Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@19:56:18 GMT

این زندانی چرا اعدام نشد + عکس و جزییات

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۳۵۷۵

این زندانی چرا اعدام نشد + عکس و جزییات

رکنا: مجرم سابقه دار که به خاطر کشتن یک معتاد در پاتوق افیونی دوبار به قصاص محکوم شده بود سرانجام با جلب رضایت اولیای دم به زندگی برگشت.

شامگاه دوازدهم بهمن 93 جنازه یک مرد ناشناس در حفره فاضلاب در اتوبان شهید یاسینی از سوی ماموران شهرداری پیدا شد. شواهد نشان می داد جنازه متعلق به یک مرد معتاد به نام علی است که خفه و در پاتوق معتادان رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس به بررسی پرداخت و دریافت موبایل وی سرقت شده است. به این ترتیب پلیس به ردیابی موبایل دزدی پرداخت و یک مجرم سابقه دار به نام کریم را بازداشت کرد. این مرد به قتل اعتراف کرد و گفت دوستش نیز در این ماجرا مقتول را کتک زده است. دو متهم درحالی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد که پدر و مادر مقتول برای آنها حکم قصاص خواستند.

در جلسه دادگاه کریم به دفاع پرداخت و گفت: به شیشه معتاد بودم. من و دوستانم برای مصرف مواد گاهی اوقات به حفره فاضلاب می رفتیم. آنجا مشغول مصرف مواد بودیم که علی سر رسید. او می خواست در کشیدم شیشه با ما شریک شود که با او درگیر شدم. او فحاشی کرد و می خواست با پایپ به صورت دوستم بزند که در درگیری با ماموران پلیس پایش تیر خورده و زخمی بود.من به هواخواهی از دوستم کاپشن علی را روی صورتش کشیدم و دست و پایش را با یک پیراهن کهنه بستم. من او را رها کردم اما بعدا فهمیدم به خاطر خفگی جان سپرده است. من واقعا قصد کشتن او را نداشتم و برای اینکه سایر معتادان را بترسانم چنین بلایی سرش آوردم.من گوشی موبایل او را هم سرقت کردم و از همین طریق بازداشت شدم.

سپس متهم ردیف دوم به دفاع پرداخت و گفت:چند روز قبل در جریان درگیری و فرار از دست پلیس پایم تیر خورد و مجروح بودم. ما مشغول مصرف مواد بودیم که علی هم به آنجا آمد تا مواد بکشد.من به او اعتراض کردم اما او به سمت من حمله کرد.من فقط چند سیلی به صورت او زدم و از حفره فاضلاب بیرون رفتم.

در پایان جلسه هیات قضایی کریم را به قصاص و متهم ردیف دوم را به زندان محکوم کرد. با اعتراض کریم به حکم صادره قضات دیوان عالی کشور پرونده را بار دیگر بررسی و حکم قصاص کریم را شکستند.

به این ترتیب کریم بار دیگر محاکمه و این بار نیز به درخواست اویای دم با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده بود که وی توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد. وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران

به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

این متهم گفت: من کاپشن علی را روی صورتش کشیدم و دست و پای او را ضربدری با پیراهن بستم .سپس او را در حفره فاضلاب رها کردم. ولی قصد کشتن او را نداشتم.من فقط قصد ترساندن او و سایر معتادان را داشتم تا به خودشان اجازه ندهند با من و دوستانم درگیر شوند.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: مواد مخدر زندگی ام را نابود کرد و موجب شد ناخواسته دست به قتل بزنم. من شرمنده اولیای دم هستم و با سختی زیاد توانستم رضایت آنها را جلب کنم. حالا مواد مخدر را ترک کرده و به زندگی عادی برگشته ام. از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث جنایت عکس کیفری زندگی افیونی عکس فیلم بازداشت زن دختر پسر تصاویر عجیب یک زن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بند‌ها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند، اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند