Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير راه و شهرسازي با اشاره به ضرورت ارائه خدمات کمي و کيفي راهداران در ايام سفرهاي نوروزي گفت: در سال 98 نصب 2 هزار دوربين کنترل سرعت و 1500 نيوجرسي در راه‌هاي کشور از مهمترين اولويت هاي وزارت راه و شهرسازي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، محمد اسلامي امروز (پنجشنبه ) در گردهمايي روساي ادارات راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان هاي سراسر کشور براي هماهنگي هاي انجام سفرهاي نوروزي افزود: انتظار داريم با تلاش سازمان راهداري و ساير دستگاه‌هاي اجرايي و با کمک سيستم هاي هوشمند و استفاده از پهپادها همياران پليس و پليس راه، شاهد عبور و مرور با انضباطي در ايام نوروز 98 در کشور باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: امسال در فصل زمستان نزولات آسماني و بارش ها افزايش يافت و من از خدمات تمام راهداران کشور در فصل زمستان تشکر مي‌کنم و اميدوارم با حضور راهداران سفرهاي نوروزي مردم با راحتي و سهولت مناسبي انجام شود.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه جديد احداث راه هاي روستايي و فرعي به سازمان راهداري واگذار شده که مصوبه آن را ابلاغ خواهيم کرد تا در سال 98 احداث، نگهداري و بهره‌برداري از راه‌هاي روستايي و فرعي طبق ضوابط و آيين نامه ها توسط سازمان راهداري انجام شود و بتوانيم شاهد تحولات خوبي در اين زمينه باشيم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه بايدها و نبايدهاي زيادي در راه‌هاي کشور داريم، تصريح کرد: نبايد در تعيين مرز راههاي استاني و شهري بين ادارات کل راهداري اختلافي وجود داشته باشد که باعث ترميم نشدن برخي از محورها شود؛ زيرا مردم گناهي ندارند و استفاده کننده نهايي راه هاي کشور مردم و هموطنان ما هستند.
اسلامي تصريح کرد: نبايد ورودي راه ها به شهرها را رها کنيم و بايد کمک کنيم تا چاله ها و دست اندازهاي ورودي شهرها با همت راهداران بيش از پيش ايمن سازي شود.
وزير راه و شهرسازي بيان کرد: با تمام مشکلات راه را مي سازيم، اما کمبود منابع مالي سبب مي شود برخي امور حذف شوند و اين سختي تردد را براي مردم ايجاد مي کند.
اسلامي گفت: 700 کيلومتر بزرگراه به طول راه‌هاي کشور اضافه مي‌شود که تنها 200 کيلومتر آن به طور کامل تکميل شده و 500 کيلومتر مابقي آن آسفالت شده است، اما کارهاي زيادي دارد که بايد با همکاري سازمان راهداري و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور تکميل شود تا اين دو دستگاه بتوانند وظيفه خود را به طور کامل انجام دهند.
وزير راه و شهرسازي يادآور شد: در راه هاي کشور ترافيک زيادي داريم و تردد کاميونهاي سنگين در برخي از راه ها به زيرساخت‌هاي آن صدمه زيادي مي زند؛ زيرا زيرسازي اين راه ها براي تردد کاميون ها ساخته نشده است؛ ضمن اينکه تردد خودروهاي سنگين زندگي ساکنان کنار جاده ها و معابر را به هم مي‌ريزد.
اسلامي با اشاره به سفر اخير خود به استان مرکزي گفت: فقط در يک منطقه در اين استان متاسفانه 240 نفر بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند. لذا با خردمندي بيشتر در هرگونه تصميم گيري بايد خسارت حوادث ناشي از رانندگي را در حين، بعد و قبل از حوادث به حداقل برسانيم و با اقدامات به موقع اجازه ندهيم، حادثه و سانحه اي بروز کند.
وي با بيان اينکه قبل از آغاز سفرهاي نوروزي بايد به فوريت نقاط حادثه خيز در راه ها رفع شود، گفت: جاده «جسم »راه است و نبايد اجازه دهيم آب با نفوذ به جسم راه، زودهنگام آن را تخريب کند.
**برخورد قاطع راهداران با ساخت و سازهاي غيرقانوني در حريم راهها
وزير راه و شهرسازي بيان کرد: برداشت هاي غيرمجاز از رودخانه ها به پل ها لطمه زيادي مي زند و بايد نظارت راهداران در اين زمينه بيشتر شود. ضمن اينکه نبايد اجازه دهيم در حريم قانوني راه هاي کشور ساخت و ساز انجام شود و راهداران با هرگونه ساخت و سازهاي غير قانوني در حريم راههاي کشور بايد قاطعانه برخورد کنند.
اسلامي ارتقاء ايمني، نگهداري راه ها، پايش مستمر وضعيت راه ها و کنترل حريم قانوني آنها را از مهمترين وظيفه راهداران در طول راه هاي کشور به خصوص در ايام تعطيلات نوروزي عنوان کرد.
وزير راه و شهرسازي گفت: مجتمع هاي رفاهي بين راهي در پشتيباني ارائه خدمات به مردم نقش مهمي دارند و نبايد اجازه دهيم با سرمايه گذاري اندک برخي از مجتمع هاي رفاهي حداقل امکانات را نيز نداشته باشند.
اسلامي با اشاره به ضرورت ساماندهي مجتمع هاي رفاهي در راههاي کشور يادآور شد: در نزديکي تهران مجتمع هاي رفاهي با حداقل امکانات به مردم خدمت رساني مي کنند و نبايد اجازه دهيم چنين مجتمع هاي رفاهي در راه هاي کشور با سرمايه هاي اندک ساخته شوند.
وي تاکيد کرد: با برنامه‌ريزي مناسب بايد اتوبوس‌ها در مجتمع‌هاي رفاهي مناسب متوقف شوند؛ زيرا عموماً اتوبوس‌ها جاهايي متوقف مي‌شوند که حداقل امکانات را به مردم ارائه مي دهند.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: در ايام تعطيلات نوروزي استقرار خودروهاي آتش نشاني و جرثقيل‌ها در کنار آمبولانس‌هاي اورژانس ها ارائه خدمات را به مردم بيش از پيش بهتر خواهد کرد.
اين عضو کابينه دولت دوازدهم خواستار ساماندهي بيشتر خودروهاي امدادي در جاده هاي کشور شد و گفت: اصلا مشخص نيست صلاحيت اين خودروهاي امدادرسان را چه کسي ارزيابي کرده‌ و تعرفه آنها بر اساس چه شاخص هايي تعيين شده است.
اسلامي با بيان اينکه نبايد اجازه دهيم آنها به صورت خويش فرمايي وارد جاده شوند، ادامه داد: بايد نظارت کاملي بر وضعيت خودروهاي امدادرسان در راه هاي کشور انجام شود و با آموزش هاي مورد نياز رانندگان اين خودروها همراه با لباس فرم و کارت شناسايي معتبر، خدمات امداد رساني را در راههاي کشور بيش از پيش تقويت کنيم.
وي با تاکيد بر لزوم رعايت قوانين راهنمايي رانندگي، رانندگي مطمئن و با احتياط و خودداري از حرکات مخاطره آميز در ايام سفرهاي نوروزي گفت: اميدواريم با هماهنگي تمام دستگاههاي اجرايي در سراسر کشور شاهد سفرهاي نوروزي ايمني براي مردم باشيم و راهداران در اين حوزه مي توانند نقش‌آفريني مهمتري داشته باشند.
اسلامي نصب علايم ايمني، انجام خط کشي ها و ايجاد شرايط مناسب براي تردد در راه‌هاي کشور را مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي اعلام کرد و گفت: نبايد اجازه دهيم سرعت گيرهاي غير استاندارد در راه هاي کشور نصب شود تا خسارت بيشتري به اموال مردم وارد شود.
وي در پايان براي سهولت سفرهاي مردم در ايام نوروز خواستار همکاري تمام دستگاه هاي اجرايي شد و افزود: همه در تلاش هستيم مردم با اطمينان خاطر بيشتري سفرهاي خود را با ايمني بيشتري انجام دهند.
اقتصام**1108**9454**1584
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 6086906

دیگر خبرها

  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس