Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در چهارمین همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: بسیار سخت است بعد از وزیری صحبت کنم که ادیب و شاعر است و سابقه مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را در کارنامه دارد، از طرفی همینجا یاد دوست و برادر عزیزم دکتر قاضی‌زاده هاشمی را گرامی می‌دارم و از زحمات ایشان قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من وصله نچسبی بین شما دانشمندان علوم پزشکی هستم چرا که نه پزشک هستم و نه علوم پزشکی بلدم اما در حوزه جهان و ایران با توجه به اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را سپری کردیم، 2 موضوع را مطرح می‌کنم.

ظریف با تأکید بر اینکه همه دنیا در حال تغییر است، گفت: روزی بود که 2 قدرت در دنیا حرف اول و آخر را می‌زدند و حرف اول و آخر قدرت را داشتن موشک و سلاح‌های هسته‌ای می‌زد البته این بدان معنا نیست که موشک و سلاح هسته‌ای نیاز نیست بلکه به معنای عبور از دوران قدرت‌نمایی با موشک و سلاح است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دنیا اکنون در مرحله پساغربی است البته این بدان معنا نیست که غرب مهم نیست بلکه معنای آن این است که همه چیز دنیا غرب نیست و غرب همه تصمیمات دنیا را نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: ما 2 تفکر در کشورمان داریم، یکی آنهایی که شیفته غرب هستند و یکی آنهایی که سر ناسازگاری با غرب دارند اما باید دانست که غرب‌شیفتگی و غرب‌ستیزی انتهای یک باور هستند.

ظریف تأکید کرد: دنیا امروز غرب‌محور نیست و ما وارد دنیای پساغربی شده‌ایم و منابع تصمیم‌گیری تغییر کرده است.

دکتر ظریف سردار عرق دیپلماسی هستند که همه می‌دانند چه غم‌ها پ. رنج‌هایی خوردند که برجان به بار بنشیند ما امروز شما را دعوت کردیم که بگویم شما در کنار زخم زبان‌های آرام و نتانیاهو بین دانشمندان برتر ایران و خردمندان جایگاهی والا دارید.

وی ادامه داد: من دیروز در دولت عرض کردم حضور دکتر ظریف حضور فرد نیست بلکه حضور گفتمان است و مردم غصه می‌خورند که دکتر ظریف اندکی دور از دولت باشد چرا که دوری ایشان از دولن را ضعف و دوری از گفتمان سیاسی و پیوستن از جهان می‌بینند و از همه زحمات شما در عرصه دیپلماسی تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه وزارت بهداشت وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر

دریافت 52 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «کابوس ژنرال» به کارگردانی مهدیه رضایی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی احسان حجتی و داوود مرادیان برای اولین بار امروز ۱۱ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

همزمان با پخش این مستند تاریخی که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از تیزر و پوستر اثر که ساخت و طراحی آن به ترتیب برعهده علی نوروزیان و رضا آسایی بوده است، رونمایی شد.

در خلاصه داستان «کابوس ژنرال» آمده است: «عباس میرزا پس از عهدشکنی ناپلئون و در میانه جنگ با تزارها دریافت که ایران زمانی می‌تواند به شکوه گذشته‌اش بازگردد که ارتشی قدرتمند و متکی بر توان داخلی‌اش داشته باشد؛ موضوعی که یک قرن بعد، دوایت آیزنهاور از وقوع مجدد آن هشدار داد. آیزنهاور هشدار داد، نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نباید اجازه دهد میلیتاریسم ایرانی زنده شود و ایران روی پای خود بایستد ...»

سایر عوامل این پروژه عبارتند از پژوهشگر: احسان حجتی، آرشیویاب: مهدیه رضایی، حسام ابوالحسنی و مرضیه بکان، نریتور: محمد صراف، موشن گرافیست: سیروان مهدوی و اصلاح رنگ و نور: مهدی اولادوطن.

مستند «کابوس ژنرال» به زودی از سایر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

کد خبر 6093102 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی