Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@23:14:53 GMT

رونمایی مرحله نخست طرح ملی تاپ

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۳۷۴۸

رونمایی مرحله نخست طرح ملی تاپ

مرحله نخست طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ( تاپ)، با هدف افزایش بهره وری در بخش تولید صنعتی و خدمات وگسترش فعالیتهای تحقیق و توسعه در بنگاههای اقتصادی از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر کشور رونمایی و افتتاح شد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت  هدف از اجرای این طرح را استفاده از توانمندی نیروهای متخصص و نخبه دانشگاهها در مقطع ارشد و دکتری و نیز مشمولین سربازی در بنگاههای اقتصادی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رونمایی مرحله نخست طرح ملی

برات قبادیان افزود : در این طرح بیش از 10 هزارنفر ساعت کار انجام شده است و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه طرح سرباز تاپ را اجرایی می شود و سربازان پس از گذراندن دوره آموزشی بر اساس نیازمندیهای بنگاهها توانمندی خود را به ظهور برسانند .

وی در ادامه ، توسعه اشتغال پایدار را از نتایج طرح برشمرد و افزود: در این طرح هم طرف تقاضا که بنگاه اقتصادی است و هم طرف عرضه که منابع انسانی است منتفع خواهند شد و طرحی برد- برد است .

وی اعلام کرد : این طرح در سال 98 به صورت پایلوت اجرا می شود و تا پایان اردیبشهت 98 بنگاه های اقتصادی به عنوان طرف تقاضا فرصت ثبت نام در سامانه را دارند و از اردیبهشت ماه هم طرف عرضه که سربازان و دانشجویان هستند می توانند ثبت نام کنند .

در این طرح که به همت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری وزارت علوم ،‌تحقیقات و فناوری و ستاد کل نیروهای مسلح دردست اجراست نیازهای فناورانه و پژوهشی استخراج شده بنگاه ها با کمک سه بخش دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه های اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را در قالب مساله محور انجام دهند و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، برطرف خواهد شد.

مزایای این طرح برای طرف تقاضا (بنگاهها) می توان به ارتقای توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، افزایش بهره وری بنگاه با بهره مندی از مشاوره اساتید دانشگاه، توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رفع نیاز فناورانه در قالب پایان نامه تحصیلات تکمیلی، بکارگیری مشمولان خدمت سربازی با تحصیلات دانشگاهی در بخش تحقیق و توسعه(R&D)، بنگاه و رفع نیاز پژوهشی بنگاه از طریق بکارگیری سربازان تخصصی با کمترین هزینه اشاره کرد.

اثربخشی دوران خدمت سربازی و ارتقای سطح مهارت و توانمندی ورود به بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاهی، اثربخشی دوره های پسادکترا و فرصت مطالعاتی و کاربردی کردن پژوهش های دانشگاهی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی، انجام پایان نامه های تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز پژوهشی بنگاه ها و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار، از اهداف اصلی این طرح ملی در بخش عرضه است.
سامانه طرح ملی" تاپ" بر روی دامنه های http://top.mimt.gov.irوhttp://top.mimt.gov.ir در دسترس است .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه دروغ پراکنی انگلیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، هر بار توطئه های شوم دشمنان با درایت و آگاهی مردم ایران نقش بر آب می شود.

مردم ایران تا همیشه پشتیبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و نقشه های رسانه های معاند رسوایی بیش از پیش آن ها را به دنبال دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود