Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ساعت 9 صبح امروز نهم اسفندماه به صورت همزمان در ۳۵۳ حوزه آزمون در سراسر کشور برگزار شد. در این آزمون که به صورت کتبی برگزار شد بیش از 214 هزار نفر ثبت نام کرده و پیش‌بینی می‌شود درصد بالایی از آنها در آزمون حضور داشته باشند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی برگزارکنندگان این آزمون، استان خراسان رضوی با ۳۱ حوزه بیشترین و استان قم با یک حوزه امتحانی کمترین حوزه‌های برگزاری آزمون را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین استان تهران نیز ۱۵ حوزه برای متقاضیان حضور در آزمون در نظر گرفته است که یکی از اصلی‌ترین این حوزه‌ها دبیرستان البرز در شهر تهران است.
استان‌های آذربایجان شرقی ۱۷ حوزه، آذربایجان غربی ۱۳ حوزه، اردبیل هشت حوزه، اصفهان ۲۳ حوزه، البرز پنج حوزه، ایلام چهار حوزه، بوشهر هفت حوزه، تهران ۱۵ حوزه، چهارمحال و بختیاری هفت حوزه، خراسان جنوبی ۱۲ حوزه، خراسان رضوی ۲۵ حوزه و خراسان شمالی نیز هشت حوزه برای برگزاری آزمون در نظر گرفته‌اند.
در استان‌های خوزستان ۱۸ حوزه، زنجان هشت حوزه، سمنان هشت حوزه، سیستان و بلوچستان ۱۱ حوزه، فارس ۳۱ حوزه، قزوین پنج حوزه، قم یک حوزه، کردستان هشت حوزه، کرمان ۲۰ حوزه، کرمانشاه ۱۳ حوزه، کهگیلویه و بویراحمد شش حوزه، گلستان ۱۲ حوزه، گیلان ۱۰ حوزه، لرستان هفت حوزه، مازندران ۱۱ حوزه، مرکزی ۱۲ حوزه، هرمزگان هشت حوزه، همدان هشت حوزه و یزد نیز ۱۲ حوزه در نظر گرفته شده است.
عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این آزمون در حوزه دبیرستان البرز در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بیش از 450 شهر و شهرستان کشور آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در حال برگزاری است. در تهران نیز این آزمون در سه شعبه مستقل در حال برگزاری است که شامل دبیرستان البرز، شهرری و شمیرانات است. همچنین در 13 شهرستان دیگر استان تهران برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در 18 رشته در حال برگزاری است، گفت: علاوه بر آن بخش ویژه که بخش اکترونیک است نیز امسال به آزمون اضافه شده است.
فقهی زاده در مورد اهداف این آزمون نیز افزود: با هدف تقویت گفتمان قرآنی در جامعه این آزمون طراحی و اجرا شده است که استقبال چشمگیر مردمی را در بخش های مختلف به دنبال داشته و رقمی بیش از سه میلیون نفر از آن استقبال داشته اند. بیش از 200 هزار نفر در بخش مردمی، بیش از 600 هزار نفر در بخش کارکنان دولت و بیش ز دو میلیون نفر نیز در بخش دآنش آموزی حضور یافته اند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بخش بزرگی از این آزمون در رشته های مربوط به حفظ قرآن کریم طراحی شده که به صورت کتبی و شفاهی است. در بخش کتبی امروز مسابقات برگزار می شود و پس از اعلام نتایج افرادی که حدنصاب را کسب کرده باشند در بخش شفاهی که طی روزهای آینده برگزار می شود نیز حضور خواهند یافت.
فقهی زاده در مورد نتایج آزمون و زمان اعلام آن، گفت: تصحیح برگه های آزمون حدکثر از امروز آغاز می شود و نهایت تا روز شنبه پایان خواهد یافت.
وی در پایان به افزایش دایره مشارکت دستگاه ها در این آزمون اشاره و بیان کرد: دایره مشارکت که سال گذشته محدود به سازمان اوقاف بود گسترش داده شد و به وزارت آموزش و پرورش هم تسری پیدا کرد. نقطه بسیار مهم این مشارکت حضور گسترده بخش دانش آموزی بود که بیش ز دو میلیون نفر را شامل شد. در مشارکت با سازمان اوقاف هم جدیت سال قبل ادامه داشت و نمونه ای از هم افزایی بین دستگاه ها رقم زده شد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی برگزار می‌شود که پیش از این آزمون رشته‌های الکترونیک طی روزهای یکم و دوم اسفندماه برگزار شده بود.
آزمون رشته‌های معارفی به صورت کتبی و آزمون رشته‌های مربوط به حفظ قرآن کریم نیز به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌‌شود. همچنین آزمون رشته‌های شفاهی که ویژه گروه سنی مقطع ابتدایی و پایین‌تر و نیز حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی است، نیز روزهای 11 و 16 اسفندماه برگزار می‌شود. آزمون شفاهی دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی شرکت کننده در رشته حفظ 30 جزء قرآن کریم نیز روزهای 18 و 23 اسفندماه در مدارس برگزار می‌شود.
به تمام شرکت کنندگانی که حدنصاب بالاتر از 90 کسب کنند لوح تقدیر اعطاء خواهد شد. همچنین به افرادی که حدنصاب قبولی را دریافت کنند گواهینامه اهدا می‌شود. حدنصاب آزمون کتبی و الکترونیکی نمره 70 به بالا و حدنصاب آزمون شفاهی 75 به بالا در نظر گرفته شده است.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات ارشاد اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما؛ واکاوی برنامه‌سازی قرآنی»؛ با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف کارشناس فرهنگی و فعال قرآنی، مرتضی روحانی پژوهشگر فلسفه و فعال رسانه‌ای، مسلم نادعلی‌زاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی محفل و علی‌رضا بلیغ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و دبیر نشست در این رویداد حضور دارند.

نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما»، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با پخش زنده از صفحۀ آپارات پژوهشکده (http://www.aparat.com/rcica.ir) و همچنین در طبقه سوم پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود