Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات رازنی که مدتی است فعالیت خود را در حوزه انتشار پژوهش‌های مرتبط با خاندان صدر آغاز کرده دو کتاب تازه منتشر کرد: مجموعه دو جلدی «شعر در خاندان صدر» پژوهش و نگارش محسن کمالیان و «صادق طباطبایی در روایت صدر» به اهتمام محجوبه کمالیان.

از این دو کتاب امروز پنجشنبه ۹ اسفند در حجره انتشارات رازنی در مجمع ناشران قم رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولفان از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان برای امضای کتاب‌ها هستند.

جلد نخست از مجموعه «شعر در خاندان صدر» شامل اشعار فارسی بزرگان این خاندان است. آثاری از آیات عظام آقامجتهد، آقانجفی، سید اسماعیل صدر، سیدرضا صدر، امام موسی صدر، محمدرضا نجفی مسجدشاهی، نورالله نجفی مسجدشاهی، سیدمرتضی مستجاب الدعواتی و... و چهره‌هایی چون بهاالدین الفت، مریم جویباره‌ای، سیدعلی مزارعی شیرازی، محمد فشارکی و... است. بر این کتاب آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب الدعواتی (بزرگ خاندان صدر که اکنون در اصفهان سکونت دارد) سیدکاظم صدر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا شرف الدین و تنی چند دیگر مقدمه و تغریظ نوشته‌اند.

جلد دوم این مجموعه نیز به اشعار عربی خاندان اختصاص پیدا کرده است. در این مجلد نیز آثاری از شهید بنت الهدی صدر، سیده حنان و سیده مریم صدر، آیات عظام و حجج الاسلام سیداسماعیل صدر، سیدابوالحسن صدر، سیدجعفر موسوی عاملی، امام موسی صدر، سید محمدصادق صدر، سیدمحمدعلی شرف الدین، سیدحیدر صدر، شیخ راضی آل یاسین، سید صدرالدین صدر، شیخ محمدرضا نجفی مسجدشاهی، سیدمحمد صدر و...  و چهره‌هایی چون عزالدین آل یاسین، سیدمحسن شرف الدین، محمدحسین آل یاسین و... درج شده است.

«صادق طباطبایی در روایت صدر» شامل چهار بخش است: «گفت‌وگوها»، «یادداشت‌ها»، «نامه‌ها و کامنت‌ها» و «پیوست‌ها».  بخش نخست شامل پنج گفت‌وگو درباره امام موسی صدر، آیت‌الله العظمی سیدصدرالدین صدر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی صدرعاملی، سندی تاریخی درباره مظلومیت امام موسی صدر و شهید چمران و گفت‌وگویی در نقد سخنان سیدحمید روحانی (زیارتی) است.

بخش دوم نیز شامل ۶ یادداشت از مرحوم صادق طباطبایی درباره امام موسی صدر و پرونده ربودن ایشان است. بخش سوم شامل نامه‌های مهم طباطبایی و یادداشت‌های او و در نهایت بخش پیوست‌ها نیز شامل زندگینامه صادق طباطبایی و دو مطلب دیگر است. مقدمه این کتاب نیز به قلم فاطمه صدرعاملی (همسر زنده یاد صادق طباطبایی) است.

فاطمه صدرعاملی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «کتابی که در دست دارید، حکایت از دو انسان دارد که اوقات خود را صرف بهبود وضعیت انسان‌ها کرده‌اند. گرچه مکان فعالیت آنها بسیار متفاوت بوده است. اما مسئولیت انسانی حد و مرز نمی‌شناسد. یکی امام و الگو بوده است و دیگری همراه و پیرو. اما هر دو، از امام بودن و پیرو بودن، به آنچه که معمولا از این دو اصطلاح برمی‌آید، قائل نبوده‌اند؛ بلکه در نوع ارتباط آنها، هم‌فکری و تعامل و تبادل‌نظر نیز بوده است ...

 انتشارات «راز نی» چند سالی است به ‌همت والای آقای دکتر کمالیان تأسیس شده و به معرفی افکار و آثار و شرح زندگانی پیش‌گامان دلسوز جامعه و به خصوص خاندان صدر می‌پردازد... به عنوان عضوی از خاندان صدر و از طرف اعضای دیگر آن خاندان، این موهبت را قدر می‌دانم و شاکرم.»

حجره انتشارات رازنی در قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، شماره ۱۵۱ واقع است.

کد خبر 4555358 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: امام موسی صدر قم معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد.

در توضیح این اعلان آمده است: شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است.

از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. 

زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند.

 تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. 

چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • بدرود آقای پل استر
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی