Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: برای مقابله با فرهنگ غربی و نفوذ آن در بین آحاد جامعه به خصوص جوانان باید فرهنگ و سبک زندگی قرآنی را ترویج و گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور اظهار داشت: قرآن کریم اساس و پایه انقلاب اسلامی بوده و تمسک به این کتاب الهی پرچم ایران را در تمام دنیا برافراشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جاری و ساری شدن قرآن در زندگی تک تک افراد جامعه منجر به افزایش امنیت کشور خواهد شد، افزود: بسیاری از مسایلی که در جامعه اتفاق می‌افتد قرآن کریم به آن پرداخته لذا می طلبد با عمل به این کتاب آسمانی جامعه‌ای قرآنی ایجاد کنیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: در درون جامعه افرادی وجود دارند که فهم و درک درستی از کارهای قرآنی و فرهنگی ندارند اما برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تصمیم می گیرند و این امر موجب ایجاد مشکلات و معضلاتی خواهد شد.
وی بر افزایش سواد قرآنی جامعه تاکید کرد و یادآور شد: نظام اسلامی باید به سمت ارتقای سواد قرآنی حرکت کرده و از ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود برای رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه بهره بگیرد.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: در سطح کشور نیز باید مسئولیت کارهای قرآنی بر عهده یک مکان مشخص باشد تا فعالیت ها همسو و هم جهت پیش برود.
وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید حرکت جدی تری آغاز شود و برای رسیدن به تمدن اسلامی مبنا را قرآن و زندگی به سبک قرآنی قرار دهیم تا به اهداف متعالی دست یابیم.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ غرب زندگي قرآني نماينده ولي فقيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند