌زائی را مورد حمایت قرار دهد و این کار را از طریق توانمند سازی مردم دنبال می‌کند.

 

سرمایه بانک توسعه تعاون در مدت فعالیت دولت یازدهم از پنج هزار میلیارد ریال به 9 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و در 6 ماه نخست امسال، 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع این بانک پرداخت شده است.

 

رسالت اصلی این بانک پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط است و بر اساس اساسنامه، 70 درصد تسهیلات این بانک به تعاونی ها و 30 درصد به افراد حقیقی و حقوقی اعطا می شود. چندی پیش حجت الله مهدیان اعلام کرده بود که 70 درصد از تسهیلات بانک توسعه تعاون به بنگاه های کوچک و متوسط اختصاص یافته است. هم اکنون 400 شعبه این بانک به تعاونگران و دیگر عموم مردم خدمات می دهند. تعداد واحدهای خرد و متوسط در کشور هفت هزار و 500 واحد است و یک چهارم تسهیلات 160هزار میلیارد ریالی که قرار بود به بنگاه های مشکل دار تخصیص یابد، به بخش تعاون تخصیص یافته است.

 

 این بانک فعالیت خود را از سال 88 با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد ریال آغاز کرده و در طول این مدت از محل ارزیابی دارایی های ثابت خود نیز، چهار هزار میلیارد ریال سرمایه اضافه کرده است. ساختمان مدیریت بانک توسعه تعاون کشور در هفت طبقه و سه هزار و 156 متر مربع زیربنا، در مدت 20 ماه با صرف هزینه ای بالغ بر حدود 95 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. بانک توسعه تعاون دارای 400 شعبه و 100 باجه در کشور است که از این تعداد 14 شعبه و باجه در استان مرکزی است.

 

چندی پیش مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه توسط این بانک خبر داده بود. روابط عمومی بانک توسعه تعاون در این زمینه به نقل از «حجت الله مهدیان» با بیان اینکه از ابتدا تا پایان دی‌ماه سال جاری بانک بالغ‌ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به متقاضیان و مشتریان پرداخت‌ کرده نوشته بود: «انتظار می‌رود این عدد تا پایان سال به یکصد هزار میلیارد ریال افزایش یابد.»

 

حالا با رسیدن به پایان سال مهدیان اعلام کرده که این بانک از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به قشر آسیب‌پذیر جامعه پرداخت کرد. بانک توسعه تعاون امسال افزون ‌بر یک هزار و 530 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت‌ کرد، ضمن آنکه در همین راستا بیش از 166 میلیارد ریال به‌صورت وام قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری از محل منابع داخلی و عاملیت طرح اشتغال پایدار روستایی دراختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار گرفت.

 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اضافه کرده است: «این بانک از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه افزون بر یک هزار و 112 میلیارد ریال به مدد جویان کمیته امداد امام از محل منابع داخلی و عاملیت طرح اشتغال روستایی در قالب وام قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری پرداخت کرد.»

 

وی پرداخت وام قرض‌الحسنه 208 میلیارد ریالی از محل منابع داخلی بانک به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را از دیگر فعالیت‌های اعتباری این بانک در کنار پرداخت تسهیلات اعتباری به بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف اقتصادی و به فعالان بخش تعاونی و غیرتعاونی یاد کرد و اضافه کرده است: «بانک توسعه تعاون در بخش مشاغل خانگی نیز توانست بالغ ‌بر 495 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به متقاضیان تخصیص دهد.»

 

به گفته وی، بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش تعاون به‌واسطه تنوع و تکثر جامعه هدف در بخش تعاونی و غیرتعاونی بیش از سایر بانک‌های توسعه‌ای در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها مستلزم حمایت از سوی نهادهای بالادستی است تا از این طریق بتواند ایفاگر نقش موثرتری در قبال مردم باشد.

 

تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کا ربه منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه های اقتصادی موجود و توسعه آنان به منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، ارتقای ظرفیت ها و توانمندی های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین المللی، تسهیل ارتباطات و پیوندهای فنی، مالی و اقتصادی بین آنها و تحقق توسعه یکپارچه بخش تعاونی در اقتصاد ملی به عنوان یکی از اهداف تاسیس این بانک عنوان شده است.

 

تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه ای،  کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم کردن زمینه های عدالت اجتماعی بر اساس برنامه های وزارت تعاون و بکارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای ظرفیت و توانمندیهای بخش تعاونی با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی نیز از دیگر اهداف تاسیس بانک توسعه تعاون بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان خبرگزاری استعفای ظریف گام دوم انقلاب حوزه علمیه مجلس ظریف روز زن محمد جواد ظریف تسهیلات قرض الحسنه بانک توسعه تعاون قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد فلاحتکار پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه البرز برگزار شد، در رابطه با عملکرد گروه‌های جهادی البرز در سال گذشته مطرح کرد: طرحی تحت عنوان جهاد آبرسانی در کشور آغاز شد و قرار بود البرز ۳۰ پروژه را ظرف مدت ۳۰ ماه انجام و تحویل دهد که با تلاش جهادی و تعامل با آبفا، این اتفاق در عرض ۹ ماه رقم خورد. این اقدام که باید با صرف ۵۰ میلیارد ریال انجام می‌شد، با هزینه کمتر به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اجرای ۱۹ پروژه آسفالت بین روستایی در استان البرز و آسفالت ۲۳۴ هزار مترمربع با توان مردم بیان کرد: طی سال گذشته در راستای اجرای طرح شهید عجمیان، بازسازی و نوسازی ۳۶۱ مدرسه در سطح استان انجام شد که از این تعداد کار ۲۵۰ مدرسه در عرض دو ماه به اتمام رسید و البرز در این زمینه به عنوان استان نمونه در کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز از اهدای ۷۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و برگزاری جشن عروسی برای ۲۵۲ زوج کم برخوردار توسط گروه‌های جهادی بسیج خبر داد و توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و عنوان کرد: طی سال گذشته ۱۱ پروژه بهسازی و راه سازی روستایی نیز در زمینه زیرسازی و آماده سازی انجام شد.

اعطای بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات به مشاغل خانگی

سرهنگ فلاحتکار اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خانگی اعطا می‌کند که در سال گذشته ۲ هزار و ۳۵۲ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی تا ۱۵۰ میلیون تومانی در این زمینه پرداخت و ۷۴۷ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات مشاغل خانگی نیز به منظور فروش تولیدات این افراد در سطح استان برپا شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام اتوبوس‌های شادی به مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی، حقوقی و … به مردم پس از ایام محرم و صفر از اجرای ۵ هزار و ۶۰۰ مراسم مذهبی در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۲۵۳ تیم پزشکی عمومی، دندانپزشکی، مشاوره پزشکی و… به مناطق محروم اعزام شدند و نسبت به خدمت رسانی به مردم اقدام کردند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، کاشت ۶۸ هزار نهال با توان گروه‌های جهادی و انجام پروژه تعمیر و بازسازی ۶ گلزار شهدا در سطح استان را از دیگر اقدامات جهادگران بسیجی برشمرد و بیان کرد: همچنین طی یک سال گذشته ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری در پایگاه‌های بسیج و محلات راه اندازی و ۳۲ کارگاه اشتغال به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان راه اندازی شد.

آزادی ۱۰۵ زندانی جرایم غیرعمد

سرهنگ فلاحتکار با بیان اینکه اعطای تسهیلات و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و مشاوره‌ها موجب ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شد، عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط جهادگران بسیجی البرز در سال گذشته می‌توان به آزادی ۱۰۵ زندانی جرایم غیرعمد و اهدای ۱۹ هزار سری لوازم التحریر به دانش آموزان محروم و کم برخوردار اشاره کرد.

وی همچنین از ساخت ۱۴ باب منزل محروم و تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۹۱ باب منزل در سال گذشته خبر داد و با اشاره به آماده سازی یک هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در خصوص برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در البرز توضیح داد: در این هفته که از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد، هفت کارگاه تولیدی و اشتغال افتتاح می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، افتتاح پنج نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی، افتتاح سه بازارچه و نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خرد خانگی و ۵۵ مورد بازدید حمایتی از کارگاه‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته برشمرد و افزود: برگزاری نشست صمیمی فرمانده سپاه البرز با مسؤولان و شورای جهادی استان به منظور اعلام سیاستگذاری ها از دیگر برنامه هاست.

افتتاح دو باب منزل محروم

سرهنگ فلاحتکار با اشاره به تجلیل از خیران در این هفته خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ و تفکر جهادی در میان کودکان و نوجوانان، اولین کتاب داستان با این موضوع به نام «عمو جهادی، قلک جهادی، توپ ۴۰ تیکه» حاوی فعالیت‌های گروه‌های جهادی به صورت داستانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه توسط فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدای جهادگر به همت حوزه مقاومت بسیج شهید صدوقی برگزار شد، مطرح کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای جهادگر، برگزاری اردوهای جهادی با حضور ۵۷ گروه متشکل از ۷۳۴ نفر در سطح استان البرز، تعمیر و بازسازی ۱۵ باب منزل محروم، افتتاح دو باب منزل محروم و یک سالن ورزشی نیز در هفته بسیج سازندگی انجام می‌شوند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز اظهار کرد: آسفالت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از راه‌ها و جاده‌ها، انتقال و تعویض شبکه آب به طول پنج کیلومتر و ۲۵۰ کیت انشعاباتی، خدمت رسانی ۲۰ تیم دامپزشکی در سطح البرز و اعزام ۲۰ نفر به استان لرستان از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این ایام هستند. همچنین ساختمان این سازمان طی حدود هشت ماه احداث شده و آماده بهره برداری است.

کد خبر 6099465

دیگر خبرها

  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل