Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، افشین مشیری ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان مرکز خدمات جهاد کشاورزی کردوان بابیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۳ آغازشده است، اظهار داشت: این پروژه با زیر بنای ۲۸۰ متر مربع بااعتباری بالغ‌بر ۴۵۰ میلیون تومان احداث و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی بابیان اینکه در این مرکز از نظر تجهیزات استاندارد گرمایشی و سرمایشی مشکلی وجود ندارد، اعلام کرد: در حوزه امکانات آموزشی و مبلمان اداری نواقصی وجود دارد که باید با تأمین و تخصیص اعتبارات دولتی نسبت به رفع آن اقدام اساسی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود سه مرکز خدمات جهاد کشاورزی در گرمسار

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار با اشاره به وجود سه مرکز خدمات جهاد کشاورزی در این شهرستان، ابراز داشت: این سه مرکز در بخش ایوانکی و روستاهای کردوان و فومن مستقر است که ۷۰ نفر نیروی کار متعهد و متخصص در این مراکز فعالیت می‌کنند.

مشیری بابیان اینکه اصلاح الگوی کشت کشاورزی با توجه به کمبود آب در منطقه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: توسعه کشت محصولات کم آب‌بر و کشت گلخانه‌ای مهم ترین رویکرد سازمان جهاد کشاورزی در این منطقه است.

وی بابیان اینکه ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از این اراضی در حوزه باغات و مابقی زمین‌های زراعی است.

کشت چهار هزار هکتار گندم در گرمسار

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان، ابراز داشت: ۲۳ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گلخانه‌ای قرار دارد که اغلب محصولات تولیدی در حوزه گلخانه‌ها خیار است.

مشیری در ادامه تصریح کرد: کاهش مصرف آب و ایجاد سیستم های نوین آبیاری در بدنه کشاورزی مهم ترین سیاستی که در این سازمان دنبال می‌شود و در حال حاضر دو هزار و ۷۷۴ هکتار از اراضی این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار است.

وی بیشترین محصول تولیدی کشاورزان این منطقه را گندم عنوان کرد و افزود: بیش از چهار هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت گندم است و پنبه، ذرت، یونجه، گوجه سبز، انجیر، زیتون، انار و خیار از دیگر محصولات مهمی است که در این منطقه کشت می شود.

کد خبر 4555415

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان مراسم افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت