Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی در چهارمین همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی که با حضور وزیر امور خارجه در ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز دکتر ظریف را دعوت کردیم تا بگوییم، در بین خردمندان و دانشمندان ایران، جایگاه بسیار بالایی دارید و اینکه مردم ساکن این دخمه تنگ، قدر یک روزنه را می‌دانند بنابراین نور را می‌شناسند و ارزش این تفکر نورانی را می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: دیروز به همکارانم در دولت می‌گفتم که حضور دکتر ظریف، حضور یک فرد نیست بلکه حضور یک گفتمان است و اینکه مردم غصه می‌خورند که وی اندکی دور باشد به این دلیل است که احساس می‌کنند یک گفتمان سیاسی در عرصه بین‌المللی که گفتمان پیوستن به جهان است، تضعیف می‌شود و به همه زحماتی که در عرصه دیپلماسی کشیدید احترام می‌گذاریم.

نمکی تصریح کرد: خوشبختانه دستاوردهای گران‌قیمت زیادی در حوزه آموزش و پژوهش در علوم پزشکی در عرصه بین‌المللی داشته‌ایم اما راه‌های نرفته بسیاری در پیش داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای ۵ برنامه توسعه قبل از انقلاب و ۶ برنامه توسعه بعد از انقلاب اسلامی، یادآور شد: از بین تعاریف توسعه، زیباترین تعریف این است که توسعه به معنی تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است و انسان توسعه‌یافته ابزار توسعه نیست بلکه هدف‌هایی آن است که از مسیر آموزش و پژوهش، محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از تنگناهای کشور عبور نخواهیم کرد مگر اینکه پژوهشگران برای باز کردن گره‌های نظام ارائه خدمت، کاری کنند چون در نظام سلامت مشکلات زیادی داریم که باید برای آن راهکارهایی پیدا کنیم.

نمکی ضمن تأکید بر لزوم ارتباط مراکز تحقیقاتی حوزه سلامت به مراکز غیر علوم پزشکی، گفت: باید از بخش خصوصی به‌عنوان اهرم اصلی در توسعه ملی به‌ویژه در حوزه پژوهش استفاده بیشتری کنیم البته عنوان می‌شود که سهم دولت در بخش پژوهش اندک است اما در هیچ کجای دنیا، سهم دولت‌ها از GDP و منابع عمومی بیش از یک درصد نیست بلکه بخش خصوصی، سرمایه را به این حوزه آورده است که باید برای مشارکت بیشتر آن، راهکارهایی بیندیشیم.

وی خاطرنشان کرد: مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی باید به مراکز علمی جهان متصل شوند و از ظرفیت دانشمندان ایرانی خارج از کشور باید استفاده مطلوب‌تری کنیم و شاید بتوان دیوارهای کشور با جهان در عرصه دیپلماسی را با استفاده از علم و دانش و فنّاوری برداشت و هموار کرد.

کد خبر 4555448

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی سعید نمکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه