Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفت و آمد آمریکایی‌ها به سلیمانیه افزایش یافته است، در هفته‌های اخیر این سومین هیئت آمریکایی است که از این شهر در اقلیم کردستان عراق بازدید می‌کند. ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در هفته های اخیر سه هیئت آمریکایی از سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق بازدید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت، یک هیئت از نظامیان آمریکایی در سلیمانیه با جعفر شیخ مصطفی فرمانده واحدهای 70 نیروی پیشمرگ و لاهور شیخ جنگی مسئول دستگاه اطلاعاتی اتحادیه میهنی دیدار کردند. همچنین هیئتی دیگر برای چندمین بار متوالی به دیدار مسئولین اتاق بازرگانی سلیمانیه رفتند که هدف از سفر آنها اطلاع از وضعیت صنایع و تولیدات سلیمانیه اعلام شده است. سومین هیئت هم متشکل از جان وود از سفارت آمریکا در عراق و استیون فیگن سرکنسول این کشور در اربیل بوده است که با حضور در دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان با حاکم قادر و رزگار علی از اعضای این دفتر دیدار کرده اند.

حضور تنها نماینده کردها در نشست مشورتی بغداد

در حالی که نشست مشورتی عراق به ابتکار برهم صالح رئیس جمهوری و با شرکت شماری از سران شاخص این کشور در کاخ سلام برگزار شد مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان که همچنان در قهر سیاسی با برهم صالح به سر می برد، از غایبان اصلی این نشست مهم بود. کوسرت رسول علی که ریاست هیئتی از اتحادیه میهنی کردستان را بر عهده داشت به عنوان تنها رهبر احزاب و جریان های سیاسی اقلیم کردستان در این نشست شرکت کرد.

مکانیزم جدید کردها برای تعیین استاندار جدید کرکوک

موضوع کرکوک و تعیین استاندار جدید آن به یکی از موارد اختلافی دو حزب عمده کردستان عراق محسوب می شود. تداوم این اختلافات سبب شد که در نهایت، اتحادیه میهنی نشست پارلمان محلی برای تعیین هیئت رئیسه جدید را تحریم و نامزدهای حزب دموکرات کردستان پست های ریاست و معاونت اولی پارلمان را از آن خود کردند. مسعود بارزانی با هدف فروکش کردن این اختلافات در نامه ای به معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان خواستار گفتگوی هیئت هایی از دفاتر سیاسی دو حزب برای رفع مشکلات اخیر شده بود و اینک یک عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی خبر داده است که مکانیزم جدیدی از سوی این حزب با هدف تعیین استاندار جدید کرکوک ارائه شده است.

دخالت آشکار آمریکا در امور عراق؛ ماجرای نشست کرکوکی سفارت آمریکا

قادر عزیز در حالی که استانداری کرکوک را حق قانونی حزب خود معرفی کرده است، اعلام کرده است که اتحادیه میهنی هر یک از رزگار علی، رفعت عبدالله و آسو مامند از اعضای دفتر سیاسی و خالد شوانی عضو شورای رهبری را به عنوان نامزدهای استانداری کرکوک معرفی کرده است که در نشست مشترک مسعود بارزانی و کوسرت رسول علی یکی از آنها به عنوان نامزد نهایی برای اخذ رای اعتماد به شورای استانی کرکوک معرفی می شود. قابل ذکر است که خالد شوانی نامزد اتحادیه میهنی برای تصدی پست وزارت دادگستری عراق بوده است که با مخالفت شدید حزب دموکرات کردستان روبرو شده و آسو مامند عضو دفتر سیاسی و رئیس شاخه کرکوک اتحادیه میهنی کردستان هم به سبب مخالفت با رفراندوم برگزار شده بارزانی در کرکوک، بعید است از فیلتر وی عبور کند.

انتهای پیام/.

R36355/P/S8,90,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" کردستان عراق مسعود بارزانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا کردستان عراق مسعود بارزانی اخبار آمریکا کردستان عراق مسعود بارزانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل

نشست اتحادیه ورزشی نویسان آسیا، در سومین روز هشتادوششمین کنگره ورزشی نویسان جهان (ایپس) در سانتاسوسانا اسپانیا برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این نشست که به ریاست هی دون، رویس اتحادیه ورزشی نویسان آسیا برگزار شد، نمایندگان 24 کشور آسیایی جدیدترین برنامه های ارائه شده را مورد بررسی قرار داده و گزارش های رسمی رئیس، دبیرکل و خزانه دار را تصویب کردند.

بر این اساس، برگزاری کنگره سال 2024 اتحادیه ورزشی نویسان آسیا در کاتماندو نپال و همچنین کنگره سال 2025 در هنگ کنگ مورد تصویب اعضا قرار گرفت. همکاری بین ایپس آسیا و فدراسیون جدید التاسیس ورزش های محلی قطر و توافق همکاری ایپس آسیا و آژانس بین المللی عکس ATP نیز از دیگر توافقات صورت گرفته در این نشست بود.

در جریان این نشست، میثم زمان آبادی نایب رئیس اتحادیه ورزشی نویسان آسیا و رئیس ایرانی کمیته آموزش با تشریح جزییات نشست های آنلاین برگزار شده بین اعضای کمیته آموزش، از ارسال دعوتنامه رسمی خطاب به انجمن های ملی برای معرفی کاندیداهای دارای صلاحیت برای ورود به فرآیند رقابت جهت دریافت بورسیه تحصیلی خبر داد و ضمن تشریح ماموریت های کمیته آموزش جهت فراهم آوردن فرصت های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، جزییاتی از مذاکرات صورت گرفته با 3 دانشگاه برتر جهت تخصیص بورسیه های مدنظر را ارائه کرد.

در جریان این نشست همچنین، دکتر عبدالحمید احمدی، رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران و عضو هیئت رئیسه ایپس طی سخنانی، خواهان واکنش ایپس آسیا نسبت به شرایط غیرانسانی حاکم در اراضی اشغالی و غزه شد و جنایات فاجعه آمیز ماه‌های اخیر را که منجر به هزاران کشته و مصدوم و ویرانی اماکن و توقف جریان ورزش همگانی و قهرمانی و به تبع آن روزنامه نگاری ورزشی در فلسطین شده را محکوم کرد. وی همچنین خواستار حمایت و مساعدت جدی هیئت رئیسه ایپس آسیا از حضور همکاران فلسطینی در برنامه های آینده ایپس آسیا شد.

در ادامه روسای انجمن ورزشی نویسان عمان، عربستان سعودی و قطر نیز طی سخنانی، انتشار بیانیه اتحادیه ورزشی نویسان آسیا در محکومیت جنایات اخیر اسرائیل که علاوه بر کشته شدن بیش از 34هزار شهروند بیگناه فلسطینی، منجر به کشته شدن بیش از یکصد روزنامه نگار و همچنین 3 روزنامه نگار ورزشی عضو ایپس نیز شده را خواستار شدند.

در این نشست پیام رئیس انجمن ورزشی نویسان فلسطین، از محل اقامت وی و خانواده اش واقع در یک چادر موقت در مرز رفح قرائت شد. هی دون رئیس انجمن ورزشی نویسان آسیا و امجد مالک، دبیرکل نیز طی سخنانی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان روزنامه نگاران فلسطینی درگذشته، بر انتشار بیانیه ایپس آسیا در محکومیت جنایات اخیر تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت