Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، عصر روز گذشته هشتم اسفند ماه در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال استان، اظهار کرد: برخی نظریه‌پردازان می‌گویند که برای نابودی فرهنگ و تمدن نیازی به سوزاندن کتاب‌های آن ملت نیست و باید سعی کنید یک ملت را کتاب خواندن دور کنید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اساس تمدن کتاب فرهنگ و اندیشه است، افزود: در تاریخ ایران مشاهده می‌کنیم که خیلی از اندیشمندان با کتاب، ما را از پیچ‌های سخت عبور داده‌اند و باید گفت که کتاب، حاصل فرهنگی و اندیشه‌های یک ملت است و اندیشمندان با کتاب، یک تاریخ را نجات داده‌اند یا ساخته‌اند، هر ملتی که تاریخ خود را مطالعه نکند مجبور به تکرار تاریخ است، امروز اگر بخواهیم پیشرفت کنیم و حرف برای گفتن در دنیا داشته باشیم باید کتاب در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و سرانه مطالعه درخور و شایسته باشد .
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام تصریح کرد: کتاب بخوانیم که بیاموزیم و امروز بیش از هر چیزی نیازمند کتاب و مطالعه هستیم و باید بدانیم که فضای مجازی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد، متأسفانه امروز سرانه مطالعه در سطح جامعه بسیار پایین است، در طول روز با همه‌چیز به‌جز مطالعه کتاب درگیر هستیم .
وی با بیان اینکه فضای مجازی نیاز امروز ماست هرچند ماندگار نیست؛ اما ماندگارترین قالب هنری کتاب است، خاطرنشان کرد: استان ایلام در بحث فرهنگ و کتاب در کشور سرآمد است و استان ایلام به‌واسطه هشت سال دفاع مقدس از کیان اسلامی دفاع کردند و امروز بافرهنگ و قلم خود از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی دفاع می‌کنند .
عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم اطهار کرد: در دومین دوره جایزه کتاب سال استان از  کتاب‌های منتشره و تألیفات نویسندگان استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به بالغ‌بر ۱۳۰ عنوان کتاب به دبیرخانه این جایزه در استان ارسال شد که داوران بر اساس شاخص‌ها و معیارهای کتاب سال جمهوری اسلامی جایزه کتاب سال ایلام را داوری کردند .
وی با بیان اینکه هم‌اکنون نشست‌ها و جلسات نقد و بررسی کتاب در مرکز استان برگزار می‌شود که انتظار داریم این برنامه‌ها در شهرستان‌های استان نیز برگزار شود، تصریح کرد: حمایت از ناشران و مؤلفان بومی استان که به موضوعات بومی استان می‌پردازند ازجمله رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و خوشبختانه نویسندگان ایلامی در حوزه تاریخ‌نگاری و ادبیات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به‌جایی رسیده که در کشور مورد توجه قرار می‌گیرد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: استان ایلام در سطح ملی و فراملی توانسته‌اند که جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و جا دارد به استعدادهای بومی و محلی در استان ایلام توجه شود و اینکه امروزبرای آثار مکتوب و منتشره خود جایزه سال برمی گزار می‌کند و این‌یک حرکت با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و ناشران متعهد و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی است .
در این مراسم از ۵ برگزیده جایزه کتاب سال ایلام تجلیل و پوستر سومین دوره جایزه سال کتاب ایلام در سال آینده نیز رونمایی شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فرهنگی کتاب ایلام قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود