Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@16:04:09 GMT

روابط ايران و ارمنستان بيشتر توسعه مي يابد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۷۴۶۹

روابط ايران و ارمنستان بيشتر توسعه مي يابد

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- نخست وزير ارمنستان با ارزيابي مطلوب از سفر به ايران گفت: بر اساس توافقات جديد صورت گرفته در آينده همکاري و روابط دو کشور در همه جنبه ها بيشتر توسعه مي يابد.

به گزارش ايرنا، `نيکول پاشينيان` روز پنجشنبه در بازديد از ميدان نقش جهان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر پيش بيني روابط دو کشور در آينده افزود: البته در روابط خود بايد طوري جلو برويم که به منافع يکديگر آسيب نرسانيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: همچنين در همکاري و روابط با کشورهاي ثالث هم بايد اينگونه رفتار کنيم که به يکديگر ضرر و آسيب نرسانيم.
نخست وزير ارمنستان تاکيد کرد: هر مشکلاتي که پيش مي آيد بايد در جو دوستي و همسايگي آن را برطرف کنيم.
وي يادآور شد: برنامه هاي مشترک خود را با استاندار بررسي کرديم و فکر مي کنم که سفر به اصفهان ادامه موفقيت در سفر رسمي ماست.
نخست وزير ارمنستان هدف اصلي از سفر به اصفهان را ديدار و ملاقات با جامعه ارامنه ذکر کرد.
وي همچنين در جمع خبرنگاران، اصفهان را نمودي از فرهنگ و تاريخ ايران دانست و گفت: هر کس به اصفهان سفر نکند نمي تواند از فرهنگ و تاريخ ايران چيزي بفهمد.
پاشينيان يادآور شد: اين دومين بار است که به اصفهان سفر مي کنم و دفعه قبل در سال 2004 با گروهي از خبرنگاران به اين شهر تاريخي سفر کردم.
وي با ابراز خرسندي از اينکه فرصت براي سفر مجدد به اصفهان براي او فراهم شد، افزود: اميدوارم دوباره باز هم بتوانم به اصفهان سفر کنم.
نخست وزير ارمنستان، اصفهان را يک مرکز تاريخي و فرهنگي دانست که جامعه عظيمي از ارامنه در اين شهر زنديگ مي کنند و به نوعي تاريخ آنها به يکديگر وصل شده است.
نخست وزير ارمنستان امروز در بدو ورود در فرودگاه اصفهان از سوي عباس رضايي استاندار و سيپان کاشجيان اسقف اعظم و پيشواي ديني ارامنه اصفهان و جنوب ايران مورد استقبال قرار گرفت.
ديدار و گفت و گو با استاندار، بازديد از آثار تاريخي و گردشگري کلانشهر اصفهان، ديدار با جامعه ارامنه و جنوب ايران در ورزشگاه آرارات، بازديد از کليساي وانک و ديدار و گفت و گو با اسقف اعظم جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ايران از جمله برنامه هاي نخست وزير ارمنستان در اصفهان اعلام شد.
ارمنستان با حدود 30 هزار کيلومتر مربع مساحت و بيش از سه ميليون نفر جمعيت در منطقه قفقاز با کشورهاي ترکيه ، گرجستان ، جمهوري آذربايجان و ايران هم مرز است.
اين کشور حوزه قفقاز جنوبي به دليل هم مرز بودن با کشورمان از اهميت ويژه اي در مراودات اقتصادي برخوردار بوده و پلي ميان ايران و کشورهاي عضو اتحاديه اورآسيا محسوب مي شود.
جمعيت ارامنه ساکن در اصفهان حدود هفت هزار نفر است که بيشتر آنها ساکن شهرستان اصفهان هستند.
6994/6020/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و دیدار با صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر اظهار کرد: دولت سیزدهم به ایجاد رابطه عمیق تجاری و اقتصادی با قطر اهتمام ویژه‌ای دارد. امیدواریم که بتوان با همکاری‌های مشترک زندگی صلح‌آمیزی در کنار یکدیگر رقم بزنیم.

وزیر صمت افزود: انتظار داریم این دیدارها در نهایت گامی به جلو باشد و عدد تجارت در سال جاری ۲ برابر افزایش پیدا کند؛ زیرا ایران و قطر هیچ محدودیتی برای تجارت ندارند. همچنین به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند در کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان سرمایه‌گذاری‌های مشترکی انجام بدهند.

وی حضور قطری‌ها در ایران اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی برای آشنایی بیشتر از توانمندی‌های صادراتی ایران دانست و گفت: خدمات فنی و مهندسی در ایران پیشرفت‌های چشمگیری کرده و می‌توانیم در زمینه تعمیر توربین‌ها و انواع ماشین‌آلات پیچیده (تولید هر کشور) به قطر کمک و پشتیبانی ارائه بدهیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه قطر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه حمل و نقل فرودگاهی و ناوگان هوایی انجام داده است، گفت: تمایل داریم که با قطر در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و.... همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد که امکان مسافرت مسافران ایرانی از قطر به سراسر دنیا فراهم شود و ادامه داد: زمینه‌های فراوانی برای کار ایران و قطر وجود دارد؛ به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در آفریقا، عراق و افغانستان داشته باشند.

وی به طرف قطری پیشنهاد داد که از نزدیک از کارخانه‌های صنعتی، گازی و پتروشیمی ایران دیدن کنند.

تمایل قطر برای استفاده از فناوری ایرانی

در ادامه این دیدار صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر، گفت: ما در این سفر قصد داریم که از فنّاوری ایران در زمینه خودروسازی و صنایع غذایی دیدن کنیم. تاجران همراه ما به اصفهان خواهند رفت و با همتایان خود در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه مشترک قطر و ایران، گفت: بندهای ذکر شده در کمیته ایران و قطر بررسی خواهد شد. ما در نهایت چشم‌انداز تجارت با ایران را از طریق سفیر خود در ایران اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 6093255 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند