Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- یان لیکان به عنوان مدیر هوش مصنوعی فیس‌بوک در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد که این کمپانی در حال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای است که می‌تواند به ساخت دستیارهای هوشمند مکالمه‌ای بیشتر و نظارت به محتوای فیس‌بوک به‌طور هم‌زمان بینجامد. یان لیکان به عنوان مدیر هوش مصنوعی فیس‌بوک در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد که این کمپانی در حال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای است که می‌تواند به ساخت دستیارهای هوشمند مکالمه‌ای بیشتر و نظارت به محتوای فیس‌بوک به‌طور هم‌زمان بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet ،لیکان در این رابطه بیان کرد که: «فیس‌بوک در زمینهٔ استفاده‌های بیشتر علاقه‌مند به ارائه دستیارهای هوش مصنوعی است که سطحی از عقل سلیم را در خود داشته باشد. آنها دانش پیش‌زمینه دارند و شما می‌توانید در رابطه با هر موضوعی با آن‌ها بحث کنید.»
 
بنابر گزارش‌ها لیکان قصد دارد دستیار هوشمند فیس‌بوک را بیش‌ از پیش به انسان‌ها شبیه نماید و آنها را به‌گونه‌ای طراحی کند که پاسخ جهان نسبت به تعاملاتی که با آن دارند را درک کنند.
فیس‌بوک در کنار دستیار هوشمند خود، اعلام کرد که می‌خواهد تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای را طراحی کند که بتوانند به‌طور هم‌زمان به محتوا نظارت کنند و به‌ این‌ ترتیب به انسان‌ها کمک کنند تا بفهمند که چه چیزهایی را باید در این شبکه اجتماعی قرار دهند و چه مواردی را حذف کنند. این شرکت همچنین می‌خواهد میزان مصرف تراشه‌های هوش مصنوعی را پایین بیاورد و سرعت پردازش اطلاعات آنها را افزایش بدهد.
 
فیس‌بوک در ماه آوریل سال گذشته میلادی تیم طراحی تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه این کمپانی را ایجاد کرد که هدف آن رقابت با دیگر غول‌های فناوری نظیر گوگل، اینتل و کوالکام بود.
این کمپانی افرادی را در مشاغلی برای تراشه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای هدست‌های واقعیت مجازی اوکلوس استخدام کرد.

فیس‌بوک هم‌اکنون از هوش مصنوعی برای کاربری‌هایی نظیر مبارزه با ربات‌هایی که اکانت‌های جعلی می‌سازند تا درست کردن تصاویر دوستان اعضای این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند.
 
لیکان همچنین اعلام کرد که این روزها تراشه‌ها برای یادگیری عمیق ساخته نشده‌اند و تلاش برای بهینه‌سازی آنها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.  
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری

فعال سیاسی اصولگرا، با تاکید بر اینکه همه افراد باید حواسشان باشد که فریب تندروها را نخورند، گفت: پشت پرده عملکرد این طیف‌های تندرو برنامه‌هایی خاص وجود دارد. به هیچ‌وجه نباید فریب برخی تبلیغات هدفمند آنها را خورد. تندروها سعی می‌کنند با رفتارهایی رادیکال برای خود جذب نیرو کنند.    عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگویی با مثلث آنلاین، درباره این موضوع که «یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در حوزه سیاسی آن است که مبادا نیروهای تندرو وارد مجلس شوند اما برای جلوگیری از گسترش رادیکالیسم در فضای سیاسی کشور و البته در مجلس آینده چه باید کرد؟» گفت: در ابتدا بگویم که حتی یک نماینده هم می‌تواند تعیین‌کننده باشد و حالا به ویژه در تهران به میزان قابل توجهی از کرسی‌های مجلس در دور دوم تعیین‌تکلیف می‌شوند.   وی گفت: مردم در دور دوم باید با دقت نظر و هوشمندی بالایی دست به انتخاب بزنند و اگر به شناخت کافی نرسیدند به افرادی رأی دهند که سابقه درخشانی دارند؛ به این معنی که افرادی خوش‌نام باشند. برخی جریان‌ها انتقاد می‌کنند که لیست دادن یعنی قیم‌مأبی و مدعی می‌شوند که با لیست‌گرایی افراد خوشنام کنار گذاشته می‌شوند اما همین‌ها که خودشان سابقه‌ای ندارند بعد از ایجاد چنین فضاسازی‌هایی دست به ارائه لیست می‌زنند و افرادی را در لیست خودشان می‌گذارند که نه سابقه‌ای دارند و نه افراد خوشنامی هستند. هدف آنها منکوب‌کردن دیگران و بالاکشیدن خودشان است.   او ادامه داد: همه باید حواسشان باشد که فریب این طیف‌ها را نخورند زیرا پشت پرده عملکرد این طیف‌های تندرو برنامه‌هایی خاص وجود دارد. به هیچ‌وجه نباید فریب برخی تبلیغات هدفمند آنها را خورد. تندروها سعی می‌کنند با رفتارهایی رادیکال برای خود جذب نیرو کنند.   این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون نیاز کشور مجلسی عقلانی است. ما مجلسی می‌خواهیم که در آن عقلانیت حاکم باشد نه شعارهای احساسی که همه برای جذب نیرو است. باید از تاریخ درس بگیریم. همه کسانی که تندروی کردند یا خواستند عدم صلاحیتشان را پشت تندروی‌هایشان پنهان کنند یا با فریب‌کاری دنبال جذب نیرو بودند».   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • چرا ارتش‌ها نمی‌توانند به هوش مصنوعی اعتماد کند؟
  • چرا ارتش‌ها نمی‌تواند به هوش مصنوعی اعتماد کند؟
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد